De burkini

Op het nieuws hebben ze het al veel over de boerkini gehad, maar ik vraag me af wat jullie ervan vinden.

De boerkini is trouwens een badpak dat ontworpen is voor moslima’s, zodat die ook de kans krijgen om te zwemmen in het openbaar, omdat zij niet in een normaal badpak mogen zwemmen, omdat dat te bloot is.

De Boerkini is ontworpen door de Libanees-Australische Aheda Zanetti die het omschreef als de perfecte oplossing voor moslimvrouwen die willen zwemmen. De zwemkleding lijkt een beetje op een lang wetsuit met een ingebouwde hoofddoek in de kap, maar zit losser rond het lichaam en is gemaakt van zwemstof in plaats van rubber.[3] De zwemkleding laat, in tegenstelling tot een boerka, het gezicht geheel vrij. De boerkini is er in allelei verschillende kleuren en met diverse dessins.
De prijs van een boerkini ligt tussen de 130 en 150 euro. Ze worden gemaakt van een speciale stof met een UV-beschermingsfactor 50. De stof droogt snel en plakt niet aan het lichaam. De drager heeft meer weerstand in het water.

Bron: Wikipedia

Het is burkini.
maareh kweet niet wat ik ervan vind…

Haha en dan ook nog ff een foto voor de duidlijkheid! :wink:

http://blog.zeit.de/joerglau/wp-content/uploads/2007/12/burkini230607mos_468x810.jpg

1 like

i think it’s stupid =)
vind de hoofddoek ook zo vaag.
ben je gelijk een moslim als je zo’n ding draagt …

dat slaat helemaal nergens op.

maar je wordt er niet eens mee toegelaten in een zwembad toch?
groot gelijk :pensive:

Ik vind het op zich niet echt zo maar die vrouwlijke moslima’s weet niet hou je het schrijft zouden dat wel als een oplossing zien.En nu maar hopen dat hun mannen niet opeens regels gaan bedenken dat ze het water niet inmogen omdat ze een vrouw zijn ofzow.Mn eigen mening is dat die mannen veel te streng met hun vrouwen omgaan als ik dat mag zeggen…

Ikzelf vind het trouwens leuk bedacht.
Soms dan wil ik met een groepje vriendinnen naar het zwembad maar dan kunnen de meisjes met hoofddoek nooit mee, omdat die dus niet in een badpak mogen zwemmen en dat vind ik dan altijd erg jammer.
Dus dit is dan een goede oplossing! :wink:

1 like

Oeii het lijkt me niet echt lekker zitten :no_good_woman:

Dat die vrouwen niet in een badpak mogen zwemmen komt echt niet door de mannen hoor.
Dat heeft met het geloof te maken.
En als je dan ook nog wilt weten waarom het niet van het geloof mag zul je ff wat research moeten doen! :wink:

1 like

Hoezo slaat het nergens op? Als het gewone badkleding is, schoon is, dan hoort het gewoon te worden toegestaan. Kijk, sommige bikini’s zijn zó bloot dat ik denk van: dat slaat nergens op.

Trouwens, je hebt er toch helemaal geen last van als iemand dat draagt? Wtf met dat aanstootgevend gedoe, waar geeft dat aanstoot aan? Als iemand dat uit zijn geloofsovertuiging wil dragen, moet die persoon dat gewoon kunnen. Vrijheid van godsdienst, remember? En je kan nog gewoon het gezicht zien, dus geen gezeik over dat het gevaarlijk is (zoals bij de burka).

Mensen moeten een keer niet zo zeuren en meer op zichzelf letten dan op de ander, wordt de wereld een stuk zonniger van.

2 likes

nou
ik zou het niet aantrekken :expressionless:

maar goed als je er zo in gelooft
tja

Het gaat erom dat moslima’s zo’n ding dragen, omdat dat gewoon een vorm is van geloofsuiting. Het idee erachter is dat de vrouw zich niet blootgeeft aan een andere man dan haar man, daarom dragen ze dus ook een hoofddoek en lange kleding. En daarom is dit dan ook dé oplossing zodat ook moslima’s, die zich willen houden aan de richtlijnen van hun geloof, gewoon lekker kunnen zwemmen.

2 likes

ik vind het orgineel bedacht…
ik zou het zelf neit kunnen bedenken
LOVEYAAALL(L)

1 like

ik vind het maar een vaag ding,

maarja als zij het aan willen/moeten dan moeten ze het vooral doen :wink:

• ik zou het iig nooit aandoen >,<
    Ik hou het lekker bij mn bikini!

Ik vind het een oplossing voor de meisjes die moslims zijn en graag eens willen zwemmen.

1 like

Moslima is de vrouwelijke vorm van moslim, dus vrouwelijke ervoor is niet nodig…

Wat ik van die burkini’s vind? Een goede oplossing voor vrouwen die niet hun lichaam willen laten zien tijdens het zwemmen.

2 likes

Ik vind het goed dat zoiets bestaat, anders mogen moslim vrouwen niet eens meer zwemmen. Lijkt me alleen naar zitten. Ik vind dat ze zoiets gewoon moeten accepteren, of er speciale uren voor moeten vrij maken dat deze vrouwen kunnen zwemmen.

1 like

Zolang ik het maar niet hoef te dragen … …

wel goed voor hun toch, kunnen ze tenminste ook zwemmen

1 like