De beste vriendin van mijn vriendje

Hallo,
Ik zit de laatste tijd een beetje met een naar gevoel over de beste vriendin van mijn vriend. Ze heeft al een tijdje geleden gevoelens voor hem gehad, die nu weg zijn zegt ze. Ze heeft ondertussen zelf ook een vriend, maar ze doet nog steeds heel raar.

Eerst toen ik een maandje met hem had had ik een trui van hem aan naar school. Meteen was ze boos naar hem toe gegaan en gezegd dat ik “zijn trui te vaak aanheb” (het was de eerste keer dat ik iets van hem aanhad). Daar heeft ze een hele grote ruzie van weten te maken. Ook verzint ze vaak dingen die ik heb gezegd en zegt die dan tegen m’n vriend om mij zwart te maken.

Dit vond ik allemaal al vreemd, maar laatst was ze dronken op een feest en toen had ze mijn vriend gebeld om haar op te halen. Ze heeft toen tegen hem gezegd dat ze hem superleuk vindt en hem wil, en haar eigen vriendje helemaal niks vindt. Ik weet het, ze was dronken en dan zeg je wel is dingen die nergens op slaan, maar dit moet toch wel ergens vandaan komen? Me vriend vindt dat ik me aanstel, maar ik vind het allemaal nogal raar…

Wat denken jullie?

Ja, hij zegt altijd dat hij het wel begrijpt. En daarna meteen dat mensen “nou eenmaal onzin praten als ze dronken zijn”. En dat is het dan.

Ze zeggen toch altijd dat mensen die dronken zijn en kinderen altijd de waarheid spreken?

Ik zou er echt even een goed gesprek met je vriend over hebben, omdat dit gedrag van zijn beste vriendin wel heel raar is. Zeg dat je je er best wel veel zorgen over maakt omdat het niet bepaald normaal is.

Ik vind het raar, ik zou er ook met haar over gaan praten. Wat vind je vriendje eigenlijk van haar? Heeft hij nog gevoelens of gaat hij voor de volle 100% voor jou?

Waar haalt ze uberhaupt het lef vandaan om boos te worden als jij zijn trui aanhebt. Als het andersom was (en zij als beste vriendin dus zijn trui aanhad) en jij daar iets van gezegd had ik het een stuk logischer gevonden, dit slaat gewoon 1000 keer nergens op :’)

Ze zeggen wel dat mensen die dronken zijn vaak wel de waarheid spreken … Ik zou eens goed met je vriendje praten want ik zou het niet fijn vinden als ik in zo’n situatie zit.
Ik zou hem er op aanspreken dat je dat nogal vervelend vind en ik zou ook zeggen van de trui,want dat vond ik echt heel apart.
Succes :sob::muscle: !

Nee, hij heeft nooit gevoelens voor haar gehad (gelukkig). Hij vindt haar een hele lieve meid, kan goed met d’r omgaan maar dat is het dan ook.

Ja, ik heb hem na die keren dat er iets was gebeurd ook meteen gesproken. Ik zei toen van dat ze hem volgens mij leuk vond. Meteen kwam die van “als dat zo was had ze het allang gezegd” en dat het overduidelijk niet zo is en blabla. Ik durf ook bijna niet meer over haar te beginnen, het loopt altijd uit op ruzie…

Was ik ook, heb haar nogal uitgescholden na dat gedoe met die trui. Toen met dat dronken zijn had ik haar gewhatsappt dat ik met haar wilde praten (ookal wou me vriend dat niet) had ze me geblokkeerd :’).

Dan hoef je je geen zorgen te maken over of je hem kwijt raakt of niet. Maar ik zou wel met haar gaan praten want wat zij doet is niet oke

Doe ik ook niet echt hoor, maar mijn probleem is gewoon ten eerste dat zij opzettelijk probeert te stoken, ten tweede dat ze haar vriendje eig gewoon naait (het is een hele lieve jongen) en ten derde dat mijn vriend doet alsof ik gek ben om dit te denken.

Ze maakt er een ruzie van omdat JIJ de trui van JOUW vriend te vaak aan zou hebben? Meen je dit nou? Wat is dat voor gekke meid. Als ik jouw vriend was had ik haar even op haar plekje gezet hoor.

Haar vriend mag dit ook wel weten vind ik trouwens.

mijn vriend heeft ook een vriendin (tevens zijn ex) waar hij WEL EENS iets mee doet.

Laatst ook had ze hem uitgenodigd om iets te doen voor het slagen van zn rijbewijs.
hij heeft gevraagd of ze er meer mee bedoelde. en ze maakte er een soort grapje van dat het dus een date was.
ik heb ze gewoon samen iets laten doen… ik voelde me er absoluut niet prettig bij maar mijn vriend werkte kalmerend op mij. en ik kan ook gewoon normaal tegen hem vertelle ik vind het niet leuk maar verbied het je absoluut niet.

dus moraal van verhaal.
Ik denk dat het een soort van wisselwerking is.
Praten/vertrouwen.
dat meisje heeft met jou niks te maken, dus trek het je niet aan! je vriend reageert normaal op haar… en als hij haar had gewild had ie allang met haar geweest.
Ik zou ze niet tussen jullie laten komen, ik zou gewoon je frustraties met een vriendin bespreken om ff je hart te luchten, maar zeker geen ruzie over haar maken met je vriend want grote kans dat zij dan krijgt wat ze wilt.

Maar daarbij zou je wel kunnen uitleggen dat je het vervelend vond dat ze vond dat jij zijn trui niet aan mocht.
Gewoon van ‘‘hê nu ging ze moeilijk doen over dat ik je trui aanhad, zo erg is dat toch niet?’’ en dan klaar zodat ie wel een beetje weet wat er speelt.
en verder niet op door gaan.

hoop dat je er iets aan hebt, haha!

Echt een tip, voor jezelf en voor je relatie
Verlaag je niet naar haar niveau. echt trek het je niet aan
scheelt jou een hoop haat gevoelens en energie die je in haar steekt.
En scheelt een hoop ruzie in je relatie

Ze zal dan misschien nog meer haar best doen om je op te kast te krijgen, en dan gaat op een gegeven moment ook jou vriend inzien dat ze doorslaat, en het niet jou schuld is… want je steekt nooit energie in haar dus het KAN je schuld niet eens zijn

Nee klopt. Had daarna nog me excuses aangeboden, heel neplief gedaan. Me vriendje was superblij en trots op me hahaha, maar meende het eigenlijk niet. :cold_sweat: