Daten met ex

Hallo allemaal!

Ik ben Hannelore en dit is mijn eerste post. Desalniettemin hoop ik dat jullie me serieus kunnen helpen.

Van mijn 15e tot mijn 17e heb ik een vriendje gehad. Ik voelde me altijd heel goed bij hem, maar omdat ik praktisch bij hem woonde en we niet goed genoeg aangaven wanneer ons iets dwars zat hebben we uit eindelijk ruzie gekregen en is het uit gegaan.

Nu ben ik weer met hem aan het ‘daten’. We eten af en toe samen en soms als ik terug kom van mijn werk of laat college dan drinken we wat samen. Ook hebben we gezoend. Hij is heel erg veranderd. Hij kan een stuk beter voor zichzelf opkomen en is veel zelfverzekerder dan eerst. (Nu durft hij wel tegengas te geven.)

Ik weet dat hij nog gevoelens voor mij heeft. Toch wil hij geen relatie omdat hij naar eigen zeggen te druk is met zijn eigen leventje op de rit te krijgen en hij geen relatie wil als hij niet genoeg aandacht aan iemand kan besteden. Hij zei letterlijk dat hij even egoïstisch wilden zijn en dat kan niet met een vriendin.

Ik hoef nu ook niet per se een relatie met hem, maar ik weet bijna zeker dat als we zo blijven afspreken dat mijn gevoelens voor hem wel sterker worden en dat ik dat vast wel over een tijdje weer ga willen.

Wat zouden jullie doen in zo’n situatie? Ik wil hem niet echt overhalen om iets met mij te beginnen, aangezien ik weet hoe belangrijk het voor hem is om nu voor zichzelf te kiezen. (Hij heeft veel vervelende dingen meegemaakt het afgelopen jaar.) Echter weet ik ook niet zo goed of ik vrienden met hem kan zijn als ik nog gevoelens voor hem heb. Ook zie ik het niet zitten om wel te zoenen en andere dingen te doen die je doet als je een relatie hebt terwijl dat niet zo is. (Dat zou betekenen dat hij net zo goed ook met andere meisjes zou kunnen rotzooien, al weet ik dat hij dat niet zo snel doet, maar gewoon voor het gevoel.)

Edit: Het is trouwens 9 maanden uit nu.

ik heb dat ook eventjes met m’n exlief gedaan, maar ik hou van een andere jongen meer, ookal heb ik daar nu nog altijd geen relatie mee, toch zou ik het oneerlijk vinden om met m’n exlief dat te blijven doen… dus wij zijn ermee gestopt. maar ik vind het wel kunnen! (:

Dank je voor je reactie! Ik kan me nu niet voorstellen dat ik iemand tegen kom die leuker is, maar goed, dat kun je nooit weten. Ik vind het nu gewoon zo’n moeilijke fase. Meer dan vrienden maar toch ook geen relatie. Het is zo vaag.

Ik heb precies hetzelfde nu. Ik heb al 7 maanden niet meer met hem maar toch is het nog steeds niet over. Bij ons is het nu ook al een tijdje zo dat we dingen met elkaar doen die je normaal alleen met je vriendje doet. Aan de ene kant voelt het heel vreemd en fout omdat er nu eigenlijk nauwelijks verschil is tussen wel of geen relatie hebben behalve dan dat je met een relatie aan elkaar vast zit en nu niet. Maar aan de andere kant zegt het ook wel weer iets over jullie, namelijk dat je nog steeds van elkaar houdt en het gewoon goed en vertrouwd voelt om samen te zijn. Praat met elkaar over wat je wilt en vooral ook over de dingen die je anders aan moet pakken dan voorheen als je weer een relatie met elkaar begint. Ik denk dat het zeker het proberen waard is! En wordt het uiteindelijk niks, dan weten jullie allebei dat het er gewoon niet in zit.

Thanx! Up!

ik denk dat er 2 dingen zijn die je kan doen. óf flink doorgaan met daten zodat hij merkt dat je écht superleuk bent en toch iets met je wil. óf je verbreekt het contact met hem - uit zelfbescherming, omdat je denkt dat je meer gevoelens voor hem gaat krijgen terwijl hij niks met je wil. dan kan hij óf erachter komen dat hij je heel erg mist en toch iets met je wil, óf jullie gevoelens voor elkaar nemen af door het mindere contact.

Uhm… ik heb dat 3 maanden met mijn ex geprobeerd, voor mij werkte het niet.

Thanks voor alle reacties. Ik denk dat ik met hem blijf daten en er gewoon voor ga proberen te zorgen dat hij zich wel fijn voelt in een relatie. (Met in mijn achterhoofd dat het ook niet zo kan gaan, zodat het iets minder pijn doet als het niet goed afloopt.)
En hem tussen de dates door niet meer zo vaak spreken zodat hij me misschien gaat missen. :wink:

Hij zoekt wel steeds contact trouwens. Bijvoorbeeld als hij weet dat ik een tentamen heb me bellen/sms’en om me succes te wensen. Dat deed hij vroeger nooit, alleen helemaal op het begin toen hij me echt leuk vond. Dus dat is wel positief denk ik.