De gevoelens van een ander (beetje lelijke titiel )

Hoi ik ga hier een verhaal plaatsen, wat ik aan het schrijven ben.
maar de tietel is een beetje lelijk.
Dus als je een betere weet hoor ik het graag…

De gevoelens van een ander.

1.Pamela.
“Pam!” Hoor ik mijn moeder om 7uur in de ochtend.
Met een slaperige kop stap ik mijn bed uit, en loop ik chagrijnig
Naar beneden.
Mijn moeder heeft mijn kleren al klaar gelegd en mijn broodje al gesmeerd.
Vandaag is mijn eerste schooldag, en ik zit nu eindelijk op de middelbare!
Eindelijk verlost van die stomme basisschool en die stomme mensen daar.
“Tijd voor een nieuwe start” roep ik per ongeluk hardop door de hele kamer heen.
Mijn moeder kijkt me raar aan, en gaat dan weer verder met waar ze mee bezig was.

Na mijn broodje, loop ik naar boven om me aan te kleden.
Ik trek mijn Groene skinny jeans aan met daarboven een zebraprint T-shirt.
Ik loop naar de badkamer en graai naar de mascara van mijn moeder.
Dit is de eerste keer dat ik mascara op doe.
Een oog.
“Shit ik schiet uit!”.
Mijn moeder heeft me gehoord en komt naar boven rennen.
Ze pakt mijn kin beet en zegt “dat heb jij toch helmaal niet nodig schat?’
Ze graait naar een doekje in de kast en veegt mijn oog langzaam schoon.
Met een boos gezicht pak ik mijn haar borstel en kam ik mijn lange bruine haar.

Als ik het schoolplein op kom lopen lijkt iedereen me aan te staren.
Om me heen zie ik allemaal mooie blonde meisjes met krullen en blauwe ogen,
een paar stoere jongens sommige zijn best knap,
een paar tutjes die voor de school staan te roken.
En nog veel meer andere groepjes mensen.
Ik kijk naar beneden en zie wat ik op mijn hand gekalkt heb 1f1.
Dat is mijn klasse nummer, ik probeer rond te kijken maar overal steken hoofden boven mij uit, Ik bots tegen een paar mensen aan die me vervolgens enkele bozen blikken toe werpen. Dan hoor ik in eens één lage mannen stem”Alle leerlingen van 1f1 hier melden”. Ik loop er langzaam naartoe, een paar enthousiaste meisjes rennen me om ver, waardoor ik vervolgens achteroverval met mijn kont midden in een plas. Ik woord overspoeld door zeeën van mensen die me vierkant uitlachen.
De tranen schieten in mijn ogen maar ik laat mijn gevoelens niet komen, en loop stug door. Ik probeer alle mensen die me uitlachen bitchy aan te kijken, maar dat lijkt meer als of ik een nog al slechte imitatie van een debiele teletubbie uitvoer.

Als ik bij mijn klas sta komt er een of ander irritant kind naar me toe, en kijkt me uitdagend aan gevolgd door de meest voorspelbare vraag ever”heb je in je broek geplast” Ik doe mijn teletubbie imitatie weer waar op de hele klas me uitlacht en Kelly de vijf geeft.
Met betraande ogen ren ik weg, naar huis.

Thuis aangekomen frommel ik boos in mijn kast ik kan geen broek vinden.
“Shit”
Alleen nog een veel te grote broek met veel te wijde pijpen.
Maar die ga ik echt niet aantrekken.
Ik gooi het hele huis overhoop geen jurkjes, geen rokjes niks.

Doorgaan of stoppen?

whaha!

oke,
dus je hebt een titel, en schrijft erachter ‘beetje lelijke titel’ waarom schrijf je dat erachter? wil ik echt weten
voor de rest, waarom druk je na elke vijf woorden op enter?

ga maar verder hoor. ik wou alleen ff dit vragen :grinning:

leuk, beetje jammer dat je bij je titel er achter zet (beetje lelijke titel), de titel is toch goed zo??

ja ik zal op die enter letten dankje ik heb nog een heel stuk staan dus ik voeg nog wel wat toe.
die enter dat is gewoon automatischme en om te kijken hoelang mijn hoofdstuk is in een boek beetje dom maarja dankje

Het leest wel lekker, maar het wekt geen spanning. In dit kleine stukje is al teveel gebeurd (ik word wakker, kleren aan, ik ga naar school, school genant, ik ga terug naar huis)

Let wel op je interpunctie en de manier van schrijven (gebruik niet teveel termen als 'bitchy kijken, dat vind ik persoonlijk wat ‘amateuristisch’. Meer als ‘Ik knijp mijn ogen fijn…’ want termen zoals ‘debiel’/‘bitchy’ zijn soms niet voor iedereen vanzelfsprekend wat zij hierbij moeten voorstellen)

Let ook op je spelling (alsof aan elkaar bijv.)

Succes!! (dit is opbouwend bedoeld, ik ben nieuwsgierig naar de rest :slightly_smiling_face: )

ok nu komt een 2e deel

[b]Gefrustreerd slaak ik een gil die je aan het eind van de straat nog had kunnen horen.
Maar dan bedenk ik mij dat mijn moeder elk moment thuis kan komen
Van het boodschappen doen.
Dus hijs ik me toch maar in die vreselijke broek.
“Mijn moeder mag egt niet zien dat ik niet op school ben.”

