Hoi,
ik heb altijd al last gehad van de bobbeltjes op mijn bovenarmen, wel meer mensen… Maar ik kan er niet vanaf blijven, op de een of andere manier vind ik het fijn om ze uit te knijpen? maar dan worden het wondjes, en daar ga ik dan aan krabben, en ondertussen is mijn hele bovenarm een grote wond, litteken achtig iets, het is verschrikkelijk, het is knalrood en ik kan er niet vanaf blijven en als het zomer wordt met korte mouwen enzo, wil ik toch dat het weg is. Weet iemand wat ik hier tegen kan doen want het is echt verschrikkelijk rood en het begint ook nog pijn te doen.
xxx
zijn het abcessen?
Wat zijn dat? ik keek bij google afbeeldingen maar ik werd al misselijk van de plaatjes, sorry
ik weet denk ik wat je bedoeld, maar ik ben geen dokter dus weet het niet en heb ze zelf ook niet. succes ermee! (:
keratosis pilaris?
Hebben veel mensen last van. En idd de laatste paar weken kan ik er ook niet van afblijven maar ik heb er schijt aan.
Tja zelfdiscipline kweken.
keratosis pilaris, ja dat had ik ook in gedachten!
soort bultjes volgens mij, kende wel mensen die het hadden.
Maar ik denk dat je beste naar de dokktor kan gaan.
Ja het is keratosis pilaris ja!
Ik had het in een lichte vorm, bij mij hielp scrubben, hydrateren en niet iedere keer dat ik douchte een douchegel gebruiken op die plek (dat irriteert blijkbaar ook).
Ik had dat ook altijd, tot ik aan de pil ging tegen mijn acne (in eerste instantie op mijn gezicht) nu zijn ze weg, en zijn zie je ook niks meer van de littekentjes die er zaten. : )
Heb ik ook volgens mij. Maar ik weet niet wat je kan doen.
Ik had het 3 jaar lang, maar ze zijn ineens verdwenen een jaar nu. gewoon niet aanzitten. het enige dat verandert is dat ik nu veel water drink en voor de rest niks ;o
Waarschijnlijk heeft het ook te maken met hormonen, dat verandert wel in 3 jaar tijd denk ik ;-).
Heb ik ook zo’n last van. Ik zit er helemaal niet aan, maar het wordt wel steeds erger. 'k mag niet van m’n moeder naar de dokter, dus dat word dan maar wachten
Scrubben?
Ik zou eens langsgaan bij Lush en om advies vragen. Ik denk dat Buffy in combinatie met Mudflats en Dream Cream wonderen doet!
Heb ik ook last van, ik blijf er nu maar vanaf en ik hoop dat het tegen de zomer weg is…
ik had het eerder ook best erg op mijn armen. Maar nu nauwelijks, dus ik denk dat het wel weggaat. Ik heb het nu nog wel op mijn benen
Okee, ik weet dat het moeilijk is… Maar ik heb er ook last van dus ik weet dat het bij mij wel helpt Zodra de zon gaat schijnen, lekker de zon bij die plekjes laten komen!
Die UV straling helpt daar denk ik gewoon tegen, want bij mij is het in de zomer ook gewoon heel veel minder. Mijn armen zijn de laatste tijd sowieso niet zo erg meer, maar mijn bovenbenen nog wel… Dus als die zon weer komt, gaan mijn benen zo snel mogelijk bloot Er zijn ook crèmes tegen trouwens, maar dat zou je even bij je huisarts na moeten vragen of even op internet kijken!
Dat hebben idd veel mensen, maar het probleem is dus niet de bobbeltjes maar het feit dat je er niet af kan blijven?
Als dat je ook met zelfdiscipline écht niet lukt, moet je misschien een tijdje continu iets hebben wat het bedekt (ja behalve onder de douche en zo dan ). Zo kom je er mss vanaf omdat je het ontwent.
Je kan ook tegen iedereen in je omgeving zeggen (of als je dat niet wilt iig je moeder of zo) dat ze het moeten zeggen als je weer zit te krabben.
Door de zon gaat t idd weg, en als dit alles echt niet helpt kan je mss idd naar de dokter gaan om wat te krijgen (desnoods tips om ervan af te blijven)…