De decembermaand komt steeds dichterbij!

Yes eindelijk! De decembermaand komt nu dan toch wel steeds dichterbij… Ernstig maar waar, hier verlang ik als sinds augustus op. December betekend voor mij:
-Met al je familie vrienden en geliefden zijn, openhaard, knisperend houtvuur, warmte, liefde, geur van dennenaalden, kaneel, warme avonden, kaarsjes… Hmm ik kan zo nog een hele lijst opnoemen… Ik hou der van!

Wat zijn jullie plannen voor de decembermaand als je die al gemaakt hebt? Dus sinterklaas, kerst oud en nieuw… En wat betekend december voor jou?

Liefs een winterliefhebber (ghehe)

:upside_down_face:

Nouuu zal ik dan maar aftrappen? Haha
Met sinterklaas doen we met ons gezin niet zoveel waarschijnlijk ga ik pakjesavond met een groepje vriendinnen doen. Gewoon een gezellig avondje met lootjes en eten en drinken!
Met de kerst gaan we op 1e kerstdag gezellig met ons eigen gezinnetje 's avonds eten, gourmetten denk ik en daarna nog bowlen? 2e kerstdag komt de hele familie bij ons thuis en eten we van een traiteur (of hoe je dat schrijft) en g aan we daarna lootjes doen.
En met oud en nieuw ga ik met vriendinnen eerst ergens chillen, daarna alle huizen langs dan op straat vuurwerk kijken en daarna naar de feesttent verderop!

Ik vind december ook echt een supergezellige maand, Sinterklaas, kerst, oud en nieuw… Echt heel leuk allemaal :grinning: ik weet nog niet wat ik allemaal ga doen, voor Sinterklaas heb ik in elk geval lootjes getrokken met mijn ouders, zusjes en vriend, en ik ga nog wat met vriendinnen doen. En met kerst zullen we wel naar familie gaan, maar ik weet nog niet precies wanneer en naar wie, ook omdat ik met de familie van mijn vriendje zit. Maar ik houd ook echt van december, het dorp is dan ook altijd zo mooi versierd, er staat een kerstboom in huis, er zijn kerstliedjes op de radio… Leuke maand dus, alleen een beetje slecht voor mijn figuur haha, met al dat eten :’)

Kerstmis bij familie vieren en mijn verjaardag! Voor de rest niets eigenlijk tot nu toe. Buiten natuurlijk de examens en kerstvakantie enzo.

Sinterklaas doen we niet aan. maar het leuke is wel dat mijn vriend eind November ook nog eens jarig is dus dat is wel een extra dagje.

Eerste of tweede Kerstdag gaan we naar mijn opa en oma (ik denk net als vorig jaar met mijn schoonmoeder en zwager erbij?), hangt af van mijn schoonfamilie. De andere dag ga ik naar mijn schoonfamilie en dan gaan we ook echt cadeautjes uitpakken enzo.

Kerstavond is altijd gereserveerd voor mijn vriend en ik alleen. Vorig jaar had hij uitgebreid gekookt en het huis heel romantisch gemaakt! Ik hoop dat hij dat dit jaar ook weer gaat doen!

Met kerst slaap ik en zit ik ‘s nachts in m’n callcenter hok hier in m’n stage hotel :’) Er wordt misschien nog wel wat gedaan door 't hotel, kerst gala ofzo. Maarja als dat echt tijdens kerst is wordt dat em niet met m’n nachtdienst.

Maar de 28e ben ik klaar en ga ik lekker eindelijk naar huissss :grinning: Dus boeit me niet zo dat ik kerst mis, kan daardoor in ieder geval eerder naar huis. Wel jammer dat ik het kerstcircus in Carré moet missen waar m’n familie weer heen gaat, maarja.

En dan ben ik op tijd voor oud&nieuw en ga ik fijn partyen met m’n beste vriendin in de stad. Kan echt niet wachten.

Nouuu die van mij is dit jaar echt niet zo leuk. Ik moet een hele periode van school in halen plus nog alles bijhouden (maken en leren) van de volgende periode, dus ben tot na de kerstvakantie alleen daar mee bezig.

Zelfs op mijn verjaardag (ja in december) moet ik alleen maar leren :dry: .

04-12-2012 » Thuis komen na anderhalve maand Disneyland Paris.

05-12-2012 » Verjaardag vieren opa.

06-12-2012 » Kerstmarkt Valkenburg + Pannenkoekenhuis

24 t/m 26-12-2012 » Kerstmis vieren

30-12-2012 t/m 02-01-2013 » Vier dagen oud&nieuw vieren in Disneyland Paris.

Onze Kerstmis ziet er altijd zo uit:

Kerstavond:
Vieren we bij mijn schoonouders. Iedereen brengt iets van eten mee en voor ieder minimaal één cadeautje die we onder de boom leggen. Na het eten pakken we de cadeau’s uit, en kijken we daarna met z’n allen de All You Need Is Love-kerstspecial en drinken we Glühwein.

