Daten stagair mbo school

Beste allen,

Ik zit met een dilemma.

Ik ben een student en een docent van mij heeft een stagaire.
Ik zit met een punt dat ik hem eigenlijk heel leuk vind, hij is van mijn leeftijd. Maar het is nu zo erg dat ik ook over hem droom. Sommige vriendinnen van mij zeggen dat ik een move moet maken en andere zeggen van niet. Ik weet donders goed dat het strafbaar is, maar hij geeft ook een beetje hints aan mij waardoor ik in de war raak. Ik vroeg aan een vriendin of zij erop wilde letten. En ik kreeg toen te horen dat hij inderdaad hints geeft. Bijvoorbeeld heel veel naar mij kijken, grapjes met mij maken etc. Ik weet niet wat ik hiermee moet. Het liefste zou ik met hem willen daten want hij is oprecht leuk en mijn type. Maar omdat het strafbaar is zit ik met een dubbel gevoel. Wat vinden jullie hiervan?

ongeacht of hij zelf hints geeft of niet is het een slecht plan

Hoe lang moet deze stagiaire nog stage lopen? Is het een idee dat je er werk van gaat maken op het moment dat hij weggaat als stagiaire en dus niet meer strafbaar is?

Dit dacht ik ook inderdaad

Volgens mij een jaar in mijn klas.

Je zegt strafbaar, maar wat houdt dat precies in? Wat zijn de consequenties op jouw school?
Je zou eerst ook het contact gewoon luchtig kunnen houden, elkaar wat beter leren kennen zonder dat het gelijk ‘daten’ genoemd moet worden. Misschien kom je er wel achter dat hij eigenlijk helemaal niet zo leuk is, en misschien ga je hem daardoor leuker vinden, maar dan is je overweging voor je iets ‘strafbaars’ gaat doen iig wat meer onderbouwd/langer over nagedacht

Het kan hem ook gewoon zijn stage en opleiding kosten. Daarnaast komt het vaak voor dat studenten zich inbeelden dat de stagiair (of docent) hen leuk vindt, terwijl die ander gewoon aardig probeert te zijn. Je carriere voor iemand op het spel zetten waar je een paar keer naar geglimlacht hebt is nogal wat.