Dat 'Wow, ik heb hoger dan *naam*!'

… Om maar een voorbeeld te noemen. Ik vraag me af of hier nog meer mensen zitten die vaak (hele) goede cijfers halen, en die door klasgenoten bestempeld worden als ‘nerd’. Mijn klasgenoten, bijvoorbeeld, worden helemaal hysterisch als ze erachter komen dat ze hoger dan mij hebben. Ze denken verder ook dat ik altijd mijn huiswerk maak (vreemd, want zij maken het dus vaker dan ik, niet dat dat boeiend is of zo.) en altijd braaf ben. Ik vind dat zooo damn irritant, he.
Al is het natuurlijk niet zo erg, want ik heb best veel vrienden in me klas, maar soms dan maakt iemand zo’n opmerking van ‘Ja, jij hebt het zeker wel gemaakt he?’ of ‘Dit weet jij wel, wat is *blablblabla*’ en dan ‘Weet je dat niet? Jij bent toch zo’n nerdje?’

Ik bedoel, waarom moet iedereen mensen zo in een hokje stoppen. Dat ik voor heel veel vakken afgerond een 10 sta, betekent toch niet dat ik elke dan mn huiswerk maak of elke dag 2 uur moet leren? (Wat sommige kinderen uit mijn klas wel doen.) Waarom kan niemand gewoon bedenken dat ik toevallig gewoon ‘slim’ ben?
*Dat was mijn klaagmomentje*
En jullie, heeft d’r iemand nog zoiets en hoe reageer je dan als je zo’n opmerking ‘Hee dat is geen 10 he!’ of zo naar je hoofd geslingerd krijgt als je een 9 haalt.

ik haalde nooit zulke hoge cijfers :’)

Bij mij was het andersom; woow, ik heb lager dan… . Terwijl ik er best wel goed voor stond altijd. En nu heb ik lekker hetzelfde diploma als die mensen die altijd zo minderwaardig over me deden, terwijl ik 6 jaar lang alles op m’n gemakje heb gedaan :smirk:

Ooh dat heb ik dus echt ook
op msn gaan mensen altijd aan me vragen of ik het huiswerk snap en of ik al heb geleerd en wat we moeten doen met een bepaalde opdracht, terwijl ik de gene ben die meestal pas om 9 uur 's avonds met d’r huiswerk begint
een klasgenoot heeft ook echt serieus een keer geschreeuwd door de klas
WOW IK HEB HOGER DAN FAY!!!
net alsof ik de schoolheld ben en alles kan.
Je krijgt dan ook altijd dat als je een goed cijfer hebt en je zegt dat je amper hebt geleerd dat mensen gaan denken dat je opschept ofzo en gewoon de hele tijd hebt zitten leren ><

Ik heb van die meisjes in mijn klas en die zijn jaloers als ik hoger dan hun heb? XD wtf.
Ja sorry, zoals bijv. toen ik een 10 had voor mijn egodocument. Man, die mensen gelijk zo van: ja jij hebt een 10 omdat ze je mag!!! Misschien was mijn egoducment gewoon wel beter dan dat van hun. Dat kunnen ze natuurlijk niet bedenken.

@Obliviate, hahhaha, arme jij ;d.

Maar kijk, soms ga ik dan expres een toets slecht maken, maar achteraf voel ik me dan toch weer schuldig, omdat ik weet dat ik beter kan. En… misschien ben ik dan toch bestwel nerdy, want soms is het gewoon fijn om te weten dat je de stof echt helemaal begrijpt en zo.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[quote author=Faybelline link=topic=187697.msg7523294#msg7523294 date=1301160808]
Ooh dat heb ik dus echt ook
op msn gaan mensen altijd aan me vragen of ik het huiswerk snap en of ik al heb geleerd en wat we moeten doen met een bepaalde opdracht, terwijl ik de gene ben die meestal pas om 9 uur 's avonds met d’r huiswerk begint
een klasgenoot heeft ook echt serieus een keer geschreeuwd door de klas
WOW IK HEB HOGER DAN FAY!!!
net alsof ik de schoolheld ben en alles kan.
Je krijgt dan ook altijd dat als je een goed cijfer hebt en je zegt dat je amper hebt geleerd dat mensen gaan denken dat je opschept ofzo en gewoon de hele tijd hebt zitten leren ><[/quote]

Bij sommige mensen is dat echt zo. Dan zeggen ze; ik heb niet goed geleerd. Maar ondertussen kunnen zo de hele begrippenlijst opratelen, en weten ze precies welk onderwerp waar in het boek staat. Zoooooooooo irritant!

Ja dat he! Precies dat. Ik begin altijd na het eten, na mijn favoriete series met leren en huiswerk. Maar iedereen denkt dat als ik thuis kom ik meteen aan mijn huiswerk ga. Ik bedoel, c’mon, dat zij dat nodig hebben om een 8je te halen, betekent niet dat ik dat ook hoef. GRMBL.

