Daten met een oudere jongen

Hee meiden!

Ik ben een meisje van 17 (22 mei word ik 18) en ik praat nu al een tijdje met een ongelofelijk leuke jongen. We kennen elkaar van een game streamer en Skypen bijna elke avond. Het is dus alleen zo dat hij net vorige week 25 is geworden. Een aardig verschil qua leeftijd dus. Het is een ontzettend slimme jongen met een eigen bedrijf dat geweldig loopt, eigen huisje, eigen auto, ook heeft hij zijn uni afgerond. Ik zit nu in het 2e jaar van mijn MBO niveau 4 opleiding en ben over een jaar klaar. Hierna wil ik het liefst door op het HBO. Hij heeft toevallig ook dezelfde opleiding gedaan als wat ik nu doe maar dan op universitair niveau! Het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn maar hij is echt de liefste jongen die ik ooit heb ontmoet in zo’n korte tijd.

Nu zit het zo, eer gister na weer een gezellig Skype gesprek vroeg hij of ik er misschien over na wou denken om een keer gezellig wat te gaan drinken samen en misschien een filmpje te pakken in de bios. Mijn gevoel zei meteen JA DOEN! Maar ik wil er toch even goed over na denken. Ik vind het best spannend omdat ik sowieso nog nooit een echte date heb gehad, en al helemaal niet met een jongen van 25. Dit heb ik hem verteld en hij accepteerde het en zei dat ik maar moest aangeven als ik er klaar voor was. Ik vind hem echt heel erg leuk en hij mij ook. We willen elkaar graag beter leren kennen.

Wat is jullie mening hierover en wat zouden jullie doen in deze situatie?

Liefs

Ik zou er gewoon voor gaan! Ik vind het leeftijdsverschil best meevallen en zolang jullie op een lijn zitten is er niet echt een probleem denk ik. Wie weet komt er wel wat heel leuks uit :slightly_smiling_face:

Ik vind het meevallen omdat ik hetzelfde had. Het ligt ook heel erg aan de persoon zelf. Wij zijn nu bijna vijf jaar samen, wonen samen en zijn verloofd. Hij is ook mijn eerste echte relatie waar ik ook als eerste ooit een echte date mee gehad heb. Enige ding waar we nu tegen aan lopen is dat hij al kinderen wilt en ik afgestudeerd wil zijn en een baan wil hebben, maar daar wacht hij ook gewoon op.

Dus als je hem leuk vindt, gewoon doen!

Ik zou het in ieder geval een kans geven. Jij bent al bijna 18, je bent geen 15 meer. En als het zo goed voelt, waarom dan niet het erop wagen? Garanties heb je toch nooit, je ziet vanzelf wel hoe het loopt toch?

Ik zou er ook voor gaan! Leeftijd kent geen leeftijd, als jij hem niet als 25 ziet en hij jou niet als 17 jarige dan kunnen jullie een hele mooi relatie hebben.

Ik zou er ook gewoon voor gaan meid! Als het goed voelt, waarom niet? Het leeftijdverschil vind ik zelf meevallen. Ik heb namelijk ook een relatie met iemand die 7 jaar ouder is en wij zijn nu al weer meer als een jaar getrouwd. Dus het kan allemaal!

Zolang hij maar respect voor je heeft en wacht als jij nog niet klaar bent voor iets. Volg je hart :slightly_smiling_face: Succes!

Ik zou het gewoon proberen. Op Skype is het altijd leuk zeg je, dus dan zou die date ook wel leuk worden! :slightly_smiling_face: En als die date dan toch niets is, dan is het jammer maar heb je het in ieder geval een kans gegeven. Anders kom je er nooit achter! :slightly_smiling_face:

Idd, niet geschoten is altijd mis toch ?:3

Ga gewoon met hem op date.
Voelt het fijn om samen met hem te zijn? Prima, helemaal mooi, dan kun je vaker met hem daten!
Valt het je toch een beetje tegen? Of merk je dat je in real-life het leeftijdsverschil je wel dwarszit ofzo? Dan kun je dat eerlijk tegen hem zeggen.

Sowieso dat als je niet gaat, dat je spijt gaat krijgen. Dan blijf altijd met de “Wat als…” achter.

Thanks voor al jullie lieve berichtjes! Ik heb na weer een geweldig Skype gesprek met hem te hebben gehad besloten om het toch maar gewoon te doen! :flushed:

Gewoon voor gaan.
Wat heb je te verliezen? Ja hem. Geef het een kans!

Wat iedereen zegt! Je bent zo goed als volwassen en zo veel ouder is hij nou ook weer niet. Hij klinkt hartstikke leuk!