Date zoent beste vriendin

Er is iets gebeurd op een feestje waar ik nog steeds mee zit.
Ik date al een tijdje met een jongen en we gingen samen naar een feest. Op dat feest waren meer vrienden van mij, zo ook mijn ‘beste vriendin’.
We hadden het heel gezellig en ik was even naar de wc, maar toen kwam mijn ‘beste vriendin’ achter me aan en zei dat ze met mijn date had gezoend in die tijd. Zij was niet dronken, wel aangeschoten. En ze wist dat ik hem heel leuk vond. Mijn date dacht dat ik had staan flirten met een jongen, maar hij bedoelde mijn gay best friend (hij wist niet dat ie dus gay was en zag ons samen dansen…). Daarom dacht hij dat hij prima andere meiden kon zoenen en helaas gebeurde dat met mijn ‘beste vriendin’.

Die vriendin heeft al minstens 5 verschillende versies van haar kant vertelt dus ik geloof haar niet meer. Anderen die er bij waren zeggen dat het vanuit beide kwam.

Ik spreek ze beide niet meer en ben dat ook niet van plan. Wel ben ik er nog erg verdrietig over…
iemand advies in deze kutsituatie?

Beide laten gaan. Als jij al langere tijd met een jongen date, zouden ze beide beter moeten weten dan die slechte excuses zoals ‘ik dacht dat het wel kon’.

Ik vind het vooral raar van je vriendin, dat ze meerdere versies verteld. Van je date weet ik het eigenlijk niet, want je ‘datet’ nog maar, je zit nog niet in een relatie, maar zou het zelf ook niet leuk vinden. Ligt er denk ik ook wel aan hoe vergevingsgezind je bent

Ik zou die vriendin sowieso laten gaan, als ze vijf verschillende versies verteld en wist dat jij met die jongen aan het daten was…

Met die jongen, tja. Hadden jullie al uitgesproken dat jullie exclusief waren? Zo ja, dan is hij fout. Zo nee, eigenlijk mag hij dan doen en laten wat hij wil.

Ik vind het sws wel wat kinderachtig. ‘‘Ooh zij danst met een jongen, dan maakt het vast niks uit dat ik met haar beste vriendin zoen’’ Zit toch wel even een verschil tussen dansen en zoenen :’) Je gaat samen naar dat feest, je date al langere tijd, dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat je zoiets niet doet.

Maar zij doet dit, dan mag ik dat…
Zo klinkt het :cold_sweat: :grinning_face_with_smiling_eyes:

Het doet me een beetje denken aan de ruzies met mijn zus vroeger :grinning_face_with_smiling_eyes:

Zonde. Ik ben pas ook uitgeweest met mijn date, nog niet officiële vriend en toen hebben we van tevoren echt wel even gepraat over wat wel en niet mag. Misschien tip voor de volgende keer. Maar wel echt asociaal van hen beide!