Date advice

Gister een jongen ontmoet met uitgaan, nu heeft hij me toegevoegd op facebook en gevraagd of het erin zat om nog eens wat te gaan doen.
Ik vond het best gezellig gister… maar ik durf dat dus echt niet. Sowieso is het nou niet zo dat ik denk: OOOH WAT EEN LEUKE JONGENNN! hij was gewoon wel aardig.
Maar ik voel me zo lullig om hem af te wijzen… dus ik heb even jullie hulp nodig hoe je dat “aardig” kunt doen.

Als je geen zin hebt dan zeg je dat gewoon.
Of je zegt: ik vond het heel gezellig maar dat lijkt me geen supergoed idee…
Of je gaat wel en zegt daarna dat hij toch je type niet echt is…
Ik weet niet hoe het precies gegaan is? Maar je kan ook zeggen dat je teveel gedronken had en eigenlijk een vriend hebt :")

haha, nou ik drink geen alcohol, en dat hebben we gister ook besproken dus dat laatste kan ik helaas niet gebruiken.
Het is een vriend van een jongen waarmee we gister uit waren. En we waren bij een cafetje, tijdje zitten praten enzo… maar ik heb totaal 0 ervaring met jongens … gosh

Nou, hij heeft opzich toch nog niet gezegd dat hij echt iets met je wil ofwel?
Als je hem aardig vind, dan kun je dus op vriendschappelijke manier met hem uitgaan enz.
Als hij dan kleffig gaat doen moet je gelijk tegen hem zeggen dat je alleen vrienden wilt blijven.

Nee dat niet. Maar ik ben gewoon bang dat het al snel te ‘klef’ word… en daar zit ik dus echt niet op te wachten. Gister boog hij ook steeds heel dicht naar me toe, en dan heb ik zoiets van: Dude, personal space graag!

Hmm dan zeg je; Ik wil wel afspreken hoor, maar wel op een vriendschappelijke manier (:

Ja, nou ja… ik denk dat ik morgen pas reageer. Dan ga ik nu gewoon even niet meer op facebook, daar gaat hij ook niet dood aan :’)
Dan denk ik er nog even over na.

Ik zou niet meteen zeggen ‘maar dan wel op een vriendschappelijke manier’. Persoonlijk vind ik dat een beetje arrogant overkomen, net alsof je al weet dat elke jongen iets met je wil ofzo. Ik zeg niet dat dat zo is, integendeel, maar zo vind ik dat overkomen. Ik zou gewoon met hem afspreken, en wie weet wordt het wel een goede vriend van je. En als hij dan toch over de grens gaat en je een zoen geeft ofzo, dan maak jij gewoon heel duidelijk dat je dat niet wilt.

je kunt het best doen, maar laat hem weten dat je -zogenaamd- een vriendje hebt ofzo? kom je er snel genoeg achter of hij nog wat wil afspreken of niet :slightly_smiling_face:

Ik had gestuurd:
ik vond het ook wel gezellig gister maar ik weet niet of afspreken nou zo’n goed idee is.

En hij had terug gestuurd dat 'ie het jammer vond en dat ik het nog maar moest laten horen als ik me bedacht had

Dussss nja :’)

Oke ook weer opgelost:P
Je hebt het netjes gedaan.

Je kan 't toch altijd proberen? Misschien is hij wel een hele leuke jongen, you never knowww! En ojaaa als je bang bent dat er awkward momenten komen áls je zou afspreken, hoef je niet bang voor te zijn!