De ex van mijn vriend.

Ik zal het proberen kort te houden dames! Proberen dus hehe.

Oke, ik heb een jaar en zeven maanden met mijn vriend enzo, blabla offtopic. Hij heeft dus een ex, die een beetje vervelend is. Hij woont bij Rotterdam, en zij woonde tegenover hem. Ik woon dus in Enschede, en ongeveer anderhalf jaar geleden heeft mijn vriend haar voor het eerst hier gezien. Nu blijkt ze dus in mijn straat te wonen :’) (Ja, serieus, aan de andere kant van nederland enzo) En ja. Ze is een beetje jaloers ofzo? Zij hebben 1,5 jaar een relatie gehad, en zij is meerdere keren vreemdgegaan. Dat is dus de reden dat hij het uit heeft gemaakt. Maar goed zij blijkt dus ook bij mij op school te zitten, in 2e jaar MBO. Sterker nog, ze zit bij mij op de afdeling omdat ze dezelfde opleiding doet. Het begon dus met constante val-dood-blikken gericht naar mij, goed, daar kan ik mee leven. Toen ging ze helemaal over me praten enzo, tegen andere meisjes. Dus als ik langsliep hoorde ik ‘OH KIJK dat is zij!’ ’ oh kijk daar is ze weer!’ ‘oh kijk wat een hoer hé’ Ook daar was mee te leven. Nu kwam ik haar dus gisterochtend tegen, zij liep in mijn straat en ik fietste er, en ze keek dus achterom (ik was nog ± 100 meter van haar af) en begon al helemaal te schreeuwen en gek te worden. Toen ik dichterbij kwam heb ik door mijn muziek heen een aantal woorden gehoord als ‘crackhoer’ en ‘slet’. Terwijl zij degene is die aan de drugs zit en een slet is maar, maakt allemaal niet uit :’)
Nu weet ik dus niet helemaal wat haar probleem is, maar het begint aardig vervelend te worden. Wat kan ik verwachten? Gaat ze me slaan ofzo? :x
Hebben jullie enig idee wat ik hieraan kan doen?
x

Je negeert het dat is al goed van je, misschien er ook nog met je vriend over praten dat jullie samen er iets aan kunnen doen?

Ik zou gewoon recht in haar gezicht zeggen dat ze normaal moet doen, zij de hoer is die is vreemdgegaan en haar kans bij je vriend helemaal zelf heeft verprutst. Daar heb jij niks mee te maken gehad. Als dat niet werkt, zou ik het tegen je vriend vertellen en kan hij het misschien tegen haar zeggen, waarschijnlijk luistert ze beter naar hem.

Dit. Wat een achterlijk wijf is dat trouwens zeg.

dit! echt, dan ben je wel heel hopeloos als je zulke dingen gaat doen…

Wat een achterlijk wijf :’) Bah. Maar wat Wrikkelgat zegt!

ten eerste is het best eng dat zij nu toevallig in jou straat woond en naar dezelfde school gaat haha.
maar als ze zo door gaat, zou ik haar zeggen dat het nu genoeg is en dat zij de hoer is. en verder gewoon nergeren en niks doen. ik zou het ook tegen je vriend zeggen zodat hij haar ook vooral kan nergeren.

Je gaat toch niet zeggen dat er zo kinderachtig word gedaan en op het MBO nog wel eens?!

Grote bek klein hartje geloof me, als deze meid je wou slaan had ze dat allang gedaan. Dit is gewoon stoer gedrag en jaloers gedrag, zolang jij dat negeert (zoals je al doet) gebeurt er niks. Verlaag je niet naar haar niveau, want echt ze is echt kinderachtig :’).

Ik zou op school naar haar toe stappen en vragen wat het probleem is. Als ze dan niks kan zeggen, dan merk je gewoon op dat zij het er zelf naar gemaakt heeft dat jouw vriendje het heeft uitgemaakt.

OF beter : aanbellen en je verhaal doen bij haar ouders. Da’s pas payback.

Het zegt veel meer over haar dan over jou, pas als jij erop in gaat en net zo gaat doen zijn jullie allebei fout. Ik denk dat ze haar fouten op jou probeert te projecteren om zich beter te voelen en dat ze nu misschien voelt dat ze haar ex echt kwijt is. Dat doet pijn en door jou zwart te maken zou het wel is kunnen zijn dat ze zich beter voelt.
Gewoon negeren en dan is de lol er snel vanaf. Als jij erop ingaat ziet ze dat het effect heeft en krijgt ze aandacht van jou, dan wel negatieve maar wel aandacht en die wil ze hebben. Laat zien dat jij degene bent die er volwassen mee om kan gaan en dat zij nog veel moet leren. Pas als zij jou echt gaat bedreigen zou ik naar de schoolleiding stappen.

Ik had dat wijf allang een klap verkocht en een bos haren uit haar hoofd getrokken. Maar oke, misschien is dat niet de beste oplossing. Ik denk dat Wrikkelgats oplossing het best is.

Ik zou doen wat Wrikkelgat zegt, maar zodra ze gaat bedreigen met de dood of heel erg vervelend wordt, zou je aangifte kunnen doen (toch?)