(Darmen) Ontgiften

Ik heb sinds een paar maanden last van redelijk zwakke darmen. (Kan niet meer tegen te vet-, te pittig-, te zuur-, te zoet- en te onvezelrijk eten.)

Nu krijg ik daar regelmatig laxeermiddel of juist het tegenovergestelde middel van de dokter voor (sorry, bah) maar ik hoorde dus dat je darmen daar ook ‘lui’ van worden en dat het dan soms nooit meer over gaat.

Ik hoorde dus ook dat je (je darmen) kunt ontgiften en dat dat sowieso heel gezond is, vooral als je last hebt van een zwakke spijsvertering.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb wel veel op internet gezocht maar dat zijn toch vooral kuren waarbij je bijv. alleen sap mag drinken. (Ik heb op zich over een maand vakantie, dus dan kan ik gewoon een week niets doen en zo’n kuur doen, maar toch… niet eten lijkt me ook weer niet gezond.)

Dus: heeft iemand ervaring of tips? Of wil iemand ook ontgiften?

up

UP ik heb er geen verstand van

een week alleen volkorenbrood toast zonder beleg eten en 2 stuks fruit en groene thee of andere thee drinken dat je lichaam ontgiftigd en veel water drinken.

Mijn moeder heeft dat gedaan met (geloof ik) klei van de natuurwinkel. Misschien dat je daar eens kunt kijken?