Datum condooms

Hai meiden,

Even een vraagje. Als op een condoomverpakking 07/2013 staat, betekent dit dan 1 juli 2013 of 31 juli 2013? Wel zo handig om te weten aangezien ze anders vanaf maandag al niet meer veilig zijn.

Thanks xoxo

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en ze gewoon weggooien :’)
Het is namelijk wel een heel ruim begrip dusja

Als je niet aan de pil bent raad ik je zeker aan om het zekere voor het onzekere te nemen en ze weg te gooien.

Ik zou ze ook weggooien
Het is niet zo dat ze gelijk de eerste van de maand al niet meer veilig zijn het is een tht datum. Fabrikanten garanderen dat tot die tijd het product veilig te gebruiken is.
Daarna neemt wel de betrouwbaarheid af
Maar het ligt ook aan het product.
Hebben de condooms altijd netjes in het doosje in de kast gestaan of in je tas portemonnee of broekzak gezeten.dan neemt wel de betrouwbaarheid af zelfs voor die tijd al
Condooms zijn ongeveer 4 a 5 jaar houdbaar.
Dus jouw condooms zijn van 2008/2009.
Als je ze altijd netjes bewaard hebt kan je ze nog wel gebruiken.
Zijn er andere dingen mee gebeurd zoals hier boven genoemd liever niet doen.
Maar voor alle zekerheid gooi ze weg en koop een nieuw pakje met een lange houdbaarheids datum dan weet je zeker dat je goed zit

Er is geen “precieze” datum, aangezien ze lang houdbaar zijn, en niet van de een op de andere datum onbruikbaar worden. Ik zou het gewoon niet gokken en nieuwe kopen.

Ik denk dat ze bedoelen 1 juli. Maar zoals de rest zegt: weg gooien.

Als er alleen de maand op staat, betekent het het einde van de maand. :slightly_smiling_face:

Maar omdat het gaat om zoiets belangrijks als condooms kun je ook voor de zekerheid nieuwe kopen, dan heb je er ook geen stress van.

Tot en MET die maand, dus tot 31 juli :slightly_smiling_face:

Ja inderdaad tot het einde van de maand. Maar ik zou zelf het risico niet nemen, zeker niet met zoiets als een condoom.

Het is goedkoper om een nieuw pakje te kopen dan een kind te onderhouden!

Ot: ik kwam ze laatst bij de action tegen! Gewoon durex en niet heel duur…

Ik heb braaf geluisterd en ze inderdaad maar weggegooid. Ondanks dat het waarschijnlijk het einde van de maand is, beter dit dan een kind op mijn leeftijd! Thanks meiden :wink:

Braaf zo 10 op je rapport voor luisteren :upside_down_face: :upside_down_face:

Yes! :upside_down_face: hahahaha