Hallo allemaal!
Ik ben Hannelore en dit is mijn eerste post. Desalniettemin hoop ik dat jullie me serieus kunnen helpen.
Van mijn 15e tot mijn 17e heb ik een vriendje gehad. Ik voelde me altijd heel goed bij hem, maar omdat ik praktisch bij hem woonde en we niet goed genoeg aangaven wanneer ons iets dwars zat hebben we uit eindelijk ruzie gekregen en is het uit gegaan.
Nu ben ik weer met hem aan het ‘daten’. We eten af en toe samen en soms als ik terug kom van mijn werk of laat college dan drinken we wat samen. Ook hebben we gezoend. Hij is heel erg veranderd. Hij kan een stuk beter voor zichzelf opkomen en is veel zelfverzekerder dan eerst. (Nu durft hij wel tegengas te geven.)
Ik weet dat hij nog gevoelens voor mij heeft. Toch wil hij geen relatie omdat hij naar eigen zeggen te druk is met zijn eigen leventje op de rit te krijgen en hij geen relatie wil als hij niet genoeg aandacht aan iemand kan besteden. Hij zei letterlijk dat hij even egoïstisch wilden zijn en dat kan niet met een vriendin.
Ik hoef nu ook niet per se een relatie met hem, maar ik weet bijna zeker dat als we zo blijven afspreken dat mijn gevoelens voor hem wel sterker worden en dat ik dat vast wel over een tijdje weer ga willen.
Wat zouden jullie doen in zo’n situatie? Ik wil hem niet echt overhalen om iets met mij te beginnen, aangezien ik weet hoe belangrijk het voor hem is om nu voor zichzelf te kiezen. (Hij heeft veel vervelende dingen meegemaakt het afgelopen jaar.) Echter weet ik ook niet zo goed of ik vrienden met hem kan zijn als ik nog gevoelens voor hem heb. Ook zie ik het niet zitten om wel te zoenen en andere dingen te doen die je doet als je een relatie hebt terwijl dat niet zo is. (Dat zou betekenen dat hij net zo goed ook met andere meisjes zou kunnen rotzooien, al weet ik dat hij dat niet zo snel doet, maar gewoon voor het gevoel.)
Edit: Het is trouwens 9 maanden uit nu.