De Efteling

Omdat de Efteling leuk is en een topic verdient.

Achtergrondmuziekje: klik
Website: klik

De Efteling is een attractiepark in de plaats Kaatsheuvel in de Nederlandse provincie Noord-Brabant. Het is qua bezoekersaantallen en oppervlakte het grootste attractiepark van Nederland.

Als officiële openingsdatum wordt tegenwoordig 31 mei 1952 aangehouden. De geschiedenis van het park gaat echter terug tot de jaren dertig, toen op de plaats van het huidige park een sport- en wandelpark werd geopend. Hoewel het park in de beginjaren nog voornamelijk was bedoeld voor ouders met kinderen tot circa twaalf jaar, heeft de Efteling zich inmiddels ontwikkeld tot een themapark voor alle leeftijden. Het is gegroeid van een natuurpark met speeltuin, roeivijvers en een theehuis tot een volwaardig attractiepark inclusief moderne achtbanen van wereldwijd opererende bedrijven als Vekoma, Intamin AG en GCI.

Naast een attractiepark omvat de hele Wereld van de Efteling tegenwoordig ook het Efteling Theater, het Efteling Hotel, het Efteling Golfpark, het vakantiepark Bosrijk en bestaan er plannen voor verdere uitbreidingen.

Lijst met attracties: klik

Papieeer hieeer,
dankuwel

Ik ben echt dol op de efteling, ben benieuwd naar die nieuwe attractie!

Ik ben er gisteren geweest!!!

Als die nieuwe attractie open is ben ik verplicht om naar de Efteling te gaan

In zomer 2015 is ie pas open

Echt lang geleden dat ik voor het laatst in de Efteling was, maar oooh ik zou er echt zo heen gaan als ik het geld er even voor had!

De laatste keer was in 2012. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Echt balen dat het zo duur is inderdaad

Het blijft leuk! Ik kom er sowieso 1x per jaar. Het is maar een klein half uurtje rijden.

Ik ga woensdagggg :grinning:

Joris en de draak blijft voor altijd geweldig

Ik vind het te duur om er elk jaar heen te gaan. Als de nieuwe attractie klaar is, wil ik wel weer een keer alleen met mijn vriend gaan. Dat hebben we nog nooit gedaan.

Aaaaah ik hou nu al van dit topic. Ik ga woensdag weer. Ik hou echt van de efteling. Ik streef ernaar om minimaal 1x in hrt jaar te gaan aangezien het best duur is (maar het is het wel waard!!)

Er was al 'n Efteling topic :slightly_smiling_face:
http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/het-officiele-efteling-topic-249473.0.html

Mmmhmm. Maar ik denk dat ik dat oude topic dichtgooi (ook omdat er een jaar al niet gereageerd was) en deze open laat staan, puur vanwege de sfeer die in dat topic was dankzij een bepaald lid. Alleen al teruglezen wekt agressie op. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Kan niet wachten! :grinning:

I loveee de Efteling haha. Ik ga ieder jaar met de zevenmijls zomeravonden. :grinning: