De burkini

Je mag niet met kleren zwemmen, omdat dat geen zwemkleding is.
Een burkini is 100% zwemkleding.
En je kunt niet zomaar mensen naar hun eigen land sturen, zo makkelijk gaat dat niet.
Veel moslims zijn hier geboren en weten niet beter, die kun je niet zomaar het land uit gaan sturen en dat geldt trouwens ook voor de moslims die hier niet geboren zijn.

Waarom hou je toch zoveel van ons? Zo aardig zijn we niet (voor mensen zoals jij).

De vrouw die het zwembad uit is gestuurd, omdat ze een burkini aan had is trouwens een nederlandse.
Dus naar welk land zou die dan moeten? =/

Het is wel handig voor mensen met een zonne-allergie xD

Idd, voor die mensen zijn er ook zulke pakken, maar dan zonder kapje. :wink:

waarom zou je je moeten aanpassen
dat is net als als iemand een eigen stijl heeft dat die zich dan moet aanpassen
natuurlijk moet je je wel een beetje aanpassen maar als iemand wilt zwemmen maar het kan niet , en dit is de oplossing, zou het geen probleem moeten zijn

eens met xDoDo_

Onee? Nou, als ze dan ook niet terug willen,
dan vind ik dat ze zich alsnog aan moeten passen!
Je moet niet denken dat ik rasistisch ben, en als je dat wel denkt is het jou probleem, maar ik vind het toch echt onlogisch dat jongens in sommige zwembaden niet eens met een ‘losse zwembroek’ mogen zwemmen, en dan komen hun hier aan met die Burkini’s.

Als wij in Frankrijk komen moeten de mannen ook een ballenknijper aan, dus hun mogen zich ook wel aanpassen aan onze eizen. Gewone badkleding dus.

Je hebt helemaal gelijk! Ik vind dat deze mensen zich moeten aanpassen aan deze cultuur. Als ze hier willen komen, dan moeten ze zich aanpassen, anders gaan ze maar ergens anders heen.
Met hoofddoekjes heb ik geen problemen, maar burka’s gaan me te ver. En als die mensen zo nodig willen zwemmen doen ze maar gewoon een badpak aan hoor. Graag of niet.

en dat ‘naar je eigen land’ vind ik best harteloos van de mensen die dat zeggen
ik ben juist blij dat nederland een beetje geintegreerd (hoe schrijf je dat :confused: )
is, als er alleen maar nederlanders zouden zijn zou ik het best, eentonig vinden…
maar oké, ik begrijp het standpunt van, als je je niet wilt aanpassen, wat heb je hier dan te zoeken

maar stel, een nederlander woont in spanje, en iedereen daar draagt een bikini, en dan kom jij aanlopen in je surfpak, en mensen vinden dat te ‘niet-bloot’ (eigenlijk precies hetzelfde als waar we het niu over hebben) zou het ook nogal dom zijn als ze dan zeggen jaa ga lekker naar je eigen land terroristen dit terroristen dat aanslagen balblablablabla omdat een nederlander dat toevallig een keer gedaan heeft

Hoezo aanpassen aan deze cultuur? Doen ze dat dan niet al genoeg?
Naar mijn mening hebben de moslims zich al goed aangepast ( en dan heb ik het over de 2e generatie)
Jullie hebben vast ook wel een moslim in jullie klas, wat is er zo anders aan die persoon dan?
En dat ze geen badpak mogen dragen is vanwege het geloof en het geloof kun je niet gaan aanpassen.

Wat een gezeur allemaal, damn.
Klaar de burkini gaat nergens over, dat weten we allemaal. Hier in Utrecht hebben ze bijvoorbeeld op zondag ‘vrouwen zwemmen’, alle moslima’s (o.a. mijn tante) gaan daar gewoon naartoe in hun bikini of badpak, omdat het toch alleen vrouwen zijn. Hup, overal in Nederland vrouwen zwemmen en we zijn klaar, is iedereen blij en kan iedereen vrolijk gaan zwemmen. Ik denk dat toch de helft niet in een burkini gezien wilt worden, zelfs mijn moeder die een moslima is die vind 't nergens op slaan die dingen.

sorry maar dit gaat over iets heel anders… dit gaat over mensen met een geloof en niet over SURFERS :woman_facepalming:

OT: ik weet igg niet wat ik ervan moet vinden… (A)

Het gaat om het idee, denk daar even over na.

Als je niet met je kleertjes mag zwemmen, dan koop je toch de gewoon de burkini zou ik zeggen? En er zijn moslims die zich gewoon aanpassen hier in Nederland, heel goed zelfs, dus ‘ga naar je eigen land’ roepen heeft geen zin, er zijn nog allochtonen die meewerken aan de samenleving, geloof me =]

OKE OKE, dat ‘ga naar je eigen land’, was te grof,
maar ik vind alsnog dat ze zich aan moeten passen.
en als ze dat dan niet willen/kunnen, dan zwemmen ze maar niet!

Ik zal je even wat voorbeelden geven en denk daar dan even bij na.

Een meisje is jarig en stelt voor om op haar verjaardag naar het zwembad te gaan.
De meisjes met hoofddoek zullen niet meekunnen.

Een zoontje vraagt aan zijn moeder (die een hoofddoek draagt) of hij samen met haar naar het zwembad mag.
Die moeder zal niet naar het zwembad kunnen met haar zoon, omdat ze niet mag zwemmen in een bikini.

wij delen hier dezelfde mening.

Heb jij er last van als er iemand in hetzelfde bad in een burkini zwemt?

Sorry, maar dat vind ik echt de DOMSTE uitvinding OOIT
Loop toch gewoon in een badpak rond, man man, waarom altijd uitzonderingen maken voor moslims?
Ik ben geen racist, maar soms kan ik me er echt wel in ergeren!! Ze komen toch naar ONS land, waarom kunnen ze zich dan ook niet aan ONZE regels houden, wij gaan toch ook geen wetten in Turkije of Marokko vaststellen!

Oef, even de frustratie eruit…

Voor de duidelijkheid, ik ben geen racist!