DB Fotografie

-

Mooie foto’s!
Tip: let wel een beetje op met bewerken. Bij de 3e foto lijkt het paard geknipt en geplakt. Het past niet bij de achtergrond. Ook Bij de manen zie je ook dat je niet netjes hebt ‘gegumd’

Oke ik zal er de volgende keer aan denken, bedankt voor de tips!

mooie foto´s!!!

Ik denk dat als je juist softer, zachter en subtieler gaat bewerken je foto’s beter uitkomen! :slightly_smiling_face:

-

Ik vind dat ‘harde’ juist wel mooi, zo bewerk ik mijn eigen foto’s ook altijd :wink: Ik hou van harde contrasten!
De foto’s vind ik erg mooi, maar probeer eens wat meer met compositie te spelen. Het opject zit nu meestal gewoon in het midden. Het zijn zeg maar mooie foto’s, maar niet interessant om naar te kijken. Probeer verschillende invalshoeken, verschillende soorten compositie, etc.

Keep up the good work!

Ieder zn mening he :slightly_smiling_face:

-

ik vindt het hardere bewerken ook mooier! vooral die laatste kat vindt ik heel mooi! :slightly_smiling_face:
xxx ( je hartsvriendin :slightly_smiling_face: )

Hahahaha dankuuu. :slightly_smiling_face:

Upppp!

Nummer 5 is qua compositie mooi, alleen jammer dat hij niet helemaal scherp is. Dan krijg je een veel mooiere foto, zoals nummer 7. Wat voor lens gebruik je?

Ja dat komt doordat ik probeerde met minder contrast te werken, maar doordat het dan minder scherp wordt vind ik meer contrast ook wat mooier! Bedankt voor je reactie!

Oh, en ik fotografeer trouwens met een 18-55 mm lens! :slightly_smiling_face:

Idd db voor zacht contrast werkt foto 5 niet heel fijn. Waarbij zacht contrast wel kan werken is bij grashalmen in bossen of duinen dan kan je daarmee een groter fluffy gehalte bereiken. En lijkt het net of ze in elkaar overvloeien en een natuurlijke bewegingsonscherpte maakt.

Ik zal het eens proberen, bedankt voor de tip! :slightly_smiling_face:

Je bent al goed op weg! Ik vind dat stukje leuning op 2 wel afleidend, maar verder toppie!

-

Upje? :slightly_smiling_face:

-