De dood in gepest

[i]"De 20-jarige Tim Ribberink pleegde recentelijk zelfmoord na jarenlang gepest te zijn. Zijn ouders plaatsten de brief die Tim achterliet in een schokkende rouwadvertentie die vandaag te zien is in de Twentsche Courant Tubantia.

De rouwadvertentie maakt veel los op onder andere Twitter. Mensen zijn geschokt en roepen op tot meer aandacht voor pesten.

De ouders van Tim hebben in de rouwadvertentie de afscheidsbrief opgenomen die Tim achterliet. In de brief hoopt Tim dat zijn ouders niet boos zijn.
“Lieve pap en mam, Ik ben mijn hele leven bespot, getreiterd, gepest en buitengesloten. Jullie zijn fantastisch. Ik hoop dat jullie niet boos zijn. Tot weerziens, Tim.” -bron"[/i]

Bekijk de foto van de advertentie hier

Wat vinden jullie van dit vreselijke verhaal?

Echt vreselijk het ergste is nog. Dat mensen nu allemaal medelijden gaan tonen, net nu het te laat is voor hem.

Diep, diep triest dat zoiets kan gebeuren.
Echt ontzettend erg, hoe zullen die ouders zich nu wel niet voelen…

Zulke dingen gebeuren veel. En nu gaan de mensen die hem kennen en hem niet hielpen toen hij werd gepest allemaal zielig doen. Ooh we gaan je missen rip !!!

Iedereen typt nu lieve berichtjes op twitter, maar op school blijven kinderen gepest worden en ze doen er niks aan.

Inderdaad, echt erg. Dat niemand dit daarvoor heeft uitgesproken en nu het te laat is hardop zegt wat voor mooi mens hij was. Wat hij vast was. Ik hoop dat die pesters eens gaan nadenken, ook pesters die Tim niet kenden maar waarbij misschien een lichtje gaat branden dat wat ze doen ontzettend pijn kan doen en iemand leven gewoon kapot kan maken.

Ik vind het echt heel erg en hoop dat hij zijn rust heeft gevonden.

Ik zag het al op facebook. Diep diep triest dit.

Mams las het vanochtend al voor, meh… Wat bestaan er toch vreselijke mensen.

Ik zag het op facebook. heel triest inderdaad, maar zulke dingen gebeuren veel vaker, alleen word er aan de ene meer aandacht besteed dan aan de ander…
(dat is ook al raar eigenlijk)

OLDENZAAL - Het Twents Carmel College de Thij in Oldenzaal heeft nooit gemerkt dat Tim Ribberink, die afgelopen donderdag een einde aan zijn leven maakte, hevig werd gepest.

Pleur toch op, altijd blijven ontkennen.
En als het telaat is allemaal doen alsof ze zo aardig deden en het zn beste vrienden waren

Walgelijke mensen

Nooit een school die zegt: ja we wisten dat hij werd gepest.

Altijd ontkennen.

Ja vreselijk… Jongen komt bij mij uit de buurt :c

Vreselijk, hoop dat hij zijn rust heeft gevonden…
veel sterkte voor zijn familie…

& inderdaad als iemand zelfmoord heeft gepleegd of is overleden, iedereen doet dan alsof ze hem allemaal zo aardig vonden…

Vreselijk nieuws.

Ik hoop trouwens dat de pesters van hem diep in de psychische shit komen te zitten

Heftig, heb hier geen woorden voor en ik hoop dat dit de discussie over pesten toch weer losmaakt, en dat die pesters zich nu de rest van hun leven schuldig gaan voelen.
Rust zacht, Tim.

Ik kan hier gewoon echt keihard om zitten janken.

En ik ben het met brokenmirrorr eens. Iedereen altijd maar glashard ontkennen.

Diep triest inderdaad. En dan komen de pesters zo ook weer: “Ik wist niet dat het zo erg was, iedereen word toch gepest?!:!?11?”
Alsjeblieft zeg.

Ik vind het vooral heel erg dat de pesters er altijd mee weg komen. Het gaat hier om een dode, maar niemand is strafbaar? Dat is gewoon ongelooflijk.

Echt diep triest.
Helaas gebeurd dit veel te vaak…

Exact dat. Alsof leraren dat niet zien. Alsof klasgenoten dat niet zien. :crazy_face:

Mijn moeder had het ook voorgelezen, het raakte me nogal eigenlijk, weet niet precies waarom.

Ben het vooral hier mee eens.

Dit. Helaas, echt helaas is pesten niet strafbaar. Ik hoop dat daar ooit verandering in komt.