de drang om af te vallen

Hallo iedereen,

Ik ben een meisje van 15,5 jaar en heb de laatste jaren een obsessie wat mijn lichaam betreft.
Ik woog lichtjes te zwaar en besloot er iets aan te doen. Met vallen en opstaan lukte het uiteindelijk ook, ik ben enkele kilo’s lichter geworden en ben trots dat dit lukte , ik zie er beter uit en ook mijn omgeving reageert positief. Ondanks dit alles heb ik nog steeds de enorme drang om af te vallen of beter gezegd om dit figuur te behouden. Ik sport elke dag en let op alles wat ik eet , maar soms durf ik wel eens iets zoets of vettig te eten waarna ik zo’n enorm schuldgevoel krijg, het lijkt wel alsof ik bang ben dat mijn verloren kilo’s er zo terug aanvliegen. Ik weet natuurlijk ook wel dat dit niet waar is , maar toch , ik wil van dat schuldgevoel af en kunnen genieten van ‘het jong zijn’ zonder daarmee terug bij te komen. heeft er iemand tips? Ik kan ze echt wel gebruiken! alvast bedankt! :couplekiss_man_woman:

Natuurlijk is het goed om te letten op wat je eet maar het moet zeker geen obsessie worden. Als je jezelf lekkere dingen gaat onthouden kan je juist een drang krijgen om deze te gaan eten. Plan voor jezelf momenten in waarop je mag genieten van iets lekkers (en ongezonds). Kijk ook iedere dag naar je eigen pluspunten, blijf in zien dat het niet nodig is om verder af te vallen.
heel veel succes en als je een berichtje wilt sturen mag dat natuurlijk;)