Daten "ex" vriendin

Hey dames,

Alvast een klein excuus want ik denk dat het best een lang verhaaltje gaat worden. Ik zit al denk ik 1,5 jaar in een vriendengroepje met een paar meiden waar ik mee op school zat. We spreken regelmatig af en doen gezellige dingen.

Een vriendin daarvan kreeg een jaar geleden een relatie met een jongen die tot voor kort een soort van pauze had. In die pauze leerde zij een jongen kennen, die jongen is al een jaar best goed bevriend met mij. Ze raakten wat aan de praat (hadden elkaar immers nog nooit gezien) en wouden beide afspreken. Totdat mijn vriendin inzag dat ze eigenlijk haar vriend weer terug wou waar ze toen mee in een pauze zat.

Dat is nu dus gebeurd. Ze heeft tijdens dat ze met hem praatte, weer afgesproken met haar vriend en niks laten weten aan die jongen.

Omdat die jongen wist dat ik goed met haar was bevriend sprak ik hem steeds vaker, over hoe het ging met hen etc. Ze hadden elkaar nog steeds nooit gezien en praatten volgens mij 1,5/2 weken. Toen plaatste mijn vriendin een foto op social media met haar vriend, het was weer aan. Daardoor praatte ik steeds meer met die jongen waar ik al een lange tijd mee bevriend was.

Nu is er al een lange tijd voorbij en vinden ik en die jongen elkaar leuk, we leerden elkaar op een andere manier kennen omdat we veel meer contact hadden dan vroeger… We hebben 3 x afgesproken en we zijn helemaal gek op elkaar…

Mijn punt is… Denken jullie dat ze in deze situatie boos zou worden dat ik met haar “ex” ga? Ik vind het namelijk niet veel voorstellen wat hun “hadden” omdat zij hem zo makkelijk liet vallen en ik heb haar daarna nooit meer over die jongen gehoord, dus waarschijnlijk hecht zij er niet veel waarde aan. Ik durf het niet te vertellen voordat ik anderen hun mening een beetje heb gehoord.

Bedankt alvast!!

Ik vind persoonlijk dat je vriendin niet echt het recht heeft om boos te worden en ik denk persoonlijk dat ze ook niet boos op je gaat worden.
Ik vind wel dat je eerlijk moet zijn naar je vriendin toe over dat jij nu met die jongen afspreekt. Eerlijkheid is het belangrijkst in elke vorm van een relatie (dus ook de vriendschapsrelatie met je vriendin).

Het ligt er denk ik gewoon een beetje aan wat voor type jouw vriendin is. Ik vind persoonlijk dat ze hier niet veel redenen toe heeft om boos te worden. Ze hadden immers niet veel met elkaar. En als ze een echte vriendin is gunt ze hem jou. Maak je niet al te druk. Vertel haar gewoon waar je over in zit en wacht haar reactie af. Is haar reactie negatief, dan weet je ook weer waar je staat.

Ze hadden elkaar nog nooit gezien en praatten 1,5/2 weken.

Oftwel; het stelde dus geen katse voor. Ga lekker je gang. :slightly_smiling_face:
Daarbij, ze had dan wel een pauze maar dat betekend niet dat het uit is. Dus ze had nog steeds met die andere gast.

Ze hadden niks dus er is geen ex in het spel. Zij is gelukkig met haar huidige vriend en jij hebt een klik met deze jongen in kwestie. Niks van die vriendin aantrekken, ik zou ervoor gaan als ik jou was.

Ik zou je vriendin wel inlichten, maar ik vind dit geen overtreding van de girl code.

Heel erg bedankt allemaal voor de reacties!!!