Das leben der anderen, film

hay,
heeft toevallig iemand nog ergens een verslag van de film Das leben der anderen? Het is een duitse film en gaat over de DDR. Ik heb daar een heel stuk van gemist en heb geen zin om de film opnieuw te kijken dus ik dacht misschien heeft iemand van jullie het:) Op ineternet is er trouwens echt weinig over te vinden.

aaah die film is echt leuk! Maar ik heb er dus geen verslag van, sorry zie het maar als een upje!

ne wel gezien mr ik vond m niet zo goed dat ik de drang had er een verslag over te schrijven srry

hahahah nee ik ook niet maar helaas moet het voor school.

en ik snap iets niet… wat was eigelijk de rede dat ze hem gingen afluisteren?

^ Wie gingen afluisteren? Bedoel je Dreyman?

Ik heb die namelijk ook gezien :'D

hoe kan je die film gezien hebben en niet weten wie ze gingen afluisteren
spr confused hiero

ze luisterden m sowieso af omdat ze hem verdachten van dingen tegen de staat enz, als t specifieker is weet ik dat niet meer
ze luisterden echt facking veel mensen af in die tijd niet echt iets bijzonders

Ja inderdaad er hoefde niet echt een rede te zijn maar er was er geloof ik wel een hoor… Na het toneelstuk was er een feestje ofzo en daar kwam de beslissing om hem afte luisteren geloof ik., of die directeur was verliefd op zijn vrouw geloof ik…

Omdat ze destijds iedereen wantrouwden. Ik heb er geen verslag van maar het gaat erover dat je altijd een keuze hebt, ook al ben je ‘slecht’ (van de Duitse geheime dienst). Die man die die toneelstukkenschrijver afluisterde veranderd bepaalde dingen zodat de toneelstukken schrijver niet wordt opgepakt.

Maar waarom kijk je niet op internet het stuk dat je niet gezien hebt? Duits is niet zo heel moeilijk te volgen toch?

Aah dat is echt een leuke film!

ja weet wel hoe de film gaat maar snap dat stukje gewoon nog steed niet:S En voor mij is duits heel moeilijk begrijpbaar, ben daar echt heel slecht in haha