De broer van mijn ex?

Dus mijn ex en ik waren ongeveer 7 maanden “bezig” met elkaar. Het is sinds een paar dagen officieel uit. We hebben in de periode van 7 maanden twee keer een officiele relatie gehad. Vorig jaar was die vreemdgegaan, had die een meisje gezoend op vakantie. Ik was natuurlijk er kapot van, maar had het hem vergeven. Kort daarna had die het uitgemaakt omdat die niet meer verliefd was. Ongeveer een maand later waren we alweer bezig. Het was niet zo lang officieel, maar een paar dagen geleden was die dus weer vreemdgegaan, twee keer. Het meisje met wie die had gezoend heb ik sindsdien mee gesproken. Ze zei dat ze nog voordat ze zoenden vroeg hoe het tussen mij en hem zat, en dat hij zei dat het niks was. (Ookal hadden we al een paar maanden weer een officiele relatie). Twee dagen later kwam die het opbiechten. Hij zei dat die niet meer verliefd was en dat die met dat meisje had gezoend. Ik was natuurlijk ontzettend verdrietig en depressief, omdat ik gewoon nog veel gevoelens voor hem had en trouw was gebleven aan hem. Ik had het uitgemaakt omdat ik vond dat ik beter verdiende.

Nu komt het ingewikkelde deel: zijn oudere broer heeft altijd wat intresse in mij gehad. Ik vond hem wel aantrekkelijk, maar dacht er verder niet zo bij na. Sinds dat het uit is zoekt zijn broer steeds meer contact met mij op. Dit is mijn ex te weten gekomen via gemeenschappelijke vrienden. Toen hij erachter kwam was hij naar mijn huis toe gekomen en heeft mij gesmeekt om niks met zijn broer te doen, omdat hij dat heel erg zou vinden. Hij zei ook dat hij nog gevoelens voor mij had. Zijn broer is een leuke jongen, ik zoek er verder ook niks serieus achter, want dat zou natuurlijk niet kunnen met de broer van mijn ex. Maar zijn broer vraagt of ik een keertje met hem wil daten (zonder dat mijn ex dat te weten komt). Ik twijfel: ik wil het wel, en niet om mijn ex terug te pakken, maar omdat ik hem altijd al een leuke gezellige jongen vond. Ben ik dan een slecht persoon? Ookal heeft mijn ex me zo gekwetst?

Hij vraagt je nadrukkelijk om niks met zijn broer te doen, en ook al heeft hij je tot een paar keer toe pijn gedaan, vind ik nog steeds dat jij de volwassene kunt zijn. Er zijn genoeg leuke jongens en als je deze jongen niet eens zo super geweldig vindt is het het niet waard.

Het maakt je geen slecht persoon, maar ik denk dat je jezelf eerst de tijd moet gunnen om het allemaal te verwerken. Het is pas uit en je hebt duidelijk heel wat te verduren gehad (blijdschap, verdriet, blijdschap, verdriet).

Chill, doe voorlopig even niks. Hij komt er toch wel achter, je kan niet geheimzinnig daten met zijn broer. Like, come on.

Ik vind niet dat jij de slechte persoon bent als je wat met zijn broer af gaat spreken. Je moet het niet doen om hem terug te pakken, maar gewoon omdat het je een leuke jongen lijkt.
Ik vind dat jouw ex geen enkel recht van spreken heeft, hij is meerdere malen vreemd gegaan, dat lijkt me wel iets heftiger dan met de broer van je ex wat hebben.

Maaaaar, zoals Eevee al zegt, geef jezelf wel de tijd om dit allemaal te verwerken, het is nog maar een paar dagen uit.

Ik vind dat je vooral aan jezelf moet denken, als jij graag een keertje met hem uit gaat, gewoon doen. Voor hem hoef je het niet niet te doen, hij heeft immers nooit respect voor je gehad door 2x vreemd te gaan. Maar mocht het echt iets worden kan het wel ongelofelijk awkward worden.

