De Dood.

Misschien klinkt het een beetje raar maar wat is er na de dood.
Als je er aan denkt. als je dan dood ben en je blijft doordenken van ja dan kan ik dit nooit meer doen of dat nooit meer. dan kom je gewoon nooit meer terug.
en je denkt steeds verder terug. Is toch een raare gedachten ofniet?

Hmm als ik er over na ga denken kan ik er nachten wakker van liggen.

Daarom doe ik dat ook niet meer :'D

Uhu maar als er zo bij nadenkt. dan denk je steeds dieper dan kan je nooit meer lachen. ofzo. of wat is er na de dood. het is toch een enge gedachten ofniet.

Na de dood is er een kist, die naar verloop van tijd oplost, waarna de resten van je lichaam worden opgegeten door wormen en andere beestjes. Of er is een groot vuur waar je als as uit komt. Daarna word je bewaard in een urn of uitgespreid op een bepaalde plek, bijvoorbeeld een plek waarvan je hield.
Omdat as heel vruchtbaar is, gebruiken andere plantjes jou om op te groeien en hun voedingsstoffen uit te halen.

Maar gut, ik geloof niet in een hemel of reincarnatie.

Alvast van te voren omdat er soms wat zeikmeisjes zijn: mijn mening x]

Bon, ik vind dat als je dood bent je gewoon dood bent. Dus net als je slaapt maar niet droomt, dan is het gewoon zwart en je neemt niks waar. Als je nu nadenkt over de dood denk je “Wat jammer, dit en dat kan ik nooit meer doen” maar je hebt toch niet door dat je het jammer zou vinden. Dus opzich is de dood niet zo heel erg, maar is het leven gewoon veel leuker.

Het is maar net wat je raar vind.
Ik ben eigenlijk altijd wel gefascineerd geweest door de dood.
Zeer interessant, en ik ben er ook niet bang voor.

Maar ik denk dat je niet te veel moet nadenken erover, en gewoon moet afwachten, niemand weet exact wat hen te wachten staat na het ‘‘leven’’

Licht eraan als je in reincarnatie gelooft of de hemel dan kan je toch nog lachen.

Maarja ik denk er nooit teveel over na , komt ook omdat ik er niet bang voor ben.

Uhu. je kan ook geloven in het leven na de dood. ik weet niet of dat het zelfde is dan reincarnatie ofzoiets:P magoed. wie weet;) misschien is er wel een nieuw leven na de dood

Reincarnatie of je bent gewoon dood en er gebeurt niks.

Ik geloof niet in de hemel/hel of dat er sowieso iets is na de dood.
Ik was gister na de kerk met mijn ouders, en er was een man van de kerk, die lulde over katholiek geloof. Ik zat er maar knikkent bij, vond dat niet boeient. Ik zie het allemaal wel.

Het Hindoeïsme gelooft in reïncarnatie. Als je dood gaat, wordt je leven op een weegschaal gelegd, als je goed geleefd hebt, kom je in een volgend leven als een beter persoon op aarde, bijvoorbeeld een priester. Het uiteindelijke doel is dat je bij god komt in het eeuwige niets. Als je slechter leeft, dan komt je bijv in een volgend leven als een vlieg terug of als onaanraakbare. In ieder geval iets wat slechter was dan je eigen leven.

Zoekfunctie a.u.b.

HemelofHel.

Ik heb ook altijd van de rare gedachtes als ik in bed lig…
Als ik dood ben, kom ik gewoon nooit meer terug, er gaan duizende jaren zonder mij voorbij enz, maar aan de andere kant geloof ik wel dat er ‘iets’ is na de dood althans ik wil het geloven…

Rust. In elke denkbare vorm. Althans dat hoop ik.

oh daar denk ik echt zovaak aaan he!
en soms denk ik echt; jammerdan, we gaan allemaal en dan ga ik weer verder waar ik mee bezig was.
en soms; kan ik daar gewoon nachten van wakker liggen, doet het pijn? kom je bekenden tegen? is het gewoon een zwart gat? of blijft mn geest op aarde?

volgens mij kom ik nu over als een pshyco. (zelfs dat kan ik niet schrijven 8D )

ik denk dat reïncarnatie bestaat. kweet niet waarom. ik wil er eigenlijk niet echt overna denken. ik vind het maar een enge gedachten. ik heb er een keer overnagedacht hoe mijn begrafenis eruit zou zien. ga ik ook nooit meer doen want je word er gewoon verdrietig van. hehe.
sinds mijn neef is overleden denk ik er ook echt anders over. eerst had ik zoiets van, het duurt heel lang, voor dat je gaat. je bent dan al oud enz. maar nu zou het echt gewoon met iedereen elk moment kunnen gebeuren. rare gedachten. een beetje eng vind ik…

Ja, zo denk ik er ook over.

ik probeer daar niet aan te denken; dan word ik helemaal stressy over t feit dat mijn jeugd al bijna voorbij is, dan kan ik enkel vooruitkijken naar jarenlang werken , laatste jaren in bed liggen en dan sterven O.o
ik mag dus echt niet nadenken ^.^

lekker vooruitzicht :3