"Date" afzeggen of wat? Damn..

Al mijn lieve vriendinnetjes hebben inmiddels vriendjes. Ik, nog steeds, niet.
Op zich zit ik er niet zo mee, ik heb momenteel genoeg andere dingen om me op te richten. Maar mijn vriendinnetjes denken daar anders over… Opeens hebben er twee (die elkaar niet kennen) bedacht me maar te gaan koppelen.
Nou allemaal leuk en aardig, ik dacht; laat maar gaan dat word toch niets. Maar nu hebben opeens allebei een jongen voor me “gevonden” (haha dat klinkt stom)

Afgelopen week kwam vriendin1 opeens met een jongen van: Vind je hem niet leuk? Ga je met ons mee naar de bioscoop? Die jongen heeft toen mijn nummer gekregen en we hebben een dagje gewhatsappt, dat was wel gezellig, maar het is niet van: O wat een ontzettend leuke jongen!

Vriendin2 zat al een tijdje van: Haha ik ga je aan die of die koppelen, maar aangezien ze meestal wel dingen roept maar vervolgens niets durft had ik zoiets van; Is goed meid :’) Maar nu heeft ze dus echt aan een jongen gevraagd of hij met me op date wilde… Eerst wilde hij niet omdat hij mij niet kent, maar nu heeft hij me op facebook toegevoegd en hebben we even gepraat en wilt hij opzich wel afspreken.

To be honest: Ik vind de jongen die vriendin2 heeft ‘gekozen’ leuker… en ik wil ook best met hem op date, maar dat vind ik zo raar omdat ik deze week ook al met die ander naar de bioscoop ga (wel met z’n 4en). Zou ik de bioscoop dan moeten afzeggen zodat ik hem geen ‘valse hoop’ geef, of zou ik gewoon gaan en het dan allemaal wel zien? Al ben ik bang dat alles dan sowieso een puinhoop word want ik ben zo slecht met dit soort situaties…

Onderaan staat een update met een nieuwe vraag! Please help :slightly_smiling_face:

Honestly, ik zou zelf niet naar de bios gaan. Ik denk dat die vriendin dan de hele tijd ‘subtiele’ hints gaat geven en dat het heel awkward wordt en alles (dat is dan hoe ik het me meteen zou voorstellen, haha xD). Als je dat al zou doen, zou ik toch met z’n tweeën gaan, maar dan kun je dat nu gewoon beter afzeggen en alleen de tweede jongen dan mee iets gaan doen.

Heb je ze allebei al ontmoet in het echt?
Als dat niet gebeurd is zou ik gewoon naar allebei de dates gaan, niet om één van de twee hoop te geven, maar meer om te kijken bij welke van de twee je jezelf het beste voelt.

Ja is ook weer zo, awkward word het waarschijnlijk toch wel (’: ook met die tweede jongen omdat ik me doodschaam dat die vriendin er tegen hem over begonnen is xD godd
Vind het alleen zo sneu om dan weer af te zeggen

Ehm, de eerste jongen ken ik echt totaal niet, de tweede heb ik wel een paar keer gezien maar nooit gesproken

Ga gewoon naar allebei.

Ga naar alle twee, en zie wat ervan komt.

Gewoon naar allebei gaan

Misschien wordt het wel heel awkward, maar bedenk: als een date een en al mislukt, zie je die jongen dus (bijna) nooit meer. Je kunt het altijd proberen. En eh, je kunt toch wel met je vriendinnen afspreken dat ze niet heel vervelend gaan doen? (:

Bleh jezelf pushen om iemand leuk te gaan vinden is een no-go. Zeg allebei de dates af en wacht tot er een hele leuke jongen op je pad komt.

Mezelf pushen doe ik sowieso niet (:

Ik zou ook niet naar de bioscoop gaan, lijkt me heel awkward. Bovendien geef je die jongen dan valse hoop.

Ik zou gewoon naar allebei gaan! Maar misschien wel even praten met die vriendin waarmee je naar de bioscoop gaat en het vertellen? : ) Veel plezier als je gaat!

Beide, wat maakt het uit.

Gewoon naar beide gaan!!! mochten ze later vragen waarom je nog een date had die week zeg je gewoon dat het maar een vriend was ofzo!

Okeee; Ik ga morgen met de tweede jongen op date haha, dan kan ik kijken of hij echt zoveel leuker is ^^
Zo wel zeg ik denk ik de bioscoop af woensdag (:

Goed plan, al moet je je vriendinnen de volgende keer (mocht het op niks uitlopen) duidelijk maken dat je geen behoefde hebt aan een jongen.

Goed plan :wink:

ben ik dan de enige die het idee krijgt van:
‘‘als het met jou niks wordt, ben jij mijn tweede keus.’’
zelf zou je ook geen tweede keus willen zijn lijkt mij.