Daten

Dag dames,

Graag zou ik van jullie advies willen, want ik zit toch een beetje in de knoop met mijn gevoelens.

Ik heb een ontzettend leuke jongen leren kennen. Hij is lief, leuk, zeker niet lelijk, heel loyaal, vertrouwelijk en trouw. Sinds het begin dat we elkaar zagen, zat er een klik. Dezelfde interesses en dergelijke, jullie snappen het wel.

Ik heb dus een paar weken terug voor het eerst met hem gedate, waarvan ik dus toen zeker wist dat hij mij leuk vond. Door slechts één zin die hij tegen mij zei toen we naar de bioscoop liepen, namelijk ‘Misschien dat jij mij warm kan houden?’. Daar ben ik gewoon heel huiverig voor, hij verwachtte toen heel veel van mij, maar ik wist eigenlijk zo goed als niets van hem en de eerste date wou ik hem gewoon een beetje leren kennen.

Maar toch elkaar vaker gesproken te hebben, is die klik nog hechter geworden. Hij doet ontzettend veel moeite voor me, belt om iets leuks te doen of wat dan ook. Volgende week gaan we weer daten; schaatsen!

Maar goed; hier het probleem…
Hoewel ik hem leuk begin te vinden; zit ik met een aantal gevoelens.

1. Het gevoel van ‘vrij zijn’, vind ik ook prima. Ik vermaak me wel en heb het super druk met van alles en nog wat. En een beetje rondkijken en verder daten vind ik ook heel leuk
  2. Mijn gevoelens voor mijn ex. Hoewel we elkaar niet spreken, ik ben bang dat als hij weer gewoon normaal doet, dat ik en mijn ex het weer kunnen vinden met als gevolg dat mijn gevoelens weer zo heftig worden dat ik en mijn ex samen komen (maar die kans acht ik klein, maar ik zal niet ontkennen dat mijn gevoelens voor hem weg zijn. Misschien eerder een zwak voor hem)
  3. Mijn gevoelens voor die jongen waar ik aan het daten ben. Ik weet soms niet goed wat ik van hem moet denken, hoewel hij leuk is. Het is gewoon anders dan… anders. Heel rustig, heel serieus en weet ik veel allemaal; terwijl ik altijd anders gewend ben… Maar misschien moet ik hem beter leren kennen.

Ik zat zelf te denken om het volgende week in zijn gezicht te zeggen dat er wel gevoelens zijn, maar niet zo heftig om te zeggen; ik duik er boven op voor een relatie… Maar dat die kans er wel degelijk is. Maar mijn gevoelens zijn zo wisselend… Dan wil ik vrij zijn, dan weer dit, dan dat en het gaat maar door.

Hoe kan ik het beste dit tegen hem zeggen, zonder dat ik hem kwets? En hoe kan ik met dit soort gevoelens het beste mee omgaan?

Misschien dat een mening van iemand die onafhankelijk staat niet verkeerd is in dit geval :slightly_smiling_face:
Bedankt alvast!

Je moet het gewoon met hem bespreken. Gewoon eerlijk zijn, dat zal hij waarderen. En iedereen heeft wel iemand waar ze een zwak voor blijven houden, in ieder geval ik wel. xD En nu jij het zo druk hebt is het misschien juist fijn om een rustig persoon te hebben? Ik zou het in ieder geval met hem erover hebben, want je moet hem niet aan het lijntje blijven houden.

Dat klopt, daar heb je gelijk in. Maar hoewel ik wel altijd recht voor de raap ben, ik ben zo slecht in dit soort dingen vertellen…

Ja, ik ook hoor! Normaal ben ik rechtdoorzee, als het op confronaties aankomt stel ik het zo lang mogelijk uit. Maar dat is niet eerlijk tegenover hem of jezelf.

Ga op je gevoel af, dat lijkt me het beste. Als het niet goed voelt moet je het niet doen. Een relatie moet je voor 100% achter staan.

kaashaas heeft gelijk denk ik, als je het niet met hem durft te bespreken probeer het dan op een andere manier duidelijk te maken dat je twijfelt.