Date met vriend

Goedenavond,

Ik heb jullie advies nodig, of eigenlijk gaat het niet om advies maar om tips.

Het gaat om een vriend (18) van mij(18) die ik al sinds de eerste klas ken, dus dat is nu al 6 jaar. We gingen altijd erg goed met elkaar om in de tijd dat we nog op de middelbare school zaten en we hebben altijd een soort van chemistry gehad. We hebben er eigenlijk nooit echt wat mee gedaan tot een paar maanden terug, in de meivakantie.
We zijn toen op date geweest naar de film en ik vond het wel leuk, zoals altijd. Hij wilde alleen veel te snel en begon al over een relatie dus ik heb er vanaf gezien en daarna hebben we niet tot nauwelijks mee contact gehad.
Nou kwam laatst het contact ineens weer en ik heb duidelijk gemaakt dat ik het met hem leuk vond en nog steeds die interesse had, maar ik het destijds veel te snel vond gaan.
Nu hebben we afgesproken om het in de kerstvakantie nog een keer te proberen.

Hoe ga ik zorgen dat hij dit weer niet opnieuw te snel wil laten gaan? Hoe zorg ik dat de band goed blijft en dat dit als we willen daadwerkelijk wat kan worden?

Liefs, delilah

ik zou zeggen gewoon duidelijk aangeven dat je het langzaam aan wilt, en aangeven wanneer je het te snel vind gaan

idd gewoon aangeven dat je het rustig aan wilt doen, eerst even kijken hoe het loopt en als alles goed gaat ervoor gaan.

Bij hem aangeven als hij te snel gaat en niet meteen van al het contact afzie als hij dat doet. Hij kan immers geen gedachten lezen en dus ook niet zien wat het tempo dat jij wil precies is.