De Anatomische les van Dr. Nicolaes Tulp

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/53/Rembrandt_Harmensz._van_Rijn_007.jpg/400px-Rembrandt_Harmensz._van_Rijn_007.jpg

Ja, die van Rembrandt.
Ik weet niet of jullie het al lang opgevallen was, en het ook al lang kunnen verklaren, maar ik niet en ik vind het raar, dus ik vraag het toch nog maar een keertje hier. Dit schilderij, hangt in Amsterdam, nouja dat dacht ik dus tot zo’n 5 minuutjes geleden tot ik er achter kwam dat hij in Mauritshuis in Den Haag hangt, als je googled, staat er Mauritshuis, Wikipedia zegt Mauritshuis… Maar waarom zag ik hem dan toch echt in het Rijksmuseum in Amsterdam hangen? Is er misschien iets dat ik niet weet? Is het schilderij overgekocht? Is een van de twee nep?

Stuur ze een mailtje =]

Trouwens, collecties verwisselen ook he, zo blijven ze bezoekers trekken.

werd het rijksmuseum niet verbouwd? dan kunnen ze het schilderij verplaatsen naar een ander museum. En inderdaad ze kunnen ook van collectie wisselen.

Ja tot 2013, maar ze hebben het tijdelijk verplaatst naar een andere ruimte…

hmm dan denk ik toch dat het uit het mauritshuis is gehaald en dus nu in het rijksmuseum hangt, ik denk niet dat een van de twee nep is :stuck_out_tongue: (wikipedia is niet helemaal betrouwbaar, alleen wel raar dat het op de site van het mauritshuis staat…)

Ja, hij hangt waarschijnlijk ook in het Mauritshuis, als je de naam van het schilderij al intypt op google, zie je al heel vaak Mauritshuis voorbijkomen hmm.

conclusie: