date? of toch niet?

‘mijn ex’ nouja, hij is niet echt mijn ex, omdat ik echt officieel wat met hem gehad had. Nouja, tenminste de jongen die mij mijn eerste zoen heeft gegeven. We praten vaak gewoon nog wat op msn, ‘gewoon als vrienden’. En we lopen dan vaak een beetje met elkaar te kloten, we houden allebei nogal van sarcastisch doen. Dus zo begon het gesprek vanmiddag ook. Hij moest nog iets goedmaken, en vroeg hoe hij dat kon doen. Waar op ik zeg ; dikke tongzoen, natuurlijk xD. En ineens was er niets meer over van die Sarcastische jongen. Hij was ineens bloedseries. Het is net een dag uit met zijn vriendin ‘dus hij kon wel wat afleiding gebruiken’ waar ik dan voor moest zorgen.
Zelf heb ik niet zo’n fijn gevoel bij hoe hij dat zegt. Dat voelt nogal alsof hij me puur daarvoor gebruikt. En ik heb geen zin in het gedoe wat ik er misschien wel door kijg bij zijn ex-vriendin. Maar aan de andere kant ben ik ook wel toe aan wat afleiding, en kunnen we ook gewoon een gezellige middag hebben.
Moet ik nou wat met hem gaan doen? Of zal ik het maar afblazen?

ik zou gewoon met hem afspreken, maar je hoeft hem toch niet te zoenen? Ga gewoon wat leuks doen ipv met elkaar te ‘kloten’.

Je kan gewoon afspreken, maar hoef niet speciaal te zoenen toch ?
Maak het hem duidelijk dat je dat niet wil, maar gewoon als vrienden
afspreken.

wow, same thoughts :tipping_hand_man:

Gewoon afspreken en niet doen wat je niet wilt doen.

Inderdaad gewoon afspreken.
Ik ben ook nog bevriend met mijn ex, het is nu 2 maandjes uit. Hij wilde me eerst terug, maar zei daarna dat hij toch vrienden wilde blijven. Toen wilde hij een keertje afspreken, en ik wist ook niet wat ik moest, maar vond het ook zo lullig om het af te zeggen. Hij zei toen dat hij eigenlijk hoopte dat het nog zo zou worden als eerst, maar ik heb hem gewoon duidelijk uitgelegd dat ik vrienden wilde blijven en dat accepteert hij. Het is misschien wel een beetje moeilijk of raar, maar ik zou het gewoon proberen. En als je niet wilt zoenen hoeft dat ook helemaal niet.