En verder vind ik het nogal snel, maar als het goed voelt voor jou gewoon doen.

Ik zou jezelf beschermen voor deze situatie. Je bent nu nogal breekbaar, na al het voorliegen en nu het net uit is enzo… Ik zou even rustig aan doen. Communiceer dat ook naar hem, dat het nu nog te vroeg is voor daten (tenminste, dat is mijn mening dan :wink: )

Probeer eerst over je ex te komen en bedenk dan wat je wilt met zijn broer. Wil je wel echt daten met hem? Zie je potentie? Ben je verliefd of ‘gebruik’ je hem onbedoeld om over je ex te komen? Of wil je op deze manier toch bij je ex in de buurt blijven, door hem te daten? Idunno… denk er gewoon over na wat je wilt en waarom.
Als je over een maand of 2 nog steeds het gevoel hebt dat je wel wilt daten kun je dat altijd doen toch :slightly_smiling_face: Met die vreemdgaande eikel hoef je geen rekening te houden… vind ik dan :hammer:

Bedenk je wel wat er gebeurd ALS je gaat daten en het word wat met die broer. Je ziet je ex steeds, zijn ouders, awkward gebeurtenissen… Is het dat waard?

Ik ben hier altijd vrij makkelijk in, je ex wil jou niet als vriendin dus ben je vrij om met ieder ander te gaan. Ook als dat de broer van je ex is. Je ex zal het maar moeten accepteren.

Echter wat ik niet vind kunnen, is met zijn broer gaan terwijl je er niet voor de volle 100% achter staat. Ik begrijp dat je hem leuk en gezellig vind, maar het klinkt nu wel een beetje alsof hij de tweede keus is; dat je liever wat anders had gehad. Daarom denk ik dat je momenteel jezelf nog even tijd moet geven om alles te verwerken (en dit ook aan broer moet zeggen) en pas over een tijdje weer te gaan denken aan daten etc.

Ik vind het eigenlijk een beetje raar dat die broer interesse heeft in de ex van z’n broertje? Ik weet niet hoe dit met jongens gaat, maar ik zou dus echt nooit met de ex van m’n zusje gaan? Like, het is je broertje vind je dat niet super lullig?

En ja verder, als je al aangeeft dat je het niet ziet als iets serieus kun je het maar beter laten toch? Er zijn genoeg andere jongens die wel trouw in een relatie kunnen blijven.

Je ziet het niet als iets serieus dus waarom zou je überhaupt met hem gaat daten? :’)

Ik zou het echt nooit doen. Vind het ook heel erg lullig van die broer ten opzichte van zijn broertje.

Hier heeft je ex verder niet zo veel mee te maken.

Je wilt een jongen gaan daten terwijl jij er niets serieus in ziet en hij wel. En ik vind dat je dát gewoon niet kan maken.

Je bent nog niet verliefd en je zegt dat je ook niks met hem wil beginnen. Waarom zou je dan een lastige situatie opzoeken? Er zijn genoeg andere gezellige en aantrekkelijke jongens om mee te daten, waarbij je niet in zo’n situatie terecht komt. (:

Nee, heb niet gezegd dat hij wél iets serieus zoekt. Hij heeft dat zelf ook al aangegeven. We hebben het er beiden over gehad. (Stiekem) dacht ik nog tijdens dat ik met zijn broertje had erover na hoe het zou zijn om zijn oudere broer te daten. Dus ik ben er altijd wel nieuwsgierig naar geweest, maar heb er natuurlijk nooit iets mee gedaan omdat ik een relatie had.

Verder vind ik het ook raar van zijn broer. Maar hun relatie is niet meer mijn zaak. En nee ik zoek er niks serieus achter, maar ik “date” ook nu niet om persee aan iets serieus te beginnen. Ik vind dat óók leuk, maarja, dat ben ik…

Ja daten is ook leuk, maar dan zou ik voor een andere jongen kiezen die je ook aardig vindt maar niks achter zoekt.