De hongerspelen boek/film

hallo,

Ik zag net de trailer van de film ‘‘the hungergames’’ naar het boek de hongerspelen. :slightly_smiling_face: zijn er veel mensen die dit boek hebben gelezen of is dit echt meer een kinderboek? aangezien op de site 13-15 staat? en zijn er ook al mensen die vandaag/morgen naar de film gaan?:slightly_smiling_face: ben benieuwd wat jullie van het boek/film vinden.

het is niet echt een kínderboek, nee. ik vond het heel leuk maar het verhaal is best heftig.

Kinderboek… Er worden mensen afgeslacht… niet heel kinderlijk eigenlijk.
Ik vind de boeken echt fantastisch. De eerste had ik in twee dagen uit, toen heb ik heel lang gewacht en uiteindelijk ook de tweede en de derde gelezen en die had ik in recordtempo uit.
Het is alles behalve kinderlijk. Er wordt echt heel veel over politiek, dus misschien zelfs ingewikkeld of saai voor kinderen. Je kunt het al wel van 13 jaar lezen hoor, daar niet van, maar het is dus niet een simpel kinderboekje. xd
En vanavond ga ik naar de film en ik heb er heeeeeel erg zin in. (:

Is deze film alleen een verfilming van het eerste boek of alle drie de boeken?

Alleen van het eerste boek. In november 2013 komt de film van het tweede boek, dus duurt nog wel even. En daarna ook nog het derde boek… maar ik had gehoord dat ze die ook in twee delen willen doen, net zoals Harry Potter en Twilight. Alleen weet ik dat niet zeker.

De boeken zijn echt top! Ik vind ze in het engels wel beter dan in het Nederlands, maar dat is een kwestie van smaak denk ik (: … Het zijn echt geen kinderboeken, ik weet dat ze hier in de bieb ook bij de volwassenen staan, omdat ze best heftig zijn. Daarom snap ik ook niet dat ze de film voor 12 jaar en ouder hebben gedaan, maar goed. :stuck_out_tongue:

Hier is al een topic over.

Zelf heb ik het gelezen toen ik net 13 ofz. was en ik vond het echt een heel leuk boek! :slightly_smiling_face:

http://forum.girlscene.nl…lert/list_messages/199037

Precies. Kijk in dat topic.