de eerste keer lukt niet en zwaar teleurgesteld?

Hey allemaal! :sob::muscle:

Ik weet niet of mensen nog actief op deze forums zitten aangezien de meeste berichten van een paar jaar geleden zijn maar ik doe toch maar een poging,aangezien ik me best slecht voel over wat ik nu ga vertellen. Gister avond was het zover de eerste keer… allicht dat dacht ik tot dat het gene waar ik bang voor was weer gebeurde. Mn lieve vriend kreeg het namelijk er niet in en beide zijn we nu zwaar teleurgesteld. Hoe we het ook probeerde. Nu denken we aan vaginisme en ik kan wel letterlijk gaan huilen want ik geef echt veel om hem. En ik ben nu dus aan het twijfelen of dit vaker voorkomt bij alleen de eerste keer in het algemeen of dat het echt vaginisme is.
Laat het me alsjeblieft weten thanks alvast !

Na 1 keer proberen hoeft het echt niet meteen te betekenen dat je vaginisme hebt. Het kan aan zoveel dingen liggen. Misschien waren jullie niet opgewonden genoeg, misschien was jij niet nat genoeg… etc. Volgende keer gewoon rustig weer proberen, het is echt niet gek dat het niet meteen goed gaat.

Er wordt toch nog dagelijks op dit forum gereageerd?

Maar goed: Het is echt te vroeg om aan vaginisme te denken. De eerste keer gaat bij 90% van de mensen niet gemakkelijk. De kans is groot dat jullie niet opgewonden genoeg waren. Hebben jullie hiervoor al andere zaken gedaan zoals vingeren, beffen,…? Hebben jullie dat ook uitgebreid gedaan voor jullie over gingen naar de echte seks? Ik denk dat als je dat doet (en dan zeker lang genoeg zodat je zeker nat genoeg bent) je al minder problemen gaat hebben.

weg

De eerste keer voor mij kreeg ik hem er ook niet in. Toen hadden we even een pauze genomen en toen weer verder gegaan omdat ik super gespannen was en het echt pijn deed. Hij had me van tevoren goed gevingerd, me goed nat gemaakt en ik probeerde zoveel mogelijk te ontspannen.
Waarschijnlijk was jij ook veels te gespannen wat logisch is!
Ik zou gewoon zeggen probeer het nog een paar keer. Je lichaam moet eraan wennen zegmaar. Je moet gewoon even door de pijn heengaan. Dat hielp voor mij tenminste haha

Maak je daar helemaal niet druk om! Dat had ik de eerste keer ook en nu (na 6 maanden) heb ik nog altijd wel last van dat het er niet gelijk in geraakt en dat het een beetje pijn doet, maar het is al VEEL beter dan in het begin! :slightly_smiling_face:

2 hele belangrijke TIPS: Gebruik glijmiddel & probeer je zoveel mogelijk te ontspannen. Dan gaat het al veel gemakkelijker!

& Je vriend zijn kroonjuweel moet ook volledig stijf zijn, anders gaat het heel erg moeilijk tot niet.

Hey! Ik hoor vaak voorbijkomen dat bij velen het de eerste keer niet lukt. Dat hij hem er niet in krijgt maw. Zelf heb ik hier nooit problemen mee gehad, maar ik hoor wel van vriendinnen dat het na een tijd beter gaat. Ik denk vooral dat doordat meisjes zich er druk in maken, daardoor niet genoeg opgewonden zijn en dat het daardoor niet lukt. Ik zou zeggen, blijf proberen, het zal wel eens lukken! En onthoud dat bij niemand de eerste keer schitterend was :wink:
Liefs, Chaye x

Volgens mij (en de anderen die hier gereageerd hebben) moet je je echt geen zorgen maken. Zeker nu nog niet. De eerste keer gaat altijd een beetje stroef en zeker niet perfect: je krijgt hem er niet in, je bent te gespannen of het doet pijn enzovoort.
Bij mij heeft het 9 maanden geduurd voordat het lukte. Maar als ik je kan geruststellen: ik was heel wanhopig en gaf het bijna nooit een kans. Ik was veel te gespannen en was zo teleurgesteld dat ik zelfs niet meer wou proberen. Vingeren enzo lukte wel nog, dus dat was wel een positief puntje. Toen het dan uiteindelijk lukte ging het ook niet zomaar vanzelf en heeft het bij mij nog een tijdje geduurd.
Ik denk dat je in jouw geval niet echt kan praten van vaganisme. En zelfs dan nog, het kan geholpen worden :slightly_smiling_face: Probeer positief te blijven en doe ondertussen dingen samen die jullie leuk vinden (vingeren, pijpen,…) maar ook gewoon uitstapjes en knuffelen enzo :slightly_smiling_face:

De eerste keer zaten ik en mijn voormalige vriend ook een tijdje met de handen in de haren hoor. We snapten niet hoe mensen het deden, het lukte gewoon niet. Uiteindelijk na veel gedoe is het wel gelukt. Maak je geen zorgen. De eerste keren vergen altijd wat oefening. Daarna gaat het steeds makkelijker.

gelukkig… ik ben niet de enige… een paar dagen geleden had ik precies het zelfde…

Ik heb de eerste 8 (!) keer gehad dat het gewoon bijna niet ging. Dat is helemaal niet raar bij de ene is het wat makkelijker dan bij de ander. Wat mijn vriend en ik toen gedaan hebben is elke keer gewoon heel voorzichtig doorduwen en dan 1 of 2 keer erin en dan klaar, want dat doet dan wel pijn maar daar moet je dan even doorheen.