De hoe maak ik een tekenfilm topic?

Heey allemaal! :slightly_smiling_face:
Een tijd terug opende ik de topic, omdat ik wilde ontdekken hoe je tekenfilms moet maken. Helaas heb ik niet veel tijd. De topic blijft open en jullie kunnen er over discuseren. Ik kan belangrijke dingen altijd in de beginpost zetten, als ik zelf ontdenk hoe het moet voordat jullie eruit zijn, zal ik het zeker vertellen.
Liefs Rose

Hoe bedoel je tekenfilmpjes? Dus zelf op papier/computer iets tekenen en het dan laten bewegen? Je kan werken met de ‘stopmotion’ manier. Dit zijn (meestal) 24frames per seconde. Dus 24 foto’s/tekeningen die je achter elkaar plaatst en het dus lijkt alsof je afbeeldingen bewegen. Het is dus de bedoeling dat je op elke tekening de persoon/ding een klein beetje veranderd…

goanimate zou mischien wel kunnen. Je moet dan zelf een poppetje maken en dan kan j er teksten bij zetten enz, maar je moet er wel voor betalen als je er meer poppetjes wilt maken.

Hoe wil je het gaan doen?
-Met flash
-Traditioneel (cel animatie)

Toevallig wil ik dit ook gaan doen. Ik heb een programma genaamd Celtx waarmee je scenario, storyboards etc. kunt maken.

Ik zou op zoek gaan naar model sheets van animaties(van disney zijn aardig wat te vinden) om je een beetje op weg te laten helpen en je te laten inspireren.
Bijv.

http://inklingstudio.typepad.com/chronicles/images/2007/06/26/peter_pan_ref.jpg

Peter Pan model sheet.

@ nieuwe beginpost:

SJONGE JONGE! :woman_facepalming:

Er zijn meer mensen hoor die dit interessant vinden :confused:

Ulgh begin edits.

waarom is ze nou gestopt…
het leek me erg interresant!

NAJAAA.
Zomaar uit het niets gestopt! tsssssssssss

zucht… komt omdat, ik waarschijnlijk het niet vol hou of het gaat zo langzaam dat de topic uiteindelijk verwaarloosd wordt. Ik ga het wel leren, dus als ik het over een lange tijd kan, zal ik wat tijd maken om het uit te leggen. Trouwens als je het stom vind dat ik stop waarom open je dan niet zelf zo’n topic?

Omdat DIT topic er al is?

Ik ben gestopt alleen, ik kan er niet een slot op zetten of wel soms.
O’ja en ik wil het wel doen, maar dan moet je niet verwachten dat ik binnen een maand alles klaar heb. Ik heb namelijk niet zo veel tijd. Nou ja niet zo veel tijd waarin ik energie heb.

Nee, maar dat hoeft toch ook niet?
Mensen die er wel geïnteresseerd in zijn(zoals ik) kunnen er over doorpraten.

Dat mag maar, dat stelde niemand eerder voor. Ik zal de begin post veranderen.

Nee, want het is nogal obvious. Dit is een algemeen topic niet het ‘Roseltje’s Tekenfilm topic’.

Je bedenkt je binnen 14 minuten xd ?

Ik weet dat het niet over mij gaat. Ik weet alleen dat ik een totaal ander forum gewend ben, daar werden topics bijgehouden door de eigenaar en als die geen tijd had overgenomen. Moet nog al wennen aan deze site, maar bedankt voor de uitleg. :slightly_smiling_face:

Nee, kijk maar naar de reacties die zijn ouder. Ik heb de beginpost gewijzigt. :wink: