Dating: jongen blijkt kunstbeen te hebben....ff schrikken

Ik heb via een datingapp al een tijdje contact met een leuke jongen. We hebben al weken erg leuk contact, en we willen een echte afspraak gaan maken.

Toen vertelde hij me dat hij nog moest vertellen dat hij een been mist, hij heeft een ongeluk gehad waarbij hij been is kwijt geraakt en hij heeft een kunstbeen.

Ik ken niemand met die handicap, dus voor mij is het onbekend wat dat voor je alledaagse leven betekent. Wie me daar meer over kan vertellen, graag.

En ik zit er toch een beetje mee dat hij zo iets toch wel belangrijks lang voor zich heeft gehouden. Benieuwd wat jullie daar van zouden vinden.

Elsie.

Geen ervaring met het eerste maar ik snap wel dat hij het niet meteen heeft verteld. Hij vertelt het nu omdat jullie elkaar gaan ontmoeten en dan snap ik wel dat hij het even van tevoren zegt.

Precies dit. Je weet niet hoe hij het ongeluk heeft verwerkt, misschien heeft hij er persoonlijk ook nog wel moeite mee waardoor hij het niet meteen wou vertellen.

Hoi Elsje,

Kan me voorstellen dat je er eventjes van schrikt, maar ik denk dat dit juist de reden is dat hij het voor zich heeft gehouden. Het zal een aantal meisjes afschrikken als hij het meteen vertelt, waardoor hij misschien niet eens een kans krijgt om te laten zien dat hij meer is dan alleen dat.
Ik denk dat hij de enige is die jou kan vertellen wat dat in het dagelijkse leven voor hem betekent.

Voor mij persoonlijk zou het denk ik best kunnen zolang de relatie wel gewoon ‘vriend-vriendin’ kan zijn en ik niet daarbij ook ‘hulp/verzorgende’ zou zijn. Maar ook dat is voor iedereen anders. Blijf vooral ook open met elkaar kletsen en geef het (eerlijk!) aan als het voor jou niet goed voelt. Hou hem niet aan het lijntje in ieder geval!

Hoi!

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, het is natuurlijk even schrikken. Hij heeft het al wel heel snel verteld alleen wist ik het al, dat wist hij nog niet… Daarom was mijn reactie ook best stabiel.

Geloof mij als ik je zeg dat het helemaal niks verandert: je merkt er helemaal niks van. Je ziet het natuurlijk wel maar geloof me het is cool ook nog, je kan je been zovaak veranderen als je wil. soms laat hij me wel eens zien dat hij een nieuwe voet heeft ‘gekocht’ haha:)

Alleen tijdens het slapen doe je het uit en nogmaals je merkt er gewoon niks van. Nothing to worry about.

X

Tja ik vind het persoonlijk niets uitmaken, alsof 2 benen hebben zoveel extra toevoegt aan een relatie. Met de tegenwoordige kunstbenen kun je verder prima functioneren.
Ik snap best dat hij het niet heeft verteld, ik zou daar niet teveel waarde aan hechten. Hij is meer dan z’n kunstbeen he. Ik ben zelf ook chronisch ziek en vertel dat ook nooit direct. Want dan gaan mensen toch (onbewust) aan je denken als ‘dat zieke meisje’, terwijl ik zoveel meer ben dan dat en met een paar kleine aanpassingen prima kan functioneren.

Enne… Waarom vraag je hem niet wat het voor hem betekent in zijn dagelijks leven? Geen handicap is gelijk, hij is degene die je het beste kan vertellen hoe het voor hem is!

Dat lijkt mij ook even schrikken. Maar als je hem tot nu leuk vond, vind ik dat je hem gewoon een kans moet geven. En ik denk dat hij het niet erg vindt als jij vraag wat het voor het dagelijks leven nou precies voor hem inhoudt.
En wat bakasana zegt, als je gewoon vriend-vriendin kan zijn en hem niet hoeft te verzorgen, lijkt mij het geen ramp.

Dank je wel! PB sturen om meer te horen?

Groetjes,

Persoonlijk, mij zou het niks uitmaken. Het is even schrikken natuurlijk maar je gaat toch niet gelijk binnen 5 minuten vertellen ja ik heb een kunstbeen. Dat vind ik pas raar. Het is begrijpelijk dat hij het vertelt, net voor dat jullie gaan afspreken. Nu geeft hij jou eigenlijk ook een beetje de tijd om het te verwerken en na te denken of je het nog wel wilt.
Het is maar een been, als hij gewoon kan functioneren maakt het toch niet uit. Omdat hij een been mist is hij niet minder mens.

Je kunt het hem toch ook vragen?

dit doet me denken aan augustus van de fault in our stars lol. _ als het een aardige jongen is, dan maakt zijn kunstbeen toch niks uit? hoe dit in het dagelijks leven is moet je aan hem vragen, maar maak het hem niet ongemakkelijk, dus vraag niet meer dan nodig x

Had wel eens contact met een jonge die een pink miste, kwam door vuurwerk, vuurwerk is stom, was een echte afknapper.

Misschien vertelde hij het niet direct, omdat hij bang was dat je hem daar gelijk op af wees?

Ik snap ook wel dat hij dat niet eerder heeft verteld. Hij kent je niet persoonlijk dus dan hoeft dat nog niet. Ik zou gewoon die date afwachten en het er met hem over hebben. Denk dat het voor hem ook lastig genoeg is.

Precies en hij heeft het uiteindelijk alsnog wel verteld voor jullie eerste ontmoeting dus dat vind ik persoonlijk dan gewoon oké. Je weet ook niet in hoeverre het een issue is voor hem, ik kan me voorstellen dat zoiets heel heftig is en hij is misschien ook wel bang dat je hem afwijst hierop.

Waarom is dat een afknapper? Het is maar een pink.
en TS,
vraag hem er gewoon naar dan ziet ie dat je geïnteresseerd bent. Ik vind het inderdaad ook goed van hem dat hij dit heeft verteld voor jullie meeting en ik snap wel dat hij het eerst niet zei omdat hij je niet zo goed kende.

^Ik denk dat ze bedoeld dat het een afknapper was dat hij blijkbaar zo “dom” is om onzorgvuldig met vuurwerk om te gaan.

Verder ben ik het eens met bovenstaande reacties. Logisch dat hij het nu pas zegt, precies wat MORIATRY zegt. Hij is meer dan ‘de jongen die een been mist’, dus waarom zou ie dat meteen als eerste zeggen?

Hi !

Je moet weten dat iedereen wel wat heeft en dat niet iedereen daar gelijk over praat. Ik denk dat het redelijk logisch is dat als je contact hebt via een dating app dat je niet direct verteld over je probleem.
Je kan het van de positieve kant bekijken en denken van ; weetje hij verteld mij dit in vertrouwen. Hij vertrouwd jou dus. Iemand met een been eraf is geen ander persoon, en een relatie zal daarom ook niet persé extra moeilijk zijn. Hij heeft waarschijnlijk al zijn draai gevonden en kan leven zonder been.

Het is lastig, en dat snap ik best. Ik wens je veel plezier in de toekomst en ik denk dat het het beste is dat je er met hem over praat. Praten moet kunnen in een relatie :slightly_smiling_face:

Liefs Libelle

Dit is juist waarom hij het je nu pas heeft verteld. Als jullie afspreken zou je het misschien zien of merken, en dan zou het al helemaal awkward kunnen worden.
Ik snap niet waarom dit zo’n probleem moet zijn. Je zou hem bijvoorbeeld kunnen vragen of het zijn leven beïnvloed, maar daar zou ik nog mee wachten tot je date. Zulke vragen zullen voor hem waarschijnlijk best persoonlijk zijn, dus dat zou over de app niet goed over kunnen komen. Ik zou het echt bullshit vinden als je hier zo van schrikt dat je niet verder meer met hem wilt.