Dansles op "latere" leeftijd

Hallo!

Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met beginnen met dansen op latere leeftijd. Ik ben nu 21. Afro dance en hip hop lijkt me erg gaaf! Ik zag steeds filmpjes van een vriendin van me en vond het toch wel heel leuk. Alleen ik kan (nu nog) totaal niet dansen en ik zit er ook deels mee dat ik overgewicht heb waardoor ik totaal niet in het “dansplaatje” pas tussen dunne meiden enzo.

Ik wil graag jullie ervaringen weten!

Je kan op elke leeftijd beginnen met dansen! Zoek naar een school/vereniging waar ze 18+ lessen geven, meestal zijn die mensen niet de allerbeste. En daar zitten vaak allerlei soorten mensen.
Veel mensen denken dat je op latere leeftijd moeilijk kan beginnen maar dat is meer als je proffesioneel wilt gaan dansen.
En tegenwoordig is voor mijn idee lang niet iedereen in de danswereld (vooral amateur) slank!
Kijk een beetje in je buurt rond of er iets zit wat je aanspreekt en dan zou je een proefles kunnen nemen.
Succes!

Je zou misschien eerst een basiscursus dans kunnen doen? Een commissie bij mij op de uni organiseert regelmatig starterscursussen voor dans en zo. Wie weet moet je eens bij jou in de buurt kijken! Ook zijn er dansscholen die lessen hebben speciaal voor volwassen beginners.

Allebei bedankt voor jullier reactie! Het lijkt me heel leuk om te gaan proberen. Ik voel me nog niet echt goed over het feit dat ik als iemand met overgewicht tussen de slanke mensen ga dansen dan. En dat er zoveel niveau verschil in zal zitten aangezien ik nu echt totaal niet kan dansen. Maar aan de andere kant lijkt het me wel heel leuk als het wel zou “lukken” om het zo te zeggen.

Ik hoor graag meer ervaringen

Als je in een goede groep voor jou word ingedeeld zal het niveauverschil niet erg groot zijn!
Daarnaast is echt lang niet iedereen in de danswereld slank. Ik dans mijn hele leven al (ook klassiek) en heb echt niet het typische lichaam ervoor, niemand die je er anders om behandeld of er van opkijkt hoor.

Gewoon doen! Als je inderdaad opzoek gaat naar een les voor volwassenen, dan is het niveau verschillend. Ik dans zelf al jaren gewoon voor fun en er komt regelmatig iemand in de groep die ook geen ervaring heeft met dansen. Dan word het bij mijn dansles wel heel lastig voor diegene, maar er is niemand die daar raar van opkijkt ofzo. Iedereen vind het juist leuk als er nieuwe mensen zijn. En dat je wat forser bent dan de ‘gemiddelde danser’ who cares, is dantoch juist goed dat je dan lekker aan het bewegen bent!

Dit is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. Hoezo kan iemand van 18+ bij een vereniging niet de allerbeste zijn? Misschien doet iemand het puur omdat diegene het leuk vindt.

Ik heb zelf jaren gedanst en bij ons is er destijds eens een beginnersgroep voor volwassenen (18+ of 21+) opgericht met iedereen die dus net begon. Daar kan je het beste naar zoeken! Dat je overgewicht hebt maakt in principe niet heel veel uit, zolang je maar een beetje een conditie hebt en soepele spieren hebt.

Sorry, zo bedoel ik het helemaal niet! De meeste mensen dansen natuurlijk voor de fun! Ik ben ook van mening dat het absoluut niet uitmaakt of je goed of minder goed bent, het gaat erom dat je plezier maakt.
Ik bedoelde meer het feit dat TS bang is voor niveauverschil en ik probeerde aan te geven dat er in de volwassengroep niet raar wordt opgekeken als je nog maar net begint. Het spijt me als dit verkeerd opgevat is!