De ene keer wel, de andere keer niet.

What to do? Ik ga al een tijdje om met een jongen… Die op een vrij verre afstand van me woont… En hij wilt echt echt in de toekomst een relatie beginnen.
Punt een is dat, hij qua uiterlijk helemaal totaal niet mijn type is, maargoed… Hij is niet lelijk ofzo. Sowiets kan na verloop van tijd wel goedkomen.
Maar wat het is… Als we kussen, of als ik hem zie, dan heb ik nog nooit vlinders in mn buik voor hem gevoeld. Hij is wel echt leuk hoor… Maar die ene fonk die mist. Ik ben nu al 3 keer met hem op pad geweest, eigenlijk vind ik het gewoon nodig dat ik wel echt verliefd moet zijn voor ik in een relatie ga… en ik vind het op de een of andere manier ook best lullig voor hem.
Soms als hij tegen me spreekt, denk ik wel van “Hem wil ik wel echt een kans geven… hij is leuk.” maar op sommige momenten als hij iets liefs zegt van Ik mis je ofzo heb ik ook iets van “Okeee, het zal wel. weetjewat ik reageer zo wel.” … terwijl ik dan eigenlijk hoor te denken “AAH HIJ MIST ME.” … Snappen jullie? Complicated he?

ik vind het helemaal niet zo complicated… je hebt kennelijk niet zulke gevoelens voor die jongen.
hou het bij vriendschap

Idd, moeilijk is het niet. Je bent niet verliefd en je vind hem duidelijk niet leukleuk. Vriendschap is genoeg, maak dat hem duidelijk.

Ooh, dat heb ik ook!
Inmiddels heb ik besloten dat ik geen relatie met hem wil, alleen dit tegen hem vertellen is een ander verhaal. (Daar heb ik net een topic over aangemaakt, hij is zó ontzettend onzeker en gevoelig, ik ga hem zo erg kwetsen als ik het hem vertel…)

Maar volgens mij weet jij ook dat de kans dat je nog verliefd gaat worden, heeel klein is. Je hebt gelijk, de vonk is er of hij is er niet. Ik weet hoe die vonk voelt en ik weet ook dat ik hem bij die jongen niet heb… T is wel jammer want het is een leuke jongen.

• Oja: denk je dat het uiterlijk een rol zou kunnen spelen? Want die jongen waar ik het over heb is ook niet echt knap. Hij is ook niet lelijk en als hij een paar jaar ouder is wordt hij zekerweten knapper… Maar soms denk ik dat dat ook invloed heeft op ‘de vonk’ xD

ik zal niks met hem nemen, waarschijnelijk is het dan de eerste week ook wel leuk om een vriendje te hebben maar daarna ga je je al gauw aan hem ergeren(?) en merk je dat je hem gewoon echt niet leuk vind als vriendje… En als je het dan al na twee weken uitmaakt voelt ie zich natuurlijk behoorlijk gebruikt dus kun je het beter nu zeggen dan dat het al te laat is…