Dat gevoel komt weer terug.

Vroeger maakte ik me altijd ontzettend zorgen wat mensen van me vonden.
Dit is een jaartje weg geweest, maar nu heb ik het gevoel dat het “terugkomt”.
Vind ik heel vervelend, want het is alleen maar een last voor mezelf maar ook wel een beetje voor anderen.

Iemand dit ook meegemaakt? Tips?

Ik heb er zelf geen last van.

Maaarrrrrr ik kan je vertellen dat uit onderzoek gebleken is dat veel mensen denken dat bijvoorbeeld de hele klas op ze let als ze binnen komen terwijl het daadwerkelijk maar 2 mensen zijn ofzo.

Je bent vast niet een heel raar meisje of iemand waar iedereen continu op let. Je bent gewoon normaal (ongeacht hoe je er uit ziet) en mensen zullen je moeten nemen hoe je bent :slightly_smiling_face:

laat ze denken wat ze willen, jij bent wie je bent en zo moet je ook blijven. :beer:

ik heb dit ook…
soms zo erg dat ik denk dat ik beter kan verdwijnen ofzo

Hoe uit zich dat dan?

Ik heb het ook in extreme mate. Op dit moment kan ik je niet zo snel tips geven.

Ja ik heb dat ook inderdaad heel lang gehad, het was even uit het niets weg omdat ik veel aan mijn hoofd had en me continue daar bezorgd over maakte, maar nu is het ook weer terug :confused:

Ok, je hebt niet veel aan deze reactie sorry :flushed:

Herkenbaar. En hoe meer ik erover na ging denken, hoe erger het werd. (‘Ohnee, straks durf ik dit en dat wéér niet, en ik weet nog hoe erg dat was, en…’)

Daarom kan ik je alleen maar aanraden om het zoveel mogelijk los te laten en je er niet te druk over te maken. Je bent er al eens eerder overheen gegroeid, dus je kan het gewoon!

ik heb namelijk het het zelfde gehad.
ik heb het zelf aan de kant schoven,ik denk van je accepteert me zo niet dan niet.