De Crush van een vriendin

Hey allemaal,

Zoals bijna iedereen op dit forum zit ik ook met een probleempje/vraagje en wil daar heel graag jullie mening over horen.

Het zit dus zo: Sinds kort ga ik en een groep vriendinnen uit op 1 bepaalde plek (ik ga geen namen noemen). Nu hebben we daar dus een groepje jongens ontmoet en een vriendin van mij, ik zal zeggen D, vind daar een jongen van leuk (ik zal zeggen T).

We hebben een groepsgesprek aangemaakt op whatsapp waar iedereen praat en dat is allemaal leuk, maar buiten dat groepsgesprek praat ik persoonlijk met T.
Nu ben ik er dus achter gekomen dat hij D niet leuk vind maar MIJ en stiekem vind ik T ook wel leuk.
Ik zat er eerst heel erg mee maar ik heb ondertussen besloten dat T het zelf maar uit moet zoeken met D en dat ik afstand ga houden van T (snappen jullie het nog?)
Gewoon nog vriendschappelijk maar verder niks. (ookal vind ik hem nog leuk, maar aan de crush van een vriendin kom je niet).

Ik moet nu dus wel vertellen dat ik niet wil dat T wat bij mij gaat proberen tijdens het uitgaan omdat ik niet wil dat D haar gevoelens gekwetst worden.
Maar ik weet geen goede manier of goed moment om tegen T te zeggen dat ik vriendschap wil voor D.
weten jullie een subtiele manier om zoiets te brengen? of denken jullie aan een hele andere aanpak?

ik hoop dat ik niet al te vaag getypt heb en dat jullie het allemaal bergijpen, maar anders moeten jullie het maar eventjes vragen. :slightly_smiling_face:

xxx noBrokenHearts

Wat lief van je dat je je eigen gevoelens aan de kant zegt voor de vriendschap met je vriendin! Lijkt me heel moeilijk. Ik denk dat de waarheid vertellen het duidelijkst is, maar kan me voorstellen dat dat moeilijk is. Pff lastige situatie ik weet het ook niet zo goed.

Ja ik weet dat ik alles heel eerlijk moet vertellen en dat zal ik ook wel zeker doen, maar ik kan er de woorden niet voor vinden want ik wil niet dat hij gaat denken dat ik hem niet leuk vind ofzo.

en ik weet niet hoe groot haar crush is, ze zegt dat ze hem leuk vind maar verder niks alleen ze zegt dat ze gewoon niet weet wat ze moet doen om te laten weten dat ze hem leuk vind.

en ik weet niet precies wanneer ik het hem moet vertellen, of het via whatsapp moet of persoonlijk. ik heb tot vrijdag want dan gaan we weer uit

En inderdaad wel beter dat je het verteld aan haar, maar opzich hoef je niet te vertellen dat hij jou leuk vindt;) Hou het er nu gewoon bij dat hij ook jouw crush is.

Ik ga het hem zometeen eerlijk vertellen allemaal en dat gaat wel goed komen denk ik maar dan zou ik het niet weten hoe ik het aan die vriendin moet vertellen haha, maar dat zal ik vast nog wel bedenken.

Ik zou inderdaad gewoon aangeven dat jij hem ook leuk vind, en dat je hem spreekt ook op whatsapp. Het is echt een kutsituatie, maar je moet ook aan jezelf denken. Als zij geen schijn van kans maakt en jij wel waarom zou je hem dan afhouden voor haar? Wat je iig moet doen is er met je vriendinnen heel goed over praten en zorgen dat er geen misverstanden komen/dat je haar kwetst. Je vriendinnen zijn belangrijk! Maar als het echt goed zit met de vriendschap komen jullie hier wel uit.

T. is een crush van een vriendin van je. Wat bedoel je precies met ‘een crush’? Hoe goed kent ze hem? Mogelijk gaan haar gevoelens niet dieper dan zijn uiterlijk? Jij en T. lijken elkaar beter te kennen. Het is in jullie geval meer dan een crush.

Ga een gesprek aan met je vriendin. Vertel haar dat je T. de laatste tijd via WhatsApp beter hebt leren kennen en dat er een klik is tussen jullie. Je wilt echter niet jouw vriendschap met haar op het spel zetten. Vraag haar dus of ze echt wel heel serieus iets voor hem voelt, of dat het misschien wel mij valt. (een crush lijkt mij te komen en te gaan, en is vaak niet heel serieus).

Klopt, sowieso gruwel ik van het woord crush maar ok.
Als ze nou verliefd op hem was was het een ander verhaal idd.

Ik vind het woord crush zelf ook niet echt een fijn woord maar dat is de enigste manier hoe ik het uit kan leggen, D is niet echt een meisje die er openlijk over praat en omdat we hem allemaal nog niet zo heel lang kennen denk ik zelf dat het gewoon een crush is die komt en gaat, maar ik vind het zelf niet fijn om wat met T te beginnen terwijl zij hem nog leuk vind.
ik weet wel dat het niet alleen om zijn uiterlijk is maar ik vind het een heel goed idee om het met mijn vriendinnen te bespreken, en dan vooral met D zodat ze beter uit kan leggen wat haar gevoelens richting hem nou betekenen.

Maar kent ze hem wel echt , is het echt dat ze hem zó leuk vind. of is het gewoon ja die zie ik wel zitten. Ik zou erover praten met D en vertellen dat je stiekem ook wat gevoelens voor hem hebt. Praat er eerlijk over en kijk hoe ze reageert.