Date - kinderachtig?

Hoihoi,
Ik lees al jaren mee op het forum, zonder een account te hebben, maar heb er nu toch maar eentje aangemaakt omdat ik ergens enorm over zit te twijfelen.

Sinds september ben ik lid van een sportclub, erg leuk en erg gezellig. De laatste weken merk ik dat ik een van de jongens toch wel heel erg leuk vind, en ik heb ook wel het idee dat hij mij ook wel leuk (of nouja, ‘erg aardig’ in ieder geval :stuck_out_tongue:) vindt. Na de training gaan we (met andere teamleden) wel eens wat drinken, waarna hij mij al tweemaal met de auto naar huis heeft gebracht.
Ik heb nog nooit een date gehad en normaal durf ik zoiets ook totaal niet te vragen, maar ik denk dat ik tóch maar ga vragen of hij samen iets leuks wilt gaan doen; anders kom ik tenslotte nooit aan een vent :`). En bovendien weet ik zeker dat ik later spijt zal hebben als ik het niet gevraagd heb.

Geen probleem denk ik je dan, maar ik heb zo mijn twijfels:

A. Stel, hij wijst mijn voorstel af of hij laat tijdens die eerste afspraak weten dat hij mij verder niet ziet zitten om mee te daten, wat moet ik dan doen? Hij weet op dat moment dan dus dat ik hem leuk vindt (anders zou ik hem ook niet meegevraagd hebben), dus na zo’n afwijzing wordt het super ongemakkelijk voor mij (en misschien ook wel voor hemzelf) elke week tijdens de trainingsavond. Ik twijfel enorm of ik dat risico wel aan moet gaan. Bovendien is hij ook nog eens een van de trainers, dus mocht hij mij afwijzen wordt dat tijdens een training nog eens dubbel zo ongemakkelijk.

B. Ik moet uiteraard zelf wel iets bedacht hebben om te gaan doen. Ik heb al gezocht hier op het forum en kwam tot de conclusie dat samen schaatsen me wel heel erg leuk lijkt, of naar een film. Maar hij is bijna 3 jaar ouder (25); is ‘naar de film gaan’ dan niet wat kinderachtig? Ik twijfel hier namelijk nogal over; ik heb het gevoel dat je enkel als date naar de film gaat als je een jaar of 15/16/17 bent.
Idem dito met schaatsen.

Misschien ben ik op het moment gewoon wat te onzeker; misschien dat ik wat moed ingepraat krijg door jullie reacties :`)
Groetjes, RedRobin

Ik denk sowieso niet dat hij TIJDENS de date laat merken dat hij je toch niet ziet zitten. En als hij je voorstel überhaupt al afwijst, tsja. Je zei het zelf al: Je zal spijt krijgen als je het helemaal niet hebt gedaan.

En tsja, een bios vind ik sowieso geen goed plan om te doen. Dan praat je helemaal niet met elkaar. Één van de eerste dates met mijn vriend gingen we naar een bos. En daarna wat drinken, mijn vriend was toen 20. Oké, da’s nog iets jonger dan jullie, maar ik weet ook niet wat voor jullie leuk kan zijn. Schaatsen lijkt me ook wel gewoon kunnen. Mijn vriend wil in ieder geval supergraag met mij schaatsen xd.

Maar je hoeft niet van te voren wat bedacht hebben. Mijn vriend vroeg me destijds ook: ‘Wil je een keer wat afspreken?’ En toen hebben we gewoon samen bedacht wat we gingen doen =)

A. Een vrouw die initiatief neemt kan een jongen moeilijker afwijzen haha! :wink: Stel dat het ‘slecht’ afloopt, ik denk dat jullie beiden wel al op een leeftijd zijn dat je volwassen met zoiets omgaan. Zie het zo: een nee heb je en een ja kan je krijgen.

B. Schaatsen is inderdaad erg leuk! En om even terug te komen op je bioscoop date: dat is niet kinderachtig, misschien kan je er een etentje aan koppelen of een glaasje achteraf, dat maakt het misschien iets volwassener. Je zei dat hij een trainer is, vraag om privé-lessen haha! Ik weet niet wat voor sport je doet, maar misschien is het een optie.

Ik vind het zelf altijd fijn om iemand rustig te leren kennen. Even snel ergens afspreken en wat drinken is dan voor mij de oplossing.

En nee heb je al, en ja kun je krijgen. Hij wijst je niet zomaar af

Dankjulliewel, het wordt dan toch schaatsen denk ik :slightly_smiling_face: Ik moet het inderdaad toch maar proberen (en niet uitgaan van doemscenario’s XD)…

uit gaan van het beste is altijd het beste ! (wijze zin )
heel veel succes en plezier ! :wink: