Dat rot rot rot leeftijdsverschil!

Zo irritant he. Ik ben helemaal stapel op een jongen, alleen is het leeftijdsverschil best groot, ik 16 hij 22. We hebben ook al wel gezoend en zo, en we hebben het ontzettend gezellig altijd het klikt gewoon harstikke goed.

Maar hij zit steeds over het leeftijdsverschil van jaa maar je bent nog maar 16 he. En dan weet ik NOOIT wat ik moet zeggen :stuck_out_tongue: Ik zit altijd maar van jaa… ja… klopt.

Ik vertelde hem hoe leuk ik hem wel niet vond en toen zij die gelijk jaa maar je bent 16 dat is echt kut en zo, als je nou wat ouder was. en wat moet ik dan zeggen? ik wil ff een goed argument hebben dat die denkt bam ze heeft gelijk liefde kent geen getallen haha.
Dus wieeee o wie kan mij dat argument geven?
Liefs!

Dat verschil valt toch wel mee aangezien jongens ook mentaal meestal nog wat jonger zijn.

Liefde kent geen getallen :stuck_out_tongue: Zeg dat dan tegen hem :wink:

Liefde is eeuwig en eeuwig kent geen getallen!

het spijt me dat ik dit moet zeggen: maar zoals je zelf zegt, echte liefde kent geen getallen… maar hij maakt zich toch druk om die getallen? Wat is de conclusie? hij vindt je niet leuk genoeg. Het klinkt hard, maar dat is toch de ervaring die ik inmiddels heb met mannen. Als ze je echt leuk vinden, hebben ze nergens meer bezwaren tegen. Als ze toch twijfelen om de een of andere reden, willen ze je gewoon niet.

dat leeftijdsverschil stelt niks voor:’-)

Hmm nou dat die mij niet leuk? Hij wil binnenkort wel daten, en brengt me altijd naar huis…

indd. 17 en 28, dat is minder.

Leeftijd is maar een getalletje, het gaat erom naar welke leeftijd jij je gedraagt. En als hij je leuk genoeg vindt, laat hij je leeftijd heus wel achter wegen. :slightly_smiling_face:

Gewoon zeggen: Mentaal zijn jongens jonger dus eigenlijk ben je maar 19 en 19 en 16 kan prima :slightly_smiling_face:

Of moet ik een betere verzinnen :’)?

Mijn vriend en ik schelen ook 6 jaar (ik ben 15) en we zijn nu 5 maanden samen. Zelf merken we niets van het leeftijdsverschil. We laten elkaar dan ook heel vrij in de dingen die we doen, dat is belangrijk vind ik. Ik kan het ook goed met zijn vrienden vinden. Tussen ons zit het helemaal goed, alleen onze omgeving vond het wat minder. Onze beide vaders keuren het af en verbieden het ons elkaar te zien.
Alsof we daar naar luisteren, hahaha, echt niet. Maar goed, jouw vriend merkt blijkbaar wel een verschil en dat is vervelend. Hij wil wel daten, doe dat en laat merken dat de afstand in jaren tussen jullie niets voor stelt. Het is ook nog eens legaal (je mag volgens de wet zelfs seks met hem hebben, ook al ben je daar misschien nog helemaal niet mee bezig.) Vraag hem wat nou precies het probleem is. Ergert hij zich aan je jonge gedrag? Het feit dat je nog thuis woont, naar school gaat en regels hebt? Schaamt hij zich voor je? Ik denk dat het verstandig is uit te vinden wat de precieze reden is, misschien kun je die twijfels dan wegnemen, misschien ook niet.

Veel succes in ieder geval!

Omdat we dan cool zijn :’)

Nee. Omdat het kan werken.

Je kiest niet op wie je verliefd wordt.

Inderdaad. En als hij dan ook nog verliefd op jou word…

Daar heb je echt heel erg gelijk in! Alleen ja, die gevoelens hè? Die zijn oncontroleerbaar.

Oh wat leuk, ik hoor bij die vermoedelijk kleine 10% van jou! Lekker veel vertrouwen in het andere geslacht door te zeggen dat ze ons alleen gebruiken voor seks. Dat hoeft echt niet zo te zijn en jongens van onze eigen leeftijd kunnen precies hetzelfde doen. Oudere jongens weten veel beter hoe ze met een meisje om moeten gaan, de jongeren klooien ook maar wat aan.

En wat cynisch, die laatste 2 zinnen van je. Weinig ervaring met liefde of een expert op het gebied van gebroken harten door oudere jongens?

Natuurlijk zijn er jongens die dat doen, maar die zijn er van elke leeftijd. En heus niet 90%.
Ik denk ook dat het “beter” is met iemand van je eigen leeftijd te gaan, omdat je dan meestal op dezelfde golflengte zit. Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. En wie ben jij om over haar relatie, of over haar vriend te oordelen?

Dat sommige meisjes vriendjes hebben die meer dan 2 jaar ouder zijn, hoeft nog niet te zeggen dat zij hun vriendjes niet goed uitkiezen. Net zo min als het wil zeggen dat jij je vriendjes wel goed uitkiest.

Seks komt in een relatie met een oudere jongen eerder voor, dat is waar, maar dat hoeft nog niet te zeggen dat de relatie volledig daar om draait. Ik heb ook vroeg seks gehad met mijn vriend, en nee, daar heb ik geen spijt van, want ja, het was volledig op mijn initiatief. Als ik had willen wachten had hij op me gewacht, zolang als ik nodig had.

Natuurlijk gebeurt het, het gebeurt ook in relaties tussen 16jarigen. Nee, ik heb niet onder een steen gezeten, ik ben het levende bewijs dat het wel kan. In Seks&zo staat ook nog een topic van een meisje met een oudere vriend die niet verder wil. Dat bestaat ook. Scheer niet alles over 1 kam. Sta een beetje open voor dingen.

En dus kun je er ook niets over zeggen aangezien je geen idee hebt hoe het is.

.

.