Daten met iemand die pas gescheiden is?

Een paar weken geleden heb ik tijdens het uitgaan een jongen ontmoet. Het klikte heel goed en vorige week heb ik een date met hem gehad. Het was heel gezellig & we hebben veel dezelfde interesses, maaar hij vertelde dus dat hij een paar maanden geleden gescheiden is van zijn ex met wie hij een paar jaar getrouwd is geweest. Nu vind ik hem een hele leuke jongen maar ik vind het best wel een ding dat hij echt net een paar maanden geleden is gescheiden van iemand. Het lijkt me zeg maar niet dat je 2 maanden nadat je bent gescheiden als helemaal over iemand heen bent waar je een paar jaar getrouwd mee bent geweest & ik vraag me echt af of het wel slim is om met hem verder te blijven daten. Zouden jullie daten met iemand die net gescheiden is?

Als ik de titel lees klinkt het trouwens echt alsof ik met en 40 jarige aan het daten ben haha, maar hij is eind 20 :grinning_face_with_smiling_eyes:

Zou het met hem overleggen. Sommige zijn er veel sneller overheen dan andere. Hou er wel rekening bij dat je gebruikt kan worden om over de ander heen te komen.

Tsja het kan allemaal. Misschien heeft hij de scheiding aangevraagd nadat hij er al maanden klaar mee was, dan moet de scheiding nog afgerond worden wat ook altijd wel even duurt, dus misschien is hij al in gedachten een jaar vrijgezel. Als zij degene is die het heeft aangevraagd, zou ik wat voorzichtiger zijn.

Maar het feit blijft dat hij in een serieuze relatie heeft gezeten met iemand waarvan hij dacht de rest van zijn leven te blijven. Dan is het altijd afwachten hoe lang zo iemand erover heen is en zou ik het er wel met hem over hebben

Ik ben iemand die eerst een goede vriendschap wil opbouwen voor ik aan het daten ga (ik heb het geprobeerd en ik vond het klote) dus ik zou niet snel in zo’n situatie terechtkomen. Pas op dat je inderdaad niet als verwerkingsmateriaal gezien wordt door hem.

Thanks voor jullie reacties :slightly_smiling_face: Ik denk dat ik niet verder met hem ga daten aangezien het gewoon niet helemaal goed voelt.

^Jammer maar als je er al geen goed gevoel bij hebt, kun je het beste gewoon daarnaar luisteren.