Snel pak ik mijn fiets en race ik naar school.
Ik heb geluk dat de leraren me nog niet kennen want dan hebben ze me ook niet gemist denk ik bij mij zelf.
Onderweg naar school loopt er een groepje jongens langs die naar me lopen te schreeuwen “eh jij daar meisje”’uit welk jaar komt die broek”.
Plotseling begonnen ze te gooien met steentjes. Ik probeerde sneller te fietsen, maar voelde een vlaag van pijn door mijn hoofd. Mijn fiets begon te slingeren. ‘Oen! Bekogel iemand anders zijn oog!’ schreeuwde ik, terwijl mijn hand het tranende oog afschermde.
“Haha, oen wat is dat nou weer voor een woord?’
Ik negeer de jongens en fiets snel door.
Boos trap ik verder, ik ga harder en harder en stop nergens meer voor.[/b]

he bedankt ik zal het proberen wat ustiger op te bouwen want zo en ik idd heel snel klaar.

van mij hoef je niet door te gaan, sorry.
je gebruikt heel veel enters, en er gebeurd teveel zegmaar.
soms ook woorden (wat al boven mij werd gezegd) die gewoon irritant zijn, of die je in een verhaal beter niet kan gebruiken

Want mijn ma mag egt niet zien dat ik niet op school ben.

Bijvoorbeeld: ‘want’ is een koppelingswoord, dus daarmee begin je eigenlijk nooit een zin. ‘ma’ kan je volgens mij alleen maar gebruiken in de zin dat iemand praat? ik geloof niet dat het echt een woord is zegmaar.
en daarbij kan ‘egt’ sowieso niet.
maar, als je probeert op dingen te letten enzo, en het verhaal langzaam beter wordt, blijf ik graag lezen :slightly_smiling_face:

Zie dit allemaal als opbouwende kritiek hoor, ik probeer je echt niet af te kraken!

Nog even oefenen meisje. Je breekt je zinnen op rare manieren af, je hebt geen alinea’s, geen echte gedachtegang van het meisje, geen dialogen, of nouja, geen diepgaande zegmaar, je spelling moet je erg op letten (tip: check als je niet zeker weet hoe je het schrijft het woordenboek), en er gebeurt inderdaad veel te veel in een klein stukje.

Maar je moet absoluut blijven oefenen, mijn eerste verhalen waren ook niet goed. Oefening baart kunst, en als dit is wat je graag doet moet je vooral doorgaan! en dat meen ik!

:slightly_smiling_face:

Let op spelling, interpunctie en vooral de gebeurtenissen.

Bijv. met het stukje op de fiets:
Plotseling begonnen ze te gooien met steentjes. Ik probeerde sneller te fietsen, maar voelde een vlaag van pijn door mijn hoofd. Mijn fiets begon te slingeren. ‘Oen! Bekogel iemand anders zijn oog!’ schreeuwde ik, terwijl mijn hand het tranende oog afschermde.

Dat is al een stuk langer en al iets spannender om te lezen.

Was die smiley iets van sarcasme? x)

maar ik ben het wel met je eens, dat stuk wat jij laatst typte is al veel aantrekkelijker om te lezen. dat houdt lezers vast

Bedankt is idd veel beter mag ikhet gebruiken?

Nu voor de rust in het verhaal en verder ben ik nog niet.

2.Shit school
[b]Als ik op school aankom weet ik dat mensen me raar aankijken, maar ik probeer zo zeker mogelijk over te komen. ik bal mijn vuisten, en mijn nagels prikken hard in mijn vel, dan recht ik mijn schouders en loop zo zelf verzekert mogelijk door.

Ik ga ergens rustig op een stoel in de aula zitten, en wacht tot het pauze is zodat ik niet te laat de les in hoef te komen.
Bovendien kan ik zo de volgende les gewoon weer instromen.
Ik denk aan alle dingen die gebeurt zijn eigenlijk wel veel voor maar een dag eigenlijk. En aan dat, dat vast wel op zou houden.
Ik stel voor me zelf vast dat ik gewoon een ongeluks dag heb.
Ik sluit langzaam mijn ogen en voel een traan over mijn wang lopen, ik wil hem weg vegen met mijn hand maar mijn lichaam geeft geen kik.
Hij loopt langzaam naar beneden mijn wang voelt nat aan.
De traan droogt op en mijn wang begint te jeuken, maar weer geeft mijn lichaam geen kik.
Dat wordt niet krabben dus.

Dan gaat de bel.
Het geluid tintelt in mijn oor, ik focus me op mijn schoenen, en hoor vaag het gejuich van mensen die de klas uit komen lopen.[/b]

Ik vind het onderwerp niet echt interessant maar dat kan ook aan mij liggen…

ja ik snap je punt op zich wel maar het moet uit eindelijk een boodschap met zich mee dragen.
ik heb het gebasseert op een meisje uit mijn klas alleen dan helemaal veranderd.

Reacties???

Beetje standaard ja, op school, in de klas blabla ;p Probeer t’spannender te maken

Smiley was ‘ik ben het met je eens’

Als ik sarcastisch ben dan zou ik iets zeggen als; Goh, dat helpt zeg.

Sorry voor de ruis in onze communicatie :frowning_face: (sorry, ik leer al dagen het boek ‘Elementaire Communicatie’)

Sure :slightly_smiling_face:

Probeer zo te leren schrijven. Schrijf wat er door haar heen gaat, hoe ze zich voelt, wat er gebeurt erdoor, etc.

Dan krijgen mensen meer diepgang in de hoofdpersonage

hahahaha ;3 sorry deze keer van mij, ik heb geen idee wat elementair is.
und now i feel kinda stupid. ik ga het zo opzoeken =]

OT; ik vond je laatste stuk al wel een stuk beter!

Ik vind het niet leuk, sorry. EN het is titel. Niet titiel. XD