wat is erger: als je vader zelfmoord heeft gepleedt toen je nog in je moeders buik zat of als je vader dood gaat aan bijv kanker rond je puberleeftijd?
Allebei heel erg,
Hoe kun je dat nou vragen? Maakt het echt uit wat erger is? Hij is er niet meer… of dat nou is nadat je hem gekend hebt of ervoor, volgens mij maakt dat helemaal niks uit. Ik vind dit echt een rare vraag.
Eens met Heartattxck, hele rare vraag dit…
Wat een raar topic.
Ik denk dat het wel anders is. Als iemand sterft voordat je diegene hebt gekend, kan je diegene als persoon nooit echt missen, maar kan je je wel afvragen hoe diegene was enzo. Maar als je iemand jarenlang hebt gekend, heb je herinneringen en dus misschien meer om te missen. Dit klinkt misschien raar maar zo zie ik het, niet dat het andere niet erg is. Maar mijn vader is overleden aan kanker toen ik een tiener was, en mijn opa pleegde zelfmoord toen ik nog suuuuperklein was en ik herinner mij me opa dus niet, maar mijn vader mis ik wel en mijn opa niet, puur omdat ik hem niet kende. Ik ben nog wel benieuwd naar hem, maar dat is wat anders vind ik. Je kan als je vader zelfmoord pleegde terwijl je nog klein was wel een vaderfiguur missen(of in een andere situatie moeder, zus broer etc). Maar de persoon zelf missen? Nah
Ik vind het echt wel onbeleefd om zo’n topic te maken aangezien ik zeker ben dat dit voortkomt uit de reactie van het meisje dat zei dat haar vader gestorven was toen haar moeder zwanger was van haar.
Mee eens. En heeft het echt zin om zo’n dingen te gaan vergelijken? Het is allebei erg, heb je echt een ‘ergste’ nodig?
Mijn vader is overleden (aan die ziekte) toen ik 16 was dus het is hoe dan ook erg, op welke manier hij dan ook overlijd…
Da fuck?
Inderdaad.
Ik merk op girlscene soms echte battles van ‘wie heeft het erger’, en je bereikt er werkelijk niks mee… Natuurlijk mag je is klagen want het is en blijft erg, maar in sommige topics is het net een wedstrijd om ter meeste (psychische) ziekten of meeste overleden familieleden.
Echt een louche topic man
mijn wtf moment van 2014. wtf man.
er zit een heel lang verhaal achter, en ik begrijp dat jullie dit een rare topic vinden en alles, maar ik ben een meisje van 15 waarvan mijn vader zelfmoord gepleegt heeft toen in in mijn moeders buik zat. Ik zit nu met het probleem dat iedereen die ik wel ken met mijn vader spotten zonder dat ik er naar vraag: ''ik vind het grappig dat je vader zelfmoord heeft gepleegt of hoe heeft die dat gedaan (en dan gaan ze het na doen) of dat zeggen ze het is echt niet erg dat je je vader nooit heb gekent, je kent hem toch niet. Ik negeer die dingen altijd en ik word er zo vaak mee geconfronteerd, ik weet nooit wat ik moet antwoorden dus dan geef ik maar een glimlach. Ze zijn allemaal heel kinderachtig.
Ik schaam me ook dat me vader zich zelf heeft gedood. Ik zeg nooit zomaar tegen iemand dat me vader dood is, bijv als iemand vraagt zijn je ouders gescheiden zeg ik nee, of hoe oud is je vader of hoe hij heet. Ik houd het liever voormezelf. Ook omdat ik het haat dat ik nooit een vader heb gehad en ik haat het antwoord ‘‘ooh maar dna is het toch niet erg, je toch niet wie die is’’ Tuurlijk weet ik wel hoe het is als ik elke dag kinderen met hun vaders zien lopen, je zegt toch ook niet tegen een zwerver ‘‘oh wat maakt dat uit, hij weet toch niet hoe het voeld om geld of een huis te hebben’’ terwijl hij overal waar die kijkt zijn mensen met huizen.
En dit is een kleinstukje van het verhaal, een ik begrijp nog steeds dat jullie dit een rare vraag vinden! Ik vind hem zelf ook raar, maar ik wil weten hoe jullie erover na denken.
Een heel raar topic idd, als ik jouw was was ik de eerste post begonnen met het hele verhaal, niet met zo’n (in mijn ogen) disrespectvolle vraag.
Nu je het uitlegt, snap ik je inderdaad beter! Het kwam gewoon heel raar over.
Beiden zijn erg, en zo’n dingen kan je gewoon niet in gradaties zien, het zijn verschillende soorten van erg zijn, maar het 1 is daarom niet erger dan het ander. Dat hangt van zoveel andere dingen af dan alleen dit. Ik vind het heel respectloos dat mensen zo tegen je doen, je vader verliezen is sowieso erg, of je hem nu gekend hebt of niet.
jo hoe kun je dit nog quoten als de ts een duidelijke uitleg geeft hierboven -__-
ot:
Ik vind het allebei even erg denk ik. Het is trouwens wel verstandig om je verhaal even in de beginpost te zetten voor er nog meer mensen komen met domme reacties.