Ah, vreselijk. Ik haal nu echt geen 10 ofzo meer, maar in de tweede en derde had ik er ook last van. En als je dan een 6 haalde, ‘Zo, wat is er gebeurd? Dat is best laag voor jouw doen!’ Alsof er van je verwacht wordt, dat het altijd maar normaal is, dat je een vreselijk hoog cijfer haalt.
Ook dat je zomaar als nerdje wordt bestempeld, is niet nodig! Dat je hoge cijfers haalt betekent nog niet dat je je kapot leert, haha. Sommige mensen schijnen wel zo te denken (:
Maarja, aan de andere kant, heeft iedereen ook wel iemand in zijn klas waarvan hij denkt ‘zozo, dat kan wel wat minder met de jongens’ of ‘die is stil altijd, en dat terwijl hij zo aardig is’ dus ik denk dat je er niet teveel achter moet zoeken, want het zal wel menselijk zijn (:

Ik had dat ook wel, maar alleen bij bepaalde vakken :’)

Maar ik keek nooit echt naar andermans cijfers. Of je 4 ineens hoger wordt als de rest een 3 heeft.

Dat is behoorlijk neerbuigend.
Ik zou me niet zo aanstellen als ik jou was.

aarg ik word daar zo gek van! weetje dat zal altijd wel blijven, er zijn altijd wel mensen die ermee doorgaan… nog vervelender vind ik, dat ze denken dat ik elke dag 3 uur huiswerk maak:O ik heb daar niet eens tijd voor, ik heb niet eens 3 uur per dag tijd om huiswerk te maken, ik fiets 1,5 uur van en naar school per dag… of dan hebben we uitval/wordt er een pw opgeschoven ofzo:
-ja, jongens, dat moeten we niet doen…
-hoezo??
-ja, dan komt dafne niet aan haar 3 uur
-*gelach*

Ik had dat ook altijd. Zelfs nu op het hbo als ik zeg dat ik op vakantie ben in de week van de herkansingen, dan zeggen ze: “O, maar jij haalt het toch wel in een keer.”

DAT IS ZO IRRITANT EERST HOORDE IK IJ DE POPI MEISJES EN OMDAT ZIJ NIKS AAN HUN SCHOOL DEDEN DEED IK DAT OOK NIET MAAR NU CONCENTREER IK ME MEER OP SCHOOL EN HAAL GEMAKKELIJK EEN TIEN EN DIE MEIDEN NOEMEN ME NU STUUDJE OF NERD MAAR IK BEN NIET VERANDERD:lips:

DAT IS ZO IRRITANT EERST HOORDE IK IJ DE POPI MEISJES EN OMDAT ZIJ NIKS AAN HUN SCHOOL DEDEN DEED IK DAT OOK NIET MAAR NU CONCENTREER IK ME MEER OP SCHOOL EN HAAL GEMAKKELIJK EEN TIEN EN DIE MEIDEN NOEMEN ME NU STUUDJE OF NERD MAAR IK BEN NIET VERANDERD:lips:

ik heb twitter, en een keer hadden we toets ‘smaandags, maar ik had die zondag de hele dag getwitterd dat ik lama’s keek op internet en geen zin had om te leren. ( ik was brak haha ) maar toen had ik toch een goed punt voor die toets.
En toen dachten mensen dus dat ik loog op twitter en de hele dag had zitten leren :’).

Alsof je je moet schamen als je leert ook echt, als ik had lopen leren had dat wel op twitter gestaan , weetje zulke dingen irriteren me ma-te-loooos.

Ja, dat heb ik ook.
Mensen op school denken altijd dat ik heel slim ben, omdat ik best stil ben en alleen mijn mond opentrek als ik iets zeker weet. Maar in werkelijkheid haal ik gewoon ‘gemiddelde’ cijfers, met af en toe een paar uitschieters (naar beide kanten).

Ja, precies dit.
Maarja ze zijn ook wel een beetje trots op mij dan, ook als ik een 6 haal, hahaha.

Ja ik snap wat je bedoelt
Ik ben echt altijd zo dat ik liever gewoon ga computeren of tv kijken dan leren of huiswerk doen.
En dan zit ik op msn en krijg ik van die vragen over het huiswerk terwijl ik nog nieteens ben begonnen en dan word ik echt gek. Soms vraag ik dan ook: ‘Waarom vraag je dat aan mij?’ en dan krijg ik een antwoord terug als ‘Omdat jij superslim bent!’
Dat vragen ze ook echt altijd expres aan mij omdat ik ook wel eens vragen over economie krijg terwijl ze er dan nieteens over nadenken dat ik dat nieteens heb

Uhl ik haat het echt als ik zulke reacties krijg. Meestal heb ik dat tijdens de franse les en idd iedereen denkt altijd dat ik ELKE dag zit te leren en mijn huiswerk maak etc. terwijl dat helemaal niet zo is. Laat ze gewoon denken wat ze willen jij weet wel beter x] ik zeg meestal niks als ze zulke opmerkingen maken