Dus mijn ex en ik waren ongeveer 7 maanden “bezig” met elkaar. Het is sinds een paar dagen officieel uit. We hebben in de periode van 7 maanden twee keer een officiele relatie gehad. Vorig jaar was die vreemdgegaan, had die een meisje gezoend op vakantie. Ik was natuurlijk er kapot van, maar had het hem vergeven. Kort daarna had die het uitgemaakt omdat die niet meer verliefd was. Ongeveer een maand later waren we alweer bezig. Het was niet zo lang officieel, maar een paar dagen geleden was die dus weer vreemdgegaan, twee keer. Het meisje met wie die had gezoend heb ik sindsdien mee gesproken. Ze zei dat ze nog voordat ze zoenden vroeg hoe het tussen mij en hem zat, en dat hij zei dat het niks was. (Ookal hadden we al een paar maanden weer een officiele relatie). Twee dagen later kwam die het opbiechten. Hij zei dat die niet meer verliefd was en dat die met dat meisje had gezoend. Ik was natuurlijk ontzettend verdrietig en depressief, omdat ik gewoon nog veel gevoelens voor hem had en trouw was gebleven aan hem. Ik had het uitgemaakt omdat ik vond dat ik beter verdiende.
Nu komt het ingewikkelde deel: zijn oudere broer heeft altijd wat intresse in mij gehad. Ik vond hem wel aantrekkelijk, maar dacht er verder niet zo bij na. Sinds dat het uit is zoekt zijn broer steeds meer contact met mij op. Dit is mijn ex te weten gekomen via gemeenschappelijke vrienden. Toen hij erachter kwam was hij naar mijn huis toe gekomen en heeft mij gesmeekt om niks met zijn broer te doen, omdat hij dat heel erg zou vinden. Hij zei ook dat hij nog gevoelens voor mij had. Zijn broer is een leuke jongen, ik zoek er verder ook niks serieus achter, want dat zou natuurlijk niet kunnen met de broer van mijn ex. Maar zijn broer vraagt of ik een keertje met hem wil daten (zonder dat mijn ex dat te weten komt). Ik twijfel: ik wil het wel, en niet om mijn ex terug te pakken, maar omdat ik hem altijd al een leuke gezellige jongen vond. Ben ik dan een slecht persoon? Ookal heeft mijn ex me zo gekwetst?