DB Photography

Nou, na lang twijfelen, besluit ik toch maar een topic te openen!

Hoi, ik ben Dianne en ben eigenlijk niet zo heel erg lang serieus bezig met fotografie.
Ik heb afgelopen zomer mijn eerste spiegelreflexcamera gekocht, die mij heel erg goed is bevallen!
Ik gebruik voornamelijk de Canon 600d, met mijn 18-55 mm -en 50 mm lens.

Ik merk dat ik steeds meer vooruit ga, maar er zijn natuurlijk nog zoveel dingen te leren, dus vandaar dit topic!

Facebookpagina: https://www.facebook.com/diannebphotography
Flickr: http://www.flickr.com/photos/107858535@N06/

oepss, ze zijn een béétje groot. Hoe krijg ik dit kleiner?

Edit moderator: reclame is niet toegestaan.

Jammer dat de kwaliteit hier alles zoveel waziger maakt, en zorgt voor veel minder diepte :frowning_face:

Ik vind nummer 1,2,3 en 7 wel mooi :slightly_smiling_face:

Het is denk ik een kwestie van smaak, maar zelf vind ik het altijd mooier om de modellen met de rug in de zon te zetten. De zon schijnt nu heel erg in hun gezicht waar door je een hoop schaduwen krijgt.
Het was bij foto nummer 8 ook mooier denk ik als de ruimte tussen de bovenkant van de foto en hun hoofden wat minder groot was geweest.
Misschien moet je eens iets opzoeken over “de regel van derde”. Een regel die je niet altijd moet toepassen, maar soms wel een foto mooier maakt.

Die vele schaduwen vond ik zelf inderdaad ook wel jammer, maar als je de modellen met de rug in de zon zet, krijg je toch juist tegenlicht, waardoor je eigenlijk een silhouet krijgt?
Ik zal de regel van derde wat vaker proberen toe te passen.
Dankjewel!

Op je flickr staan echt mooie foto’s! Ik heb nog een vraagje: waarom heeft dat meisje een sinaasappel in haar hand? dat vond ik een beetje vaag, maar voor de rest echt mooie foto’s!

Dankjewel! Dat is eigenlijk een appel. De shoot was zeg maar ‘fairytale inspired’, en zij was dus ‘snowwhite inspired’. Dit heb ik hier ook niet duidelijk aangegeven, beetje dom haha.

Wauw, prachtige foto’s! Welke programma gebruik je? Of hoe krijg je zo’n mooi effect? Vind hem heel zacht en egaal!

Awh dankjewel!! Ik gebruik Adobe Photoshop CS6 :slightly_smiling_face:

Thanks! Weet je waar ik dit misschien kan downloaden? Ik heb nu picasa, ben dr niet zo tevreden over :frowning_face:

Ik heb geen idee, ik heb het op een cd staan, waardoor ik het zo kon installeren op mijn computer!

Terug van Londen, en wat was het leuk!

Sinds tijden eindelijk weer eens een shoot gedaan!

Uuuuuuuuupp!

Volgensmij is dit een appel…

Wauw, het licht bij 10 is echt heel mooi!

Dankjewel! :slightly_smiling_face:

Weer een shoot gedaan vandaag! :slightly_smiling_face: Ik ben nog steeds niet helemaal over mijn bewerking uit. Want dit is wel ongeveer wat ik wil, alleen de diepte wordt altijd een stuk minder wat ik erg jammer vind, al heeft dat ook voor een deel met het forum te maken. Kan dit ook verholpen worden met een nieuwe lens? Ik zat namelijk te denken aan een 50mm F 1.8 II Lens. als iemand nog tips heeft, hoor ik ze graag! :slightly_smiling_face: