04-12-2012 » Thuis komen na anderhalve maand Disneyland Paris.
05-12-2012 » Verjaardag vieren opa.
06-12-2012 » Kerstmarkt Valkenburg + Pannenkoekenhuis
24 t/m 26-12-2012 » Kerstmis vieren
30-12-2012 t/m 02-01-2013 » Vier dagen oud&nieuw vieren in Disneyland Paris.
Onze Kerstmis ziet er altijd zo uit:
Kerstavond:
Vieren we bij mijn schoonouders. Iedereen brengt iets van eten mee en voor ieder minimaal één cadeautje die we onder de boom leggen. Na het eten pakken we de cadeau’s uit, en kijken we daarna met z’n allen de All You Need Is Love-kerstspecial en drinken we Glühwein.
Eerste kerstdag
Gaan we 's ochtends naar opa & oma waar de hele familie bij elkaar komt. En aangezien ik uit een echt typisch Bourgondisch Brabantse familie kom houdt bij ons kerstmis altijd in dat het veel eten, lang eten en veel wijn drinken is. We beginnen altijd met koffie en worstenbroodjes, en daarna een uitgebreide brunch.
Daarna doen we altijd spelletjes zoals sjoelen, ganzenborden en mens-erger-je-niet. Dat gaat altijd gepaard met koffie en Bossche Bollen. Vervolgens doen we cadeautjes, en bij ons in de familie betekent dat altijd dat de hele woonkamer zo’n beetje bezaait ligt met cadeaus voor de hele familie omdat niet alles onder de kerstboom past.
En als laatste gaan we daarna weer uitgebreid eten. Iedereen neemt zowel een voorgerecht als een hoofdgerecht en een nagerecht mee. Dus we hebben altijd heel veel variatie. En met hoofdgerecht moet je dan denken aan fazant, konijn, hert, steak, ree, gans, eend en duif. En dan allerlei voor- en nagerecht en heel veel wijn.
Tweede kerstdag:
Is altijd voor ons gezinnetje thuis. Met mijn mama, mijn zusjes en mijn man uitgebreid ontbijten. Verse broodjes, bagels, cinnamon rolls en muffins halen bij de bakker. Koffie zetten, verse jus d’orange maken, eitjes koken, yoghurt erbij en dan heerlijk uitgebreid ontbijten inclusief vers fruit (aardbeien, meloen en ananas).
Daarna gaan we altijd in ons pyjama’s op de bank hangen met de open haard aan, veel junkfood (chips, marshmallows, M&M’s, kerstkransjes, koude afhaal-pizza, koude afhaal-chinees, chocolade, popcorn en cola) en Kerstfilms.
Tegen het einde van de middag gaan we altijd cadeautjes doen, en daarna gourmetten. Met een grote variatie aan vlees (dus niet alleen de standaard kip, hamburgers en biefstuk), sausjes en salades met stokbrood en kruidenboter. En ook dat weer met veel wijn. En daarna nog ijs, apfelstrudel en zelfgemaakte chocolademousse.