dansles

ik wil voor me verjaardag heel graag op dansles tenminste dat krijg ik voor me 16e verjaardag danslessen vind het hellemaal geweldig om te dansen
en is tegelijk goed voor me gezondheid
maar wat is nou leuke dansles
je hebt hip hop break dance maar dat is niks voor mij
en wat je nog meer hebt I dont know
ben benieuwt wat jullie doen zitten jullie op dansles of weten jullie leuke dansstijl?

Zelf doe ik aan stijldansen. En nu niet meteen denken ‘wat saai’ of ‘wat bekakt’, want het is zeker verslavend. Als je wat jonger bent is latin het leukst om te doen, maar ik ben zelf wat meer van de ballroom. Het is gezellig, je doet het met een partner en je kan dus ook met andere mensen dansen (en zeker een leuke manier om een jongeren te versieren). Leukste is als je met een groepje vrienden samen begint.

Ik zit op streetdance (sommigen noemen het ook wel hiphopdansen), al bijna 7 jaar ofzo, en het blijft leuk :] ik heb ook een tijdje op stijldansen gezeten op school, voor het kerstgala, maar dat is best saai vond ik…

ik zat zelf te denken aan hip hop danslessen
dat lijkt me mega leuk om te doen
zo leer je ook andere mensen kennen ook
en ja gewoon om wat te doen na school

ik heb vroegr ook op dansles gezeten wedstrijden gedanst en van alles maar omdat ik daar enorm gepest werd moest ik stoppen dat vond ik heel erg want wilde heel graag danseres worden

Ik deed aan Jazz Ballet maar dat vond ik te sloom… dus ben ik op streetdance gegaan en het is echt awesome :grinning:

Ik doe aan jazzballet en aan showballet !
Je kan ook een combi nemen van Jazz en Street
dan heb je toch een beetje dans van nu , maar ook gewoon de basis dingen !

ik doe zelf jazzballet; het is hedendaags maar
toch wat klassieker=)

bedankt voor jullie leuke reactie’s soms krijg je ook vervelende reactie’s maar ben blij dat dat niet gebeurt

ik zit op stijldansen… zoals harpa zegt, het is niet bekakt. het is harstikke leuk! en idd verslavend!

ik heb vrijdag m’n eerste les salsa! Lijkt me vet leuk!

ballet ballet en ballet
oja en stijldansen :grinning:

Ballet is leuk! (L)

ik denk dat je als je wilt gaan klasiek balletten zeg maar, dat het dan wat te laat is nu :wink:

maar stijldansen is echt echt heel erg leuk
en het is ook echt een sport, na een rondje samba dan de tango en dan een jive ben ik al best moe!
dat word nog wel eens onderschat.
[je moet altijd je houding goed houden, en bij de samba en tango kan je niet leunen op je partner xD dat is echt vermoeiend man :open_mouth: ]

Als ik jou was zou ik bij verschillende soorten dansen / dansscholen een proefles nemen. Dan kun je kijken wat 't beste bij jou past. Ik heb zeker een jaar of 7 op stijldansen gezeten. Superleuk. Sinds kort zit ik op Salsa: echt geweldig! Je ‘moet’ gewoon kijken wat bij jou past en waar jij happy van wordt! Succes!

Voor klassiek ballet is het een beetje laat maar Showdance kan heel leuk zijn en modern is ook leuk!

Ik wil ook op dansen, maar nog geen idee wat. Ik denk salsa of zo.

Als je hiphop niets vind voor jou is jazz/modern dans misschien ook heel leuk. Het is op muziek van nu zeg maar, maar het dansen is wat meer met uitgestrekte bewegingen. Veel met armen en benen.

Maar ik denk dat kijken bij verschillende soorten danslessen tog het beste is, dan kan je zien wat je het leukste lijkt :wink:

ik zoek dansstudio hier in waalwijk zie van alles maar geen hip hop is hip hop zelfde als streedance toevallig?

ik wil zelf super graag buik dansen zoals shakira enzo. of stijldansen. maar zit nu op jazz. dat is ook erg leuk