De beste vriendin van mijn vriend

Goed. Mijn vriend en ik zijn nu anderhalf jaar bij elkaar. We hebben het erg goed samen, en toch blijft er iets steken bij mij. Hij heeft namelijk een beste vriendin. Ze weet alles van hem en ze kletsen veel. Voordat ik en mijn vriend iets kregen heb ik haar 1x ontmoet, en ze zei hele gemene dingen over me. Ik was, en ben, daar heel boos over, ze kende me amper?

Maar goed, sindsdien is onze band dus heel slecht. Ik heb geen behoefte haar te leren kennen, zeker omdat ze nooit de moeite nam ergens excuses voor aan te bieden. Maar ik zie haar dus wel vaak, omdat mijn vriend dus zo goed bevriend met haar is. En ze haalt me het bloed onder de nagels vandaan. Want eerlijk is eerlijk, ze is knap, populair, grappig, en al haar andere vrienden zouden graag met haar het bed in duiken. Ik neem uit fatsoen maar aan dat mijn vriend dat niet zo voelt…

Mijn vriend weet dat ik haar niet mag en maakt er vaak grapjes over, in de trant van, ja ik ga vreemd met haar. Dat vind ik niet leuk en dat maak ik hem ook duidelijk. Maar ik vind het sowieso geen fijn idee dat die bitch de eerste is met wie mijn vriend onze relatieproblemen en ruzies wil bespreken. Kan hij niet lekker iemand anders zoeken om dat mee te doen!?

Maar goed. Zijn er mensen die dit kennen? Hoe ga ik hier mee om?
En ja inderdaad ik ben jaloers. En ze kent mijn vriend al jaren en dat maakt het lastig. Maar waarom gaat ze niet gewoon weg -,-

Ik denk dat jullie gewoon nooit op de goede manier begonnen zijn. Als ik lees hoe je over haar praat dan lijkt het alsof je haar niet uit kan staan op basis van eigenlijk niets, behalve een keer een gemene opmerking. Misschien moeten jij, je vriend en die vriendin gewoon eens met z’n drieën iets gaan doen waardoor je haar ook wat beter en op een andere manier kan leren kennen. Als ze dan nog steeds zo lelijk doet dan zul je gewoon verder moeten. Je hoeft niet bevriend met haar te zijn, maar haar weg willen hebben is ook niet eerlijk en dat kun je eigenlijk ook niet maken tegenover je vriend.

Heb je al eens met je vriend gesproken over deze onzekerheden? :slight_smile:

Je vriend zal toch wel een reden hebben dat hij zo’n goede band met haar heeft… Misschien is ze niet zo’n bitch als je denkt. Maar ik begrijp het wel hoor, een eerste indruk van iemand is heel bepalend en soms is het super moeilijk om die indruk te herstellen. Misschien moet je een keer een gesprek met haar aangaan. Dan kun je voor jezelf nagaan of je eerste indruk wel of niet nog steeds van toepassing is.

Erg vervelend en behoorlijk irritant. Nu kan je jezelf afvragen wat de situatie kan doen om het jou meer naar de zin te maken maar daar heb je geen controle over. Het beste is, hoe lastig het ook is, om de situatie te accepteren en je waardeoordelen zover mogelijk aan de kant schuiven en opnieuw te beginnen. Daar kan je wel controle op uitoefenen. De soep wordt ook deze keer waarschijnlijk niet zo heet gegeten als zij wordt opgediend…Succes!

Ik zou die vriendin van je vriend gewoon een tweede kans geven. Probeer met haar een gesprek over te hebben, dat je ermee zit dat ze zo gemeen over je deed. Misschien was het wel helemaal niet zo bedoeld, of misschien had ze iets rots over jou gehoord via via en reageerde ze daarom zo tegen je.

En ik zou het er ook nog een keer serieus met je vriend over proberen te hebben. Hij doet er nu een beetje lacherig over, en misschien neemt hij het ook niet zo serieus als hoeveel jij ermee zit.

Persoonlijk zou ik daar niet goed van worden.
Zeker dat zij achterlijk tegen mij doet. Als zij alleen maar ‘best friends’ is met hem, kan ze toch op zn minst open staan voor zijn vriendin? Je wilt toch niks liever dan je bestie gelukkig zien? En ja soms moet je daar wat aandacht en tijd voor inleveren als beste vriendin zijnde. tis niet anders. Dat accepteer je.
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat zij hem leuker vindt dan ‘best friends’ maar dat ze de boot afhoudt bij hem omdat ze zoveel anderen kan krijgen.
Ze wil wss haar beste maatje niet kwijt, niet aan jou, maar ook niet aan een eventuele relatie die die twee zouden kunnen starten, maar ze wil hem wel graag voor zichzelf hebben.

Het is zoiezo van de zotte dat jouw vriend jou niet in bescherming neemt tegenover haar. Kan ze wel ‘best friends’ zijn maar jij staat bovenaan de voedselketen in die relatie hoor. Zeker de opmerkingen die hij maakt onder het mom van een geintje, kunnen echt niet. Daar zou ik echt oorlog om voeren.
Ook zou ik het heel erg moeilijk vinden om me kwetsbaar op te stellen richting haar. Ik denk dat ze me alleen maar in de zeik neemt als ik probeer die spanning tussen haar, mijn vriend en mijzelf op te lossen.

Ik denk namelijk dat er meer schuilt dan alleen vrienden.
Maar goed, ik ken de situatie niet.

Wat ik zou doen is met mijn vriend gaan praten… Zij kan niet lelijk praten over jou tegen hem. dat KAN gewoon niet. Dat is echt te bizar dat hij dat okee vindt. daarover zou ik in oorlog gaan wss. en ik zou willen dat hij meer tijd met mij doorbrengt en niet met haar. en als hem dat niet lukt/wil. dan vraag ik me af hoe leuk ie me vindt. maar goed, ik ben echt allergisch voor meisjes. zoveel haat altijd.

Mijn vriend weet dat ik haar niet mag, maar hij weet denk ik niet zo goed hoe hij daar mee om moet gaan. Hij vertelt mij hoe stom zij eigenlijk is en dat hij eigenlijk miet snapt waarom ze vrienden zijn, omdat hij volgens mij denkt dat ik dat wil horen. Als ik naast hem zit en ze zijn aan het whatsappen doet hij ineens heel gemeen tegen haar, en hij zegt dat hij dat alleen maar doet omdat zij nou eenmaal zo met elkaar omgaan, maar ik denk dat hij zo denkt mij een plezier te doen. Maar dat gun ik haar ook weer niet. Ik bedoel, ik mag haar niet maar daarom hoeft hij nog niet gemeen tegen haar te doen? Maar hij ontkent dus dat hij alleen maar zo doet omdat ik haar stom vind.

Ik ga wel zsm met hem bespreken dat ik die grapjes niet leuk vind. Ik denk echt niet dat er meer speelt tussen die twee maar dat geeft hem nog geen recht om gemene grapjes naar mij toe te maken.

Ik denk wel dat dit het resultaat is van dat hij een beetje ertussenin staat en niet weet hoe hij er mee om moet gaan. Ik weet dat eigenlijk ook niet, maar zo moet het dus niet…