Eerste kerstdag
Gaan we 's ochtends naar opa & oma waar de hele familie bij elkaar komt. En aangezien ik uit een echt typisch Bourgondisch Brabantse familie kom houdt bij ons kerstmis altijd in dat het veel eten, lang eten en veel wijn drinken is. We beginnen altijd met koffie en worstenbroodjes, en daarna een uitgebreide brunch.

Daarna doen we altijd spelletjes zoals sjoelen, ganzenborden en mens-erger-je-niet. Dat gaat altijd gepaard met koffie en Bossche Bollen. Vervolgens doen we cadeautjes, en bij ons in de familie betekent dat altijd dat de hele woonkamer zo’n beetje bezaait ligt met cadeaus voor de hele familie omdat niet alles onder de kerstboom past.

En als laatste gaan we daarna weer uitgebreid eten. Iedereen neemt zowel een voorgerecht als een hoofdgerecht en een nagerecht mee. Dus we hebben altijd heel veel variatie. En met hoofdgerecht moet je dan denken aan fazant, konijn, hert, steak, ree, gans, eend en duif. En dan allerlei voor- en nagerecht en heel veel wijn.

Tweede kerstdag:
Is altijd voor ons gezinnetje thuis. Met mijn mama, mijn zusjes en mijn man uitgebreid ontbijten. Verse broodjes, bagels, cinnamon rolls en muffins halen bij de bakker. Koffie zetten, verse jus d’orange maken, eitjes koken, yoghurt erbij en dan heerlijk uitgebreid ontbijten inclusief vers fruit (aardbeien, meloen en ananas).

Daarna gaan we altijd in ons pyjama’s op de bank hangen met de open haard aan, veel junkfood (chips, marshmallows, M&M’s, kerstkransjes, koude afhaal-pizza, koude afhaal-chinees, chocolade, popcorn en cola) en Kerstfilms.

Tegen het einde van de middag gaan we altijd cadeautjes doen, en daarna gourmetten. Met een grote variatie aan vlees (dus niet alleen de standaard kip, hamburgers en biefstuk), sausjes en salades met stokbrood en kruidenboter. En ook dat weer met veel wijn. En daarna nog ijs, apfelstrudel en zelfgemaakte chocolademousse.

Ik vind december wel een leuke maand, maar ben ook altijd blij als het weer achterde rug is :flushed: (omdat het altijd zo druk is)
Heb veel etentjes met: vrienden, mijn werk, vriend zijn werk en met familie.
Natuurlijk pakjes avond met, mijn familie, familie vriend en ook met vriendinnen.
Kerst gewoon lekker dag thuis en een dag bij schoonfamilie.
Waar ik met oud & nieuw ben weet ik nog niet.
En dan heb ik in december nog 4 verjaardagen

Bij mij wordt Kerst geweldig omdat ik een paar dagen ervoor terugkom van mijn half jaar buitenland :slightly_smiling_face: hierdoor heb ik ook nog geen baantje, dus werken hoeft in ieder geval niet met Kerst! Maar helaas mis ik Sinterklaas dus wel :frowning_face:

Kerstavond
Kerstdiner bij m’n oma. Het hoofdgerecht is nooit zo bijzonder, maar mijn moeder, mijn zus en ik gaan altijd superlekkere voorgerechten en toetjes maken :grinning: Supergezellig altijd. Ook het hele ‘awkward familiegebeuren’ hoort er gewoon echt bij, de discussies enzo haha. Dan in de keuken m’n moeder irritaties over haar zus aanhoren bijvoorbeeld, geweldig. Dan ga ik me met m’n zus omkleden en optutten en een eeuwige schoenendiscussie houden over wat beter staat bij de outfit, en m’n moeders outfit ook even keuren. Dan soms nog 1 of 2 cadeautjes per persoon onder de kerstboom vandaan uitpakken en dan naar de kerk :slightly_smiling_face: Waar je dan alle oude bekenden weer ziet, lekker mensen kijken en hun nieuwe vriendjes/vriendinnetjes keuren, haha. Na de kerk thuis verder eten en borrelen en de andere cadeautjes uitpakken. Perfect!

1e kerstdag
's Ochtends naar de kerk en dan naar m’n vriend z’n familie. Hier voel ik me altijd awkward bij, maar z’n ouders zijn wel heel lief en zorgen voor overdreven luxe eten en overdreven dure cadeaus… Ze bedoelen het dus wel goed, haha.

2e kerstdag
Vreetpartij bij m’n vader! Dit is de dag dat ik megalang uitslaap, en me dan in zo’n foute kersttrui met skisokken hijs, en we slechte kerstfilms kijken. Tussendoor gaan m’n zus en ik allemaal lekker eten klaarmaken, ook voor 's avonds and again, het hoofdgerecht is wel het minst belangrijk haha. Meestal stress omdat we allemaal niet goed kunnen koken en er mislukt altijd wel iets, maar pech :grinning:

Kerst betekent voor mij cadeautjesstress, ongemakkelijke situaties met familieleden, stress over het eten haha… Maar vooral gewoon gezellig samenzijn met familie, naar de kerk gaan, je weer even realiseren hoe belangrijk je familie voor je is :slightly_smiling_face: en eigenlijk gewoon de hele kerstgedachte.

ha voor mij is december eigenlijk een maand zoals een ander, behalve dat ik extra money krijg voor de feestdagen en dat het pokkekoud is

Yeah ik heb er zin in!

De eerste kerstdag ga ik een kerstfeest geven, en s’avonds uiteten.
De tweede kerstdag ga ik naar mijn tante in Amsterdam. Samen met mijn opa, oma, neef, zijn vriendin, en mijn ouders. Maar mijn opa, oma, moeder ect. zijn italiaans dus dan lijkt het alsof er 30 mensen zijn haha. Zo druk zijn ze, maar wel enorm gezellig ^^. Met sinterklaas krijg ik áltijd een kadootje van mijn ma… old habbits never dies denk ik zo…

Yaaaay! December. December draait bij mij echt om de kerst! Super gezellig!
En dit jaar vieren we het weer met z’n zessen (ouders, broer en vriendin, en mijn vriend en ik). Heerlijk steengrillen of gourmetten, bij kaarslicht. Verlangend naar de vele cadeaus die ook dit jaar weer onder de kerstboom op ons liggen te wachten. Netjes aangekleed? Nee hoor, ik zal zoals gewoonlijk mijn pyjamabroek aan hebben. En dan is het eindelijk zover! Tijd voor het openen van de cadeaus, maar dan middels het gooien van dobbelstenen. Wie zes gooit, mag er een voor een ander uitzoeken. Ong. drie uur later zijn we klaar.
En het beste van alles: Geen verplichte familiebezoekjes! De volgende ochtend gewoon lekker op bed blijven liggen, knus.

Ik houd van December, ik houd van Kerst, ik houd van de winter! <3

Kerst betekent voor mij: DISNEYLAND! Vroeger ging ik elk jaar met mijn ouders in de Kerstperiode naar Disney en daar heb ik zulke geweldige herinneringen aan! De enorme boom op Town Square, de lichtjes en versieringen, de muziek, de sfeer… Ik kan Kerst en Disney bijna niet meer los van elkaar zien! Onze Kerstboom hangt ook vol met Disney kerstballen en slingers, hihi :slightly_smiling_face:

Wat de precieze plannen voor de Kerstdagen zijn weet ik nog niet, maar ik ga in ieder geval een Kerstetentje doen met vriendinnen volgende maand, een dagje Kerstfilms kijken met mijn vriendje en van 27 t/m 30 december heerlijk naar Disney! Verder heeeel veel Kerstmuziek luisteren, kaarsjes aan, boswandelingen en Gingerbread latte’s van de Starbucks! <3

Ik hou van december kan niet wachten tot het kerst is!
Vindt het altijd zo gezellig.

5 december doen we nooit iets bijzonders.
heilige avond krijgen wij de hele familie van mijn vader op bezoek zo rond 7 tot 1 uur s’nachts altijd heel erg gezellig!
1e kerstdag ga ik wokken met de familie van mijn vriend en s’avonds gaan we even bij mij langs.
2e kerstdag gaan we naar de familie van mijn moeders kant mijn vriend komt ook mee en s’avonds gaan we weer even naar mijn vriend.

En met oud en nieuw heb ik helaas nog geen plannen.

supergezellig, helaas ben ik alleen dit jaar haha.

Nou tot zover m’n blijheid en verheuging op m’n terugkomst, kreeg vandaag het fantastische bericht dat m’n vriendin met d’r gezin een vakantie heeft geboekt tijdens oud en nieuw. Nu zijn kerst en oud&nieuw fijn allebei kut. Ik haat m’n kansloze kut leven op dit moment -.-

Ik kijk vooral uit naar december omdat ik dan jarig ben en dan dubbel zoveel punten krijgen bij The Body Shop en dan de kerstproducten kan kopen :’)

@Nikkimouse, ahw dat klinkt perfect <3
Al kan ik lang niet alles op, haha.

Ik kijk echt uit naar december. Op de zestiende kom ik in Nederland aan na twee maanden buitenland en word ik opgehaald door mijn vriend. Ik mis dus wel Sinterklaas dit jaar, maar mijn vriend heeft enorm veel chocoladeletters voor me ingeslagen dus dat moet goedkomen (:
De laatste jaren heb ik geen Kerst gevierd met mijn eigen familie, dus ik gok dit jaar weer niet, maar ik kan wel altijd terecht bij mijn ‘schoonfamilie’, vorig jaar was dat enorm gezellig dus ik kijk er echt naar uit ^^

Oud en nieuw vier ik, wederom, met mijn vriend, maar ik moet nog even kijken of we naar een feestje gaan van zijn vriendengroep of dat we thuis blijven met het gezin. Beide opties zijn leuk.

Ik houd van de decembermaand <3

December :hugs:

Met kerst bij mijn vriend zijn ouders en met nieuwjaar met een paar vrienden gaan eten :upside_down_face: Eeeen voor kerst nog naar londen christmasshopping :bowing_man: