Ik heb nu een relatie van 2 jaar. Het is een heel bewogen relatie geweest. We hebben heel veel ruzies, discussies etc gehad, maar we hebben ook super mooie momenten gehad. Tijdens ruzies had hij de neiging om er mee te stoppen, de relatie te verbreken, maar ik vocht altijd voor hem omdat ik echt niet zonder hem kan. Uiteindelijk zei hij ook altijd dat hij het niet meende, en het enkel in een kwade bui zei.
Nu de laatste maanden ben ik beginnen twijfelen. Ik vertrouw hem niet helemaal, ik weet dat hij af en toe eens liegt tegen mij (niet noodzakelijk om belangrijke zaken), ik verveel me bij hem, ik kan niet helemaal mezelf zijn omdat hij dan weer om de een of andere reden zou kunnen boos worden. Ook geeft hij me steeds het gevoel alsof ik niet belangrijk meer ben. We waren vroeger de hele dag in contact met elkaar, nu moet ik uren wachten op een antwoord van hem, hij is meestal aan het gamen of op zijn laptop als ik bij hem ben, en hij wil ook nooit iets doen (bioscoop, uitgaan,…).
Laatst heb ik dit vermeld, en besloten we samen dat het beter zou zijn als we de relatie verbreken. Na een lang en eerlijk gesprek was het tijd voor afscheid. Het was zo ontzettend moeilijk. Ik was aan het huilen toen ik hem een laatste keer omhelsde. Ik nam mijn koffer om te vertrekken en opeens hield hij me tegen (dit heeft hij nooit eerder gedaan aangezien hij super koppig is). Op dat moment was het exact wat ik wou dat er zou gebeuren. Ik omhelsde hem opnieuw en zei dat ik niet weg wou gaan, dat ik niet zonder hem kon, en hij zei net hetzelfde. We besloten samen te werken aan onze relatie.
Nu, een paar weken later, denk ik dat ik een foute beslissing heb gemaakt door te blijven. Ik voel me niet gelukkig, maar ik ben bang om de relatie definitief te verbreken. Ik weet dat ik ga instorten en uiteindelijk weer van gedachte ga veranderen. Ik kan hem niet verdrietig zien, en het breekt mijn hart om te weten dat ik nooit meer met hem zal kunnen praten (hij is namelijk iemand die het contact volledig wil verbreken na en breuk). Hij is diegene waar ik met alles bij terecht kon, die altijd naar mij wou luisteren. Ik zal hem zo missen, maar ik weet gewoon dat het beter is als het stopt. Al is het zo moeilijk om deze stap te zetten.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee? En wat raden jullie aan?