Date met zijn 3en

Ik heb een jongen leren kennen via een vriendin. Ik heb hem nog nooit in het echt gezien, maar we praten wel super veel op whatsapp. Mijn vriendin schreef eerst ook veel met hem, maar nu niet meer. Hij vroeg me mee op een date, waar ik best zenuwachtig voor ben… Toen heb ik voorgesteld met zijn vieren te gaan: ik, mijn vriendin, hij en een vriend van hem. Maar dit wilde hij niet. Dus nu gaan we met zijn drien. Is dit slim? Want het voelt verkeerd. Hij zei ook over whatsapp, dat hij ook nog een keertje met zijn tweeen iets wou gaan doen. Help!

Misschien van de ene kant wel fijn, omdat je hem via haar kent, maar van de andere kant lijkt het me ook wel awkward…

Vind je vriendin hem ook leuk en uberhaud vind jij die jongen leuk? Je zou jezelf moeten afvragen of je het leuk zou vinden om met z’n 3en te gaan. Ik snap dat het misschien awkward zal zijn met z’n tweetjes, maar jullie kunnen dan meer te weten komen over elkaar en misschien wel een beetje flirten…

Ik vind hem wel leuk, maar weet het nog niet helemaal omdat ik hem nog nooit in het echt gezien heb. Mijn vriendin zegt hetzelfde, maar hij vind mij duidelijk leuker…

^ Dus jullie vinden hem allebei leuk? Dan lijkt het me al helemaal gek om met z’n drieën af te spreken.

Ik vind het een beetje not done om met een jongen te beginnen die je vriendin ook leuk vindt. Als ik jullie was bleef ik allebei bij hem weg (op dat vlak)

Maar sowieso, als zij hem ook leuk vindt, lijkt het me vreselijk awkward om met 3 op date te gaan. Wat is het doel dan? Dat hij tegen het einde van de avond kiest wie hij het leukst vindt? Vind het persoonlijk een beetje vreemd

Ik zou als ik jou was alleen met hem afspreken. Ik snap nu dat je het niet zeker weet, maar als je vriendin hetzelfde zegt, zou ik er gewoon voor gaan!(vooral als het duidelijker is dat ie jou leuker vind!)

Zij wil niks met hem beginnen, heeft ze duidelijk tegen mij gezegd. Sorry dat had ik niet helder gezegd!

Maar ze vindt hem wel leuk? Of dat ook niet?

Ik vind het sowieso nogal vreemd om met drie op een date te gaan. Als ik jouw vriendin was, zou ik al niet meer mee willen. Heel leuk als er nog een vierde persoon bij was geweest, maar als die afzegt, vind ik dat je vriendin ook zelf had moeten besluiten dat ze dus ook niet meer kon meegaan dan. Misschien moet je het er eens met haar over hebben?

Op zich kan het wel natuurlijk, met z’n drieën, maar dat is nu toch niet echt het beeld dat je hebt van een goede date. Denk dat het nogal awkward wordt dan

^ Inderdaad. Die vriendin is dan ook nogal vijfde wiel aan de wagen.

Ik zou lekker met z’n tweetjes afspreken en niet met die vriendin erbij. Uit je verhaal en reacties maak ik op dat zij hem wel leuk vind, maar geen relatie wilt? Dus eigenlijk gaan twee meiden die dezelfde jongen leuk vinden tegelijk met die jongen daten, beetje vreemd toch?

Als hij een vriend mee zou nemen zou het nog niet zo’n gek idee zijn, maar hij heeft aangegeven dit niet te willen, waarom zou jij dan wel een vriendin meenemen? Misschien wil hij wel geen vriend meenemen omdat hij ook niet wil dat jij een vriendin meeneemt?

Eh, net als in Dismissed, die datingshow op MTV waar twee meisjes het tijdens een date uitbattle-den voor een jongen, die er aan het eind een koos? Lijkt me niet gezellig. Gewoon alleen met hem afspreken, gaat iedereen op vooruit.

Man ik voel me oud dat ik me Dismissed herinner.

Dit ja.

Het kan goed uitpakken met zijn 3en maar ook niet. Mijn huidige vriend nam 9/10x met afspreken ook een vriend mee omdat hij het doodeng vond om met mij alleen af te spreken aangezien die bang was voor stille momenten enzo. Vanaf begin af aan was het wel duidelijk dat die vriend mij niet zag zitten en ik hem ook niet. Dus dat pakte uiteindelijk verder wel goed uit.
Maarja het kan natuurlijk ook slecht uitpakken dat die vriendin van je heel de tijd met hem in gesprek gaat of iets waardoor hij haar leuker gaat vinden en jou kans misschien wel is verkeken.

Niet met z’n 3en gaan.

Ik zou dit nog niet als een date beschouwen. Ga met z’n drieën ergens wat drinken en kijk na deze afspraak of je het leuk vindt om nog een keer apart met hem af te spreken. Kan best

Ga gewoon met zn tweeen of met zn vieren. Met drie mensen wordt zo’n afspraak geheid awkward als het niet gewoon vriendschappelijk is.

Een date is fijner met twee. Tenzij je hem niet vertrouwt, dan zou ik wel iemand meenemen.

Zegt dit genoeg?

Dankjewel voor jullie tips, ik heb besloten met zijn tweetjes te gaan😊

Die show was hilarisch.

OT: ik denk niet dat dit echt een date is. Het is alleszins geen slechte manier om hem eerst een beetje te leren kennen.