De exvriendin van mijn vriend.

Hey allemaal,

ik zit al een poosje ergens mee en ik vraag me af wat jullie mening is en wat jullie zouden doen in mij positie. Ik heb een hele lieve vriend, al een paar jaar, en we gaan binnenkort samenwonen. Alles is goed en voelt goed, het is echt een kanjer! Maar ik zit met 1 ding: Zijn ex vriendin. Hij heeft jarenlang een relatie met haar gehad, en zij heeft die 2 jaar geleden verbroken. In het begin van onze relatie praatte hij constant over haar. Ik werd er helemaal gek van en heb hem dat ook duidelijk gemaakt. Nu praat hij niet meer constant over haar, maar nog wel af en toe. Er komt nog post van haar bij hem thuis, en als we ruzie hebben dan komt hij altijd met verhalen aan over hoe geweldig dat wijf wel niet was. Ik word daar erg onzeker van. Wat denken jullie? Stel ik me aan en ben ik onterecht jaloers? Ze hebben verder geen enkel contact meer, omdat zij inmiddels alweer een nieuwe vriend heeft, en volgens mij zelfs gaat trouwen en een huis heeft gekocht. Maar ik kan het niet uitstaan dat ze nog altijd in mijn vriend z’n hoofd zit. Ik heb het gevoel dat ze me altijd blijft achtervolgen, ook al ken ik haar niet eens verder. Ik word er gek van! Zo kom ik bij mijn vriend in huis ook wel eens regelmatig spullen van haar nog tegen. (Zoals bv de verjaardagskalender op de wc, dat soort spul.) Het liefst zou ik alles zo de prullenbak gooien, maar goed. Mijn vriend vind dat er niks aan de hand is en dat ik me niet zo druk moet maken, omdat hij het bijna nooit over haar heeft. Maar haar naam duikt altijd wel weer op, bij zijn moeder bijvoorbeeld als we op bezoek zijn…

Wat kan ik het beste doen?

Ik vind het niet normaal dat hij het vaak (in ieder geval té vaak) over zijn ex heeft, ik zou er eens goed met hem over praten.

Ik zou er eerst eens goed met je vriend over praten voordat je gaat samenwonen, lucht je hart gewoon even bij hem? Anders zit je misschien een (hele) lange tijd met dit gevoel in je maag en dat wil je toch ook niet?

En als jullie gaan samenwonen heb je de kans om al haar spulletjes weg te gooien. Maar nog beter is het om te proberen haar uit zijn hoofd te halen door een goed gesprek met hem te hebben. Want als jullie ineens weer ruzie erover krijgen als jullie al samenwonen heb je een probleem.

Ik zou ook nog eens goed met je vriend praten. Want dat hij gaat vertellen hoe geweldig zij was als jullie ruzie hebben lijkt me erg klote!

Hm, het lijkt me indd echt een rotsituatie. Het is wel duidelijk dat er niks meer tussen ze is. Aangezien zijn exvriendin zelfs gaat trouwen. Ik zal hem wel even goed duidelijk maken dat je daar niet van gediend bent. Daar zou ik ook onzeker van worden, als ik een vriend had die het constant over zijn exvriendin had. Hij zou het vast niet leuk vinden, als jij het constant over jouw exvriend had.
Dus, praat met hem, en wees heel duidelijk over hoe je je voelt.

Als we ruzie hebben en hij praatte over zijn ex, zou ik boos worden en zeggen ; DUS IK BEN NIET GOED VOOR JOU? GA LEKKER TERUG NAAR DIE EX VAN JOU. En dan zou ik hem hard in zijn ballen trappen, heeft hij dat nog verdient ook :grinning_face_with_smiling_eyes:
Oké, dat helpt niet echt. Mijn eerste indruk was: Wat een lul, zeg.
Als jullie ruzie met elkaar hebben en hij zegt hoe geweldig zij was;

1. Ga niet proberen te doen als haar.
  2. Het goedmaken.
  3. Als jullie geen ruzie meer hebben, tegen hem zeggen dat je het kut vindt dat hij dan steeds over zijn ex gaat praten, want daar zit je natuurlijk niet op te wachten. Vraag ook hoe hij zich zou voelen als jij telkens over jou ex praatte.

Succes :wink:

Ik vind de reacties hier nogal overdreven.
Ik snap best dat t rot voor jou is, maar aan de andere kant is de ex van je vriend wss belangrijk voorm geweest en hebben ze gewoon n deel van hun leven samen meegemaakt. Maar het is over… jij bent zn nieuwe vriendin, metjou gaat ie samenwonen!
Toch zou ik goed met je vriend erover praten hoe zijn gevoelens voor haar zijn, zou hij haar evt terug willen als dat kon (en hij bijv niet met jou had) etc.
gewoon even goed over praten dus!

Praat hij “gewoon” over haar of echt over haar alsof ze een supergeweldige vriendin was?

Want mijn vriend heeft het ook wel eens over zijn ex (al denk ik niet zo vaak), maar nooit in positieve zin eigenlijk.

1. wow samenwonen op je 17?
  2. ik snap dat je het stom vind dat hij zo over haar praat. En het klinkt ongelofelijk hard dat hij nog niet over haar is… Maar weet je, ik zou ook zeggen dat m’n ex geweldig was, maar dat zou niet betekenen dat ik hem terug wil.
Ik heb een hele lieve vriend, [b]al een paar jaar[/b], en we gaan binnenkort samenwonen. .... Hij heeft jarenlang een relatie met haar gehad, en zij heeft die [b]2 jaar geleden [/b]verbroken.
Hoe lang heb je nou iets met 'm? :stuck_out_tongue: want als je vlak na hun break-up iets met jou kreeg kan ik het allemaal niet zo serieus nemen. Ik neem aan dat als hij jarenlang iets met zijn ex heeft gehad hij dus echt ontzettend veel van haar hield, en dan als zij het uitmaakt kan hij echt niet zo snel over haar heen zijn... maar als er een tijdje tussen zit: gewoon erover praten. Het lijkt me niet dat hij zich bewust is van zijn gedrag (het blijven mannen...) en bovendien kan praten nooit kwaad!

Oke thanks allemaal… Ik denk dat ik inderdaad er maar even goed over ga praten met hem…

Haha ja, maar ik woon alweer ruim een jaar op mezelf ook hoor :wink: Vanwege omstandigheden zegmaar…

[i]Wow, als ie nog steeds niet over zn ex heen is (waar het op lijkt, aangezien hij het best vaak over haar heeft) is het een facking loser.

Ik zou eens om opheldering vragen. Geen ruzie maken ofzo, maar gewoon een normaal gesprek hebben. Schrijf van te voren mss al wat vragen op?[/i]