De ex van mijn vriend.

Goedemiddag allemaal,
Ik hoop dat jullie een leuke dag hebben gehad!

Even wat serieuzer…
Onlangs is de ex van mijn vriend gestorven.
Natuurlijk versta ik het dan ook dat hij de laatste tijd sip en levenloos rondloopt.
Ik steun hem dan ook zeker weten in deze periode. Maar hij duwt zich juist van mij weg…
Hij zegt telkens dat ik niks voor hem kan doen. Telkens verteld hij me weer ‘ik heb niet iemand nodig die me opvrolijkt nadat ik dit heb meegemaakt.’
Hij voelt zich ook schuldig, ookal heeft hij niks te maken met haar dood. (Dat heb ik hem al zoveel gezegd trouwens, (alleen als dit onderwerp ter sprake komt).)

Wat moet ik nu doen?

Gewoon niks. Ik zou na zo iets ook gestoord worden van iemand die mij probeert op te vrolijken. Hij zit nu in een rouwperiode. Wees er gewoon voor hem als hij erover wilt praten en doe verder normaal.

Iedereen rouwt op een andere manier. Trek het je niet persoonlijk aan, hij geeft vanzelf aan wanneer hij je nodig heeft. Sommigen willen juist even rust en ruimte, dwing het niet af dat je hem moet steunen. Hij voelt zelf aan wat hij wil.

Ik zou ook compleet gebroken zijn als mijn ex zou overlijden. Ik denk dat ik dan ook juist niet mijn vriend bij me wil hebben om me op te vrolijken. Is toch een beetje raar aangezien het om je ex gaat.

Ik zou nu hem gewoon inderdaad zijn rust geven. Je hebt al aangegeven dat je er voor hem bent als er iets is.