Daten via internet.

Hoe denken jullie over daten via een datingsite?
Ik ben benieuwd!

Zou het zelf persoonlijk nooit doen

Ik ken genoeg mensen (vooral gescheiden ouders) die zo weer een nieuwe liefde hebben gevonden, een aantal zijn zelfs getrouwd :'D.

Maar ik zou het niet doen als je nog jong bent.

Mijn ex heb ik via internet leren kennen en we zijn ruim een jaar samen geweest. Ik heb ook wel eens losse dates gehad met mannen die ik bij toeval op internet heb leren kennen. Niets mis mee.

Ik heb er toevallig op een andere site een hele tijd geleden ook een topic over gemaakt:

[i]"Internetdaten, steeds meer mensen wagen zich eraan. De drukte van het leven brengt met zich mee dat mensen minder gaan stappen en vaker thuis op de bank zitten. Gelukkig bestaan er dan internetsites waardoor je toch in contact kan komen met die leuke jongen of meid.

Dating-sites worden uit de grond gestampt waar je U tegen zegt. Enkele voorbeelden zijn:
# Lexa
# Relatieplanet
# Parship
# E-darling
# Match.com

Steeds meer mensen hebben het gevoel dat ze een liefdespartner niet in het dagelijks leven tegen zullen komen en zijn op zoek naar een andere manier waarop dat wel kan. Dan is internet-dating dé oplossing. Veel mensen vinden het ook wel een veilig idee: lekker achter de computer/laptop zitten met een kopje thee en kijken welke mensen zich naast jou ingeschreven hebben op zoek naar contact. Als iemand je leuk lijkt zoek je contact, is diegene niets dan zoek je verder. Tegelijkertijd kun je checken of jij nog goed ‘in de markt’ ligt."[/i]

Ik denk dat het beter werkt voor gescheiden ouders. (Mijn vader heeft er z’n huidige vriendin gevonden haha).
Ik denk dat je op jonge leeftijd eerder iemand “moet ontmoeten”. Ik weet niet, bij internetdaten ben je echt op zoek naar een serieuze relatie en ik denk dat als je jong bent je daar een beetje in moet rollen. Als je ouder bent is dat lastiger.

En dat baseer jij waar op? Je kunt bij internet daten toch ook gewoon op zoek zijn naar een gezellige date, zonder een serieuze ondertoon…?

^hmm daar heb je gelijk in. Herinner dat m’n vader ook weleens zoiets gezegd heeft, gewoon voor de vriendschap of een leuke tijd. Maar je snapt verder wel wat ik ongeveer bedoel toch haha.

Ik date nu ook met iemand die ik ken van een datingsite. Het is erg leuk hoor, hoewel ik zelf wel erg voorzichtig ben. En nog steeds trouwens. Als je lang genoeg praat via msn ofzo van te voren en webcamt kan het wel. Dus je hoeft niet oud of jong te zijn, ik ben namelijk ook pas 18

Via welke site doe jij dat (:?

Nee niet m’n ding. Vind het een beetje wanhopig. No offense.

Ik heb het wel eens gedaan, nadat ik anderhalf jaar contact met hem had. Hij woonde dicht in de buurt en ik heb m’n ouders verteld waar we heen gingen + waar hij woonde etc. dus heel veel kan er dan ook niet misgaan. Had ook al veel met 'm geskyped (?) enzo.

^ kende hem niet van een datingsite trouwens, maar goed wel van t internet.

Via relatiefront.nl was dat. Maar het was in eerste
Instantie gewoon om op een andere manier in contact
te komen met mensen. Ik was ook helemaal niet opzoek
Maar ja:)

Ik vind het best slim, vooral omdat je dan meteen mensen met dezelfde interesses kan vinden. Lekker handig.

Ik zou het zelf nooit doen maar squared heeft wel gelijk.