De andere kant van de Illuminati

[b]Naast de bangmakerijen, de absurdistische ideeën over Illuminati, bestaat er ook de originele manier waarop de Illuminati in de Verlichting is begonnen. Zij wilden ons op een bepaalde manier laten kijken naar de wereld.

Dit topic gaat niet over de complottheorieën. Tegenwoordig gaat iedereen er vanuit dat de Illuminati ‘slecht’ is. Maar de Illuminati bestaat al generaties lang en gaat terug naar de Verlichting, waar het is ontstaan.

Hieronder staat een deel van een belangrijk artikel die hierover gaat. Dat deze site in de beginpost staat, wil niet zeggen dat ik gelijk met alles eens ben. Maar het heeft ons wel aan het denken gezet over de ‘andere kant’, vandaar dat ik het daar heb geplaatst. Kritiek erop is natuurlijk ALTIJD goed![/b]

Paar enorm sterke, duidelijke stukken over Illuminati op http://real-illuminati.blogspot.nl/ zodat jullie het niet per se zelf helemaal hoeven te lezen.

“De artikelen op dit blog zijn afkomstig van, gebaseerd op of geïnspireerd door de bijna 3000 pagina’s met informatie die door leden van de Illuminati zijn gepubliceerd. Het doel van dit blog is het verspreiden van deze informatie in de Nederlandse taal. “Armageddon Conspiracy” is de naam van de site waarop tot dusver tientallen artikelen zijn geplaatst, geschreven door slechts een handvol leden van de Illuminati. De artikelen onthullen een schat een filosofische, psychologische, Gnostische, religieuze en wetenschappelijke kennis die in deze vorm nergens anders op het internet te vinden is.”

Het is dus duidelijk dat dit niet zomaar is geschreven en ook niet zomaar ergens vandaan komt. Het is echt om helderheid te scheppen over de Illuminati. Hij zegt hiermee wel dat ze ook echt bestaan (wat ik zelf ook niet betwijfel)!

“Eén van de doelstellingen van het publiceren van deze enorme hoeveelheid informatie is het weerleggen van alle absurde leugens en desinformatie over de Illuminati welke op duizenden sites te vinden zijn.”

Het doel van de tekst.

“Tijdens het lezen van de artikelen zal het de lezer snel duidelijk worden dat we het hier niet hebben over een sinistere organisatie die totale wereldheerschappij nastreeft, maar over een groep mensen die al sinds onze vroegste geschiedenis de mensheid tracht te bevrijden van haar overheersers. Door de eeuwen heen zijn leden van de Illuminati vervolgd en vermoord, maar hun kennis is nooit verloren gegaan. Nu is het moment gekomen dat zij hun kennis beetje bij beetje in de openbaarheid brengen, in de hoop de grootste revolutie sinds de Franse revolutie te kunnen ontketenen en het pad naar een Nieuwe Wereld vrij te maken. Een nieuwe wereld zonder elitaire families, koningshuizen, religieuze sekten en instanties die al duizenden jaren bepalen wat ‘goed’ voor ons is en bovenal, wat goed voor hen is.”

Het doel van de Illuminati, waarvan ik zeker weet dat dit ook echt hetgeen is wat zij aanhangen. Niet de satanische dingen die overal op internet staan. Illuminati staat voor Verlichting! Hier is daar meer over te lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Verlichting_(stroming)

“De leden van de Illuminati bieden een kans om je zelf- en mensenkennis te verrijken; een kans om de grote geheimen van deze wereld te begrijpen; een kans om met al deze kennis en inzichten deze slavenmaatschappij te transformeren in een Meritocratisch ‘paradijs’ welke er op gericht is om ieders kwaliteiten en talenten te ontdekken en ontwikkelen; een kans om de mensheid naar haar volgende niveau in de evolutie te tillen. Dit is wat Nietzsche bedoelde met de “Űbermensch” of “supermens”; de mogelijkheid om ons menselijk potentieel te ontdekken en ontwikkelen.”

Ik vind dit zelf een van de dingen die het best gebracht zijn. De hele Verlichting stond hier ook voor. Ik ben zelf ook stiekem erg Nietzsche-fan en ik weet zeker dat het om de ontwikkeling van de mens gaat. We moeten onszelf leren ontdekken en ontwikkeling, terwijl we los staan van alles wat ons daarbij tegenwerkt.

“De leer van de Illuminati draait om KENNIS.”

Heel duidelijk, hier geloof ik ook zeker in.

“De Illuminatie vragen niets meer of minder dan hun informatie te lezen en te begrijpen. Neem niets zomaar aan, wees kritisch, stel jezelf vragen, laat de teksten op je inwerken en trek daarna pas je eigen conclusies.”

Dit is wat de Illuminatie van ons wil, geen angst, maar enkel besef en kritisch zijn. Leren!

Als je het zorgvuldig leest en begrijpt, kom je er juist achter dat hetgeen wat door iedereen als “Illuminati” wordt geschetst, hetgeen is waar de écht Illuminati juist tegen is. Zij willen…

“Een NWO waarin iedereen evenveel recht heeft op de rijkdommen van deze aarde, waarin iedereen vanaf zijn geboorte met een ‘schone lei’ begint en iedereen dezelfde kansen krijgt. Alleen dan is de weg vrij voor de mensheid om haar evolutie voort te zetten.”

Ik hoop dat jullie hiermee ook van de ANDERE kant van het verhaal (complottheorie) zijn geïnformeerd. Ik zal hier samen met anderen die in dit blog vertellen waarschijnlijk nog meerdere keren de beginpost aanpassen voor onder andere bronnen en aanvullingen over de Illuminati.

Lees maar daar de laatste reacties, blijkbaar mogen we daar niet meer posten.

Eeeh, ik snap nog steeds niet duidelijk wat illuminatie is, ben te dom denk ik

Natuurlijk ben je niet te dom, maar misschien ben je er (nog) niet geïnteresseerd genoeg in, waardoor het op een of andere manier nog niet is doorgedrongen of is blijven hangen. :slight_smile:

Als je wil weten wat illuminati is, kun je misschien ook beter het andere topic doorlezen, aangezien wij daar ook gepost hebben. Ik hoop dat dit topic kan blijven bestaan en mensen kunnen nu zelf kiezen of ze over deze kant willen meepraten of niet.

Fijn dat we nu een eigen topic hebben, hopelijk komen er nu minder ruzies.

Inderdaad, het valt me wel op dat de discussie’s altijd gingen over of de andere kant van de illuminati nou echt was of niet.

Als jullie nog iets graag in de beginpost willen hebben, moeten jullie het zeggen!

Toepasselijk dit. Alles wat er op de tv komt, beïnvloedt je mening. En al dat politieke gezeur en mensen blijven ernaar kijken. Ze geloven het op een bepaald moment zelfs. Misschien wel uit angst of uit luiheid. Dat ze zelf niet wíllen vechten.

Dit stukje tekst kwam ik ook tegen:

‘they called them illuminati because the illuminati itself goes back farther than religion itself. the name is what you would call someone who is enlightened to the truth but decides to lie for what ever reason. its silly when ppl say someone is in the illuminati because really they arent they are just being controlled by them (not really controlled but being pushed to do things that will keep ppl thinking and acting a certain way).’

Wat denken jullie hiervan?

Oh, blijkbaar heeft Chris Brown ook een nieuwe tattoo. Kijk naar het uiteinde van de slang.

Alles wat er op de tv komt, beïnvloedt je mening

Maar hoezo dan? Ik kijk enkel GTST, rtl boulevard en documentaires op TLC, discovery, national geographic over gevangenissen en moordzaken. Maar hoezo ben ik dan beïnvloed?

Vooral het nieuws beinvloed je, en van die politieke programma’s.
Toch beinvloeden programma’s zoals RTL boulevard je ook, hun zeggen zoveel dingen (ook over de politiek en regering) waar hun invloed mee kunnen hebben op je mening.

Die tv is wel heel toepasselijk. Ik vind vooral die tekst heel juist, maar ook best wel weer confronterend :’)

Is dat serieus de nieuwe tattoo van Chris? Interessant. Toch gek dat al die beroemdheden toch wel iets doen waardoor ze aan de Illuminati gelinkt kunnen worden.

Bij alles wat je kijkt, word je onderbewust gehersenspoeld. Je merkt er zelf niks van. Maar het weerhoud je om actie te ondernemen.

Persoonlijk denk ik niet dat de andere kant van de illuminatie een goed topic voor jou is omdat zij geloven in meritocratie. Dit is een wetenschappelijk systeem, zonder religies. Ik wil niet zeggen dat je hier niet welkom bent, natuurlijk ben je dat wel. Maar ik dacht, laat ik je even waarschuwen.

Nee denk het niet. Het bovenstaande is veel te kort om duidelijk te weten wat Illuminati is. :relieved:

Na het lezen van de beginpost snap ook ik nog steeds niet veel over de andere kant van de illuminati? Zou iemand er meer over willen vertellen? Wel zou ik graag objectieve teksten willen lezen…

In dit topic staat er nog niet veel over, dus als je er meer over wilt weten moet je even het oude topic lezen: http://forum.girlscene.nl…ie_2/list_messages/246405

ik vind illuminatie zo een bullshit.
ik ben er ook echt niet bang voor.
iedereen bij mij op school is zo aan het kreisen erover.

Dit topic gaat niet over de complottheorieën. Dit topic gaat over de andere kant van illuminatie. Iedereen gaat er inderdaad van uit dat de illuminatie vandaag de dag ‘slecht’ is. Maar de illuminatie bestaat al generaties lang en vroeger schijnt het niet zo geweest te zijn. Daar gaat dit topic over, dat dit de bedoeling van de illuminatie nooit geweest zou zijn.

Dit stuk zou op zich ook nog in de beginpost kunnen.

Het andere topic heb ik al gelezen, maar vond het niet interessant, omdat er veel geruzie is en mensen constant het voor elkaar opnemen(lees:bemoeien) als er 2 mensen een discussie hebben…

Is er niemand anders die mij echte bronnen kan geven over de andere kant van de illuminati? Graag niet de site van het andere topic die al tig keer is benoemd.

Je kan beter de site van de beginpost lezen of zelf wat onderzoek doen.