De één stik jaloers en de ander mag haar niet.

Ik heb twee vriendinnen. 1 vriendin (d) zit bij mij in de klas. Die ik begin dit schooljaar leren kennen, en de ander (s) heb ik 3 of 4 maandjes geleden leren kennen.

Maar wat het probleem nou is is dat ik al een paar keer ruzie met D heb gehad, en ik heb dat aan S vertelt. Omdat ze ook een goede vriendin van me is. En ik het even niet meer wist. S had me getroosd. Sinds dien hebben we weer hele gesprekken op app. En we hebben gister ook met elkaar afgesproken. Maar omdat ik S iedere keer in mijn status heb staan word D jaloers. En ze heeft dat ook eerlijk gezegt tegen me na de ruzie. Ik heb haar gezegt dat het nergens voor nodig is, en heb haar wat laten schrijven op insta in mijn bio. Nou… Geweldig allemaal

Maar S mag D dus niet omdat D altijd arrogant naar S kijkt dus S gaat dat morgen terug doen bij D. Maar ik wil ze allebij tevriend houden. Niet dat de een of de ander jaloers wordt.

Wat kan ik doen? Help me alsjeblieft! X

Beide zeggen dat ze normaal moeten doen. Ze hebben helemaal geen reden om elkaar te haten en als ze nou een beetje leuk tegen elkaar doen kunnen jullie misschien een hartstikke gezellig groepje van 3 vormen.

Misschien kan je een keer met z’n drieen afspreken? Dan leren ze elkaar echt kennen in plaats van dat ze telkens over elkaar horen via jou

Ik zie ze nou niet echt met z’n tweeën optrekken. Ze zijn allebij hartstikke anders. Het enige wat ik zou willen is dat ik met ze alletwee leuk om kan gaan. Zonder gezeur enzo. En ik snap ze allebij en ik wil ook geen partij kiezen. Maar morgen word het pas echt een chaos als S een arrogante blik terug gaat geven. En ik moet eerlijk toegeven dat D ook echt wel arrogant doet terwijl ze daar geen rede voor heeft. Maar ik krijg dalijk weer het gezeur van haar te horen. Ik wil ze gewoon allebij niet kwijt… :hammer:

Wat een 12 jarige struggles.

Daar hoef jij je toch niks van aan te trekken. Ze zijn allebei je vriendin. Gewoon met allebei om gaan. Ook niet al mijn vrienden mogen elkaar hoor (’:

Ja misschien is met zn 3en afspreken wel slim want nu horen ze inderdaad alleen meer dingen over elkaar van jou en dan krijg je geen goed beeld.

Ja precies, je kan het altijd proberen, om met z’n drieën af te spreken. Misschien helpt het wel, en leren ze elkaar op een iets positievere manier